Η Μυρτώ Παπαθανασίουταξιδεύει πολύ. Η ατζέντα των επαγγελματικών υποχρεώσεών της φτάνει ως το 2014 και, με δεδομένη την εντυπωσιακή πορεία που διαγράφει στη διεθνή σκηνή, περιλαμβάνει εμφανίσεις σε μερικά από τα σημαντικότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ασίας. Πριν από μερικούς μήνες το όνομά της ενεπλάκη σε μια ιστορία η οποία προβλήθηκε έντονα στον διεθνή Τύπο: την ανταλλαγή φραστικών πυρών ανάμεσα στον βετεράνο σκηνοθέτηΦράνκο Τζεφιρέλικαι τη διάσημη υψίφωνοΝτανιέλα Ντεσί. Η τελευταία επρόκειτο να πρωταγωνιστήσει στην «Τραβιάτα» στην Οπερα της Ρώμης, σε σκηνοθεσία Τζεφιρέλι. Ο 87χρονος σκηνοθέτης, ωστόσο, την απέπεμψε καθώς τη θεώρησε μεγάλη για τον ρόλο. Τελικά τη Βιολέτα ερμήνευσε η ελληνίδα υψίφωνος. Πώς βίωσε η ίδια όλη αυτή την ιστορία;«Δεν νομίζω πως έχω να πω κάτι εγώ. Είχα μια μεγάλη επιτυχία από κάθε άποψη και μέχρις εκεί.Είναι μια υπόθεση η οποία με αφορούσεμεν, αλλά ταυτόχρονα δεν με αφορούσε».

Βάση της, ωστόσο, παραμένει η Αθήνα. Εδώ επιστρέφει κάθε φορά που το πρόγραμμά της έχει κάποιο κενό. Παρ΄ ότι στην Ελλάδα δεν τραγουδά συχνά, η υψίφωνος δεν έχει καμιά διάθεση για παράπονα.

«Συχνά είναι και θέμα πρακτικό ή έχει να κάνει με συγκυρίες»λέει.«Επρόκειτο να κάνω εφέτος “Ντον Τζιοβάνι” στη Λυρική, αλλά η παραγωγή ματαιώθηκε λόγω των γνωστών οικονομικών προβλημάτων του θεάτρου.Υστερατο πρόγραμμά μου είναι κλεισμένο σε βάθος χρόνου:έτσι δουλεύουν όλα τα θέατρα του εξωτερικού. Στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακόμη τι έργο θα ανεβάσουν την επόμενη χρονιά. Παρ΄ όλα αυτά, κάθε φορά που επιστρέφω και έχω την ευκαιρία να εμφανιστώ στο ελληνικό κοινό,είναι κάτι ξεχωριστό.Το χαίρομαι πολύ.Ερχονται οι δικοί μου άνθρωποι,η οικογένειά μου,οι φίλοι…».

Σημαντική καμπή στην καριέρα τής γεννημένης στη Λάρισα Μυρτώς Παπαθανασίου στάθηκε η υποτροφία «Αλεξάνδρα Τριάντη», καθώς της προσέφερε τη δυνατότητα να συνεχίσει τις σπουδές της στο Μιλάνο. Ως καταξιωμένη καλλιτέχνις, πλέον, θεωρεί ότι υπάρχει κάποιο «μυστικό» επιτυχίας; «Είναι πολλά πράγματα μαζί»απαντά.«Η υπομονή, το πώς έχεις δουλέψει τη φωνή σου, το να σκέπτεσαι τις επιλογές σου, το να ανοίγεσαι στο εξωτερικό… Κακά τα ψέματα, τα πράγματα στην Ελλάδα είναι κλειστά,δεν έχεις ευκαιρίες.Ενα άλλο σημαντικό πράγμα είναι το να προσφέρεις στον εαυτό σου τη δυνατότητα της ξεκούρασης,να μην εξαντλείσαι σε τρελούς ρυθμούς. Εξίσου σημαντικό είναι και το να λες όχι σε μια πρόταση, όσο δελεαστική και αν ακούγεται, αν αισθάνεσαι ότι δεν πρέπει να τη δεχθείς,είτε γιατί δεν είσαι ακόμη ώριμοςείτε γιατί είσαι πολύ κουρασμένος».

Εκτός σκηνής, τι υπάρχει για τη Μυρτώ Παπαθανασίου; «Α, πάρα πολλά. Ο σύντροφός μου, η οικογένειά μου,ο ανιψιός μου,οι φίλοι μου,τα ταξίδια,οι εκδρομές,η θάλασσα,το τζόγκινγκ.Και φυσικά,η μουσική.Εκτός δουλειάς ακούω τα πάντα. Τζαζ,Χατζιδάκι,Φρέντι Μέρκιουρι,Εϊμι Γουάινχαουζ …».Θα συνεργαζόταν με κάποιον μουσικό από άλλο είδος;«Α, όσο γι΄ αυτό είμαι μάλλον επιφυλακτική» απαντά.«Ο καθένας στον τομέα του».

* Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Βασιλίσσης Σοφίας και Π.Κόκκαλη).

* 23 Μαρτίου,στις 20.30.

* Η Μυρτώ Παπαθανασίου συμπράττει στα σολιστικά μέρη της Ενάτης Συμφωνίας του Μπετόβεν που παρουσιάζει η Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης υπό τον Ιβάν Φίσερ.Ερμηνεύουν επίσης η μεσόφωνος Κέλι Ο΄Κονορ,ο τενόρος Γιόρμα Σίλβαστι και ο μπάσος Κρίστιν Σίγκμουντσον.Συμμετέχουν η Χορωδία της ΕΡΤ και η Χορωδία «Μακεδονία».