Έχει χαρακτηριστεί ως «η Apple των αθλητικών για τρέξιμο», λαμβάνοντας έναν σημαντικό έπαινο για το οποίο οι περισσότερες μάρκες θα… σκότωναν.
Στην περίπτωση της On χρειάστηκε μόλις 15 χρόνια να γεμίσει το κενό που άφησαν τα μεγαθήρια του κλάδου, Nike και Adidas, που έστρεψαν το ενδιαφέρον τους από τις επιδόσεις στη μόδα και στα trends, με την δε πρώτη να αποσύρει τα αθλητικά της από τα καταστήματα λιανικής πώλησης που απευθύνονται σε δρομείς, ελπίζοντας να βγάλει κέρδη πουλώντας απευθείας στο κατανωτικό κοινό.
Η νεοπαγής On ήρθε ακριβώς την στιγμή που η κουλτούρα του τρεξίματος κορυφωνόταν και οι μη δρομείς διψούσαν να ανακαλύψουν το επόμενο μοντέρνο παπούτσι που δεν θα κατέστρεφε τα πόδια τους.
Δεν είναι τυχαίο πως τα τελευταία τρία χρόνια, η αμερικανική αγορά παπουτσιών τρεξίματος έχει διογκωθεί κατά 20%, σε 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Circana, με μόνο το 43% των αγοραστών να χρησιμοποιεί αυτά τα παπούτσια για άσκηση.
Η συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται ταχύτερα από τα υπόλοιπα υποδήματα, τόσο όσον αφορά τους ανθρώπους που αγοράζουν τα προϊόντα όσο και τις μέσες τιμές πώλησης των αθλητικών παπουτσιών, όπως εξηγεί στο Bloomberg η Τζανίν Στίχτερ, αναλύτρια της BTIG LLC.
Η τεχνολογία της On που… πετάει
Η On εδρεύει στη Ζυρίχη και διοικείται από πέντε εταίρους οι οποίοι ακολουθούν μια διαφορετική λογική διαχείρισης, που έχει τις ρίζες της στην «ελβετική δημοκρατία».
Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον πρώην Ελβετό πρωταθλητή Ironman Ολίβιερ Μπέρνχαρντ, όταν κατάλαβε ότι δεν τον βόλευαν τα παπούτσια της Nike που είχε, αφαίρεσε τον πάτο και αντ’ αυτού τοποθέτησε μια σειρά από πλαστικούς σωλήνες που δημιούργησαν ένα πρωτοποριακό αντικραδασμικό πέλμα. Όταν μοιράστηκε την ιδέα με την ίδια τη Nike και μετά την Adidas και εκείνες αρνήθηκαν, ένωσε τις δυνάμεις του με τους Ντέιβιντ Άλεμαν και Κασπάρ Κοπέτι.
Το αποτέλεσμα ήταν το 2012 η On να κυκλοφορήσει το Cloudracer, ένα παπούτσι επιδόσεων που προτιμά η Ελβετή τριαθλήτρια Νίκολα Σπίριγκ, επενδύοντας στην πατέντα-τεχνολογία απορρόφησης κραδασμών που πήρε το όνομα «CloudTec».
Ο Μπέρνχαρντ ανέλαβε ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας παπουτσιών και έπεισε τους επαγγελματίες αθλητές να το δοκιμάσουν. Ο Άλεμαν έμαθε τα μυστικά της βιομηχανίας στην Ασία, ώστε να εξασφαλίσει παραγωγική ικανότητα. Και ο Κοπέτι από νωρίς άρχισε να περιοδεύει σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία, καλώντας τους ιδιοκτήτες καταστημάτων τρεξίματος να κάνουν μαζί του τζόκινγκ με τα συγκεκριμένα αθλητικά παπούτσια.
Πηγή: ot.gr