Ήταν ένα κυριακάτικο πρωϊνό, με πολλή ζέστη, έσκαγε έξω ο τζίτζικας και τα κλιματιστικά της ΕΡΤ, κατά διαβολική σύμπτωση δεν λειτουργούσαν. Η εκπομπή «Έβδομη Μέρα» ήταν έτοιμη να βγει στον αέρα. Προσκεκλημένος εκείνη την Κυριακή ήταν ο Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Συνήθως οι πρωθυπουργοί, αλλά και οι αρχηγοί κομμάτων «κουβαλούσαν» μαζί τους στις ζωντανές εκπομπές της ΕΡΤ τους δικούς τους σκηνοθέτες. Σκηνοθέτες που τότε είχαν αποσπαστεί από την ΕΡΤ στα κομματικά γραφεία. Ο Μητσοτάκης αν και είχε έναν σκηνοθέτη της ΕΡΤ που κάλυπτε τις εκδηλώσεις του και τις συγκεντρώσεις της ΝΔ, δεν τον έφερε μαζί του στην ΕΡΤ.  Ποιος ξέρει γιατί; Σκηνοθέτης ροής ήταν ο Τάσος Μπιρσίμ.

Ο Μπιρσίμ, ο Παπανδρέου και ο Μητσοτάκης

Γνώριμος στην τέχνη του σκηνοθετείν, είχε σκηνοθετήσει άλλωστε  άπειρα δελτία ειδήσεων,  τα πιο δύσκολα, από τον πόλεμο στον Κόλπο, έως την άφιξη του Τζωρτζ Μπους (του πρεσβύτερου) στην Αθήνα και στα Χανιά, εκατοντάδες «ζωντανές» εκπομπές,  έδινε οδηγίες από το κοντρόλ (ακριβώς πάνω από το στούντιο της ΕΡΤ), πώς θα στηθούν οι κάμερες και με τη σειρά θα παίξουν τα φιλμάκια (τρέιλερ τα ονόμαζαν τότε) που είχαν ετοιμάσει οι συντάκτες  της εκπομπής για τον Πρωθυπουργό. Ο Μητσοτάκης ούτε καν ζήτησε να αντικατασταθεί ο σκηνοθέτης,  την ώρα μάλιστα που γνώριζε ότι ο Μπιρσίμ ήταν ο αγαπημένος σκηνοθέτης του πολιτικού του αντιπάλου Ανδρέα Παπανδρέου. Μπορώ να πω ότι του άρεσε η ιδέα να σκηνοθετήσει την εκπομπή αυτή ένας σκηνοθέτης ροής που ήταν κατά σύμπτωση ο Τάσος Μπιρσίμ.

πόλωση που κάποια κόμματα επιλέγουν για να κρύψουν τις δικές τους αδυναμίες» από το κοντρόλ (ακριβώς πάνω από το στούντιο της ΕΡΤ), πώς θα στηθούν οι κάμερες και με τη σειρά θα παίξουν τα φιλμάκια (τρέιλερ τα ονόμαζαν τότε) που είχαν ετοιμάσει οι συντάκτες  της εκπομπής για τον Πρωθυπουργό. Ο Μητσοτάκης ούτε καν ζήτησε να αντικατασταθεί ο σκηνοθέτης, την ώρα μάλιστα που γνώριζε ότι ο Μπιρσίμ ήταν ο αγαπημένος σκηνοθέτης του πολιτικού του αντιπάλου Ανδρέα Παπανδρέου. Μπορώ να πω ότι του άρεσε η ιδέα να σκηνοθετήσει την εκπομπή αυτή ένας σκηνοθέτης ροής που ήταν κατά σύμπτωση ο Τάσος Μπιρσίμ.

Με ζηλευτό επαγγελματισμό ο Τάσος Μπιρσίμ, εκείνο το ζεστό κυριακάτικο πρωϊνό, προσπάθησε επιτυχώς να προστατεύσει τον υψηλό προσκαλεσμένο από τον καύσωνα, προκαλώντας με τα τρέιλερ συχνά διαλείμματα, ώστε να βρουν χρόνο οι μακιγιέρ να αφαιρέσουν τον Πρωθυπουργό από τον ιδρώτα και να του προσφέρουν συνεχώς παγωμένο νερό για να δροσιστεί.

Όταν τελείωσε η εκπομπή, ο Μπιρσίμ μπήκε στο στούντιο και χαιρέτησε τον Μητσοτάκη, ο οποίος και του εξέφρασε τις ευχαριστίες του. Όχι δεν τον ρώτησε πώς καταφέρνει να δείχνει τόσο κόσμο στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του Ανδρέα Παπανδρέου, ούτε πως μπορούσε να δείχνει τον Ανδρέα να ανταποκρίνεται άμεσα στα συνθήματα του κόσμου. Μάλλον δεν ήθελε να αποσπάσει επαγγελματικά τηλεοπτικά μυστικά, αυτά που έκαναν τον Τάσο Μπιρσίμ ίσως τον πιο αγαπητό σκηνοθέτη του Ανδρέα Παπανδρέου. Και εάν τον ρωτούσε ήταν σίγουρο ότι θα έπαιρνε απάντηση;

Το τρικ στη συγκέντρωση της Πάτρας

Θυμάμαι μια προεκλογική συγκέντρωση στην Πάτρα, εκλογές του 1993. Ένας καταπονημένος (από εγχείρηση ανοικτής καρδιάς, από σκάνδαλο Κοσκωτά, από γάμο με την Λιάνη) Ανδρέας θέλησε να αρχίσει την προεκλογική τους εκστρατεία από την Πάτρα. Ο Μπιρσίμ έπιασε αμέσως δουλειά. Είχε φροντίσει να υπάρξει… προσυγκέντρωση οπαδών με σημαίες, με Κάρμινα Μπουράνα έξω από την  Πάτρα.

Έστησε κάμερες και όταν εμφανίστηκε ο Παπανδρέου με την θωρακισμένη μαύρη Μερτσέντες του, οι κάμερές του Μπιρσίμ έδειξαν τόσο κόσμο που νόμιζε κανείς ότι ήταν η κύρια προεκλογική συγκέντρωση. Και όταν ο Ανδρέας, με τρεμάμενες κινήσεις προσπάθησε να ανέβει στο «σκαλί» της Μερτσέντες για να χαιρετήσει (όπως το έκανε παλιές καλές εποχές) η κάμερα του Μπιρσίμ, βρέθηκε δίπλα του, όπως και τότε που ο Ανδρέας έκανε  στο αεροδρόμιο του Ελληνικού το νεύμα στην Λιάνη επιστρέφοντας από το Χέρφιλντ. Κάποιος από το πλήθος έξω από την Πάτρα φώναξε «Γεια σου Πρόεδρε… παλληκαρά», ο Μπιρσίμ, έστειλε την εικόνα μαζί με τη φράση στο κοντρόλ με την παράκληση να μην σβηστεί στο μοντάζ.

Δεν ήταν μόνο ένα εξαίσιος σκηνοθέτης ο Μπιρσίμ, ήταν και δάσκαλος στους νεότερους με ιώβειο υπομονή, με καλοσυνάτο ύφος, ένα ύφος που θα τον θυμούνται όλοι, τώρα που έκλεισε την κάμερά του.