Οι παραδόσεις συσκευών smartphone της Apple έπεσαν κατά 10% κατά το α’ τρίμηνο του 2024, με το πλήγμα να έρχεται πρωτίστως από τον έντονο ανταγωνισμό που ασκείται από τους κατασκευαστές Android συσκευών, δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IDC.

Συνολικά, η παγκόσμια αγορά smartphone γνώρισε άνοδο 7,8% στις 289,4 εκατομμύρια μονάδες για το τρίμηνο από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο, με την κορεατική Samsung να κερδίζει την πρώτη θέση από την Apple, εκ νέου, με μερίδιο που ανέρχεται στο 20,8%.

Είχε προηγηθεί η «κατάληψη» της πρώτης θέσης από την Apple κατά το δ’ τρίμηνο του 2023, μετά τις εξαιρετικές επιδόσεις πωλήσεων της αμερικανικής εταιρείας κατά τον μήνα Δεκέμβριο (παραδοσιακά ο χρυσός μήνας σε έσοδα για την Apple). Κατά το α’ τρίμηνο του 2024 η κατασκευάστρια του iPhone κατέβηκε ένα σκαλοπάτι, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με μερίδιο 17,3%.

Την ίδια περίοδο ενισχυμένα εμφανίζονται τα κινεζικά brands κατασκευής έξυπνων κινητών τηλεφώνων, με την Xiaomi να κερδίζει την τρίτη θέση με μερίδιο 14,1%. Οι αποστολές της Xiaomi αυξήθηκαν κατά 33,8% στα 40,8 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο.

Σύμφωνα με την IDC την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν η Transsion (9,9%) και η OPPO (8,7%), με την Transsion να σημειώνει άλμα 84,9% στις 28,5 εκατομμύρια μονάδες. Οι αποστολές της κινεζικής OPPO μειώθηκαν κατά 8,5% στα 25,2 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο.

Αξιοσημείωτο ότι η Huawei και το spinoff της, Honor, δεν μπήκαν στην πρώτη πεντάδα. Ωστόσο, ήταν οι μάρκες smartphone με τις καλύτερες επιδόσεις για τις πρώτες έξι εβδομάδες του 2024, σύμφωνα με την Counterpoint Research.

Οι προκλήσεις στην Κίνα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Samsung, η οποία διέθεσε εμπορικά την τελευταία της σειρά κορυφαίων συσκευών Galaxy S24 series στις αρχές του έτους, παρέδωσε πάνω από 60 εκατομμύρια συσκευές περισσότερες κατά την συγκεκριμένη περίοδο.

Όπως αναφέρει η εταιρεία ερευνών Counterpoint η σειρά Galaxy S24 είχε βελτιωμένη επίδοση κατά 8% σε σχέση με την περυσινή ναυαρχίδα, τη σειρά S23, κατά την περίοδο των τριών πρώτων εβδομάδων διάθεσης. Κατά το α’ τρίμηνο η Apple παρέδωσε 50,1 εκατομμύρια iPhone, ποσότητα μειωμένη σε σχέση με την παράδοση 55,4 εκατομμυρίων συσκευών κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνει η IDC.

Ειδικότερα στην κρίσιμης σημασίας αγορά της Κίνας οι παραδόσεις συσκευών της Apple συρρικνώθηκαν κατά 2,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η πτώση αυτή υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρεία στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά της, καθώς ορισμένες κινεζικές εταιρείες και κυβερνητικές υπηρεσίες περιορίζουν τη χρήση συσκευών Apple από τους υπαλλήλους, ένα μέτρο που ουσιαστικά «απαντά» στους περιορισμούς της αμερικανικής κυβέρνησης στις κινεζικές εφαρμογές για λόγους ασφαλείας.

Επόμενο μεγάλο βήμα για την Apple είναι το επερχόμενο συνέδριο προγραμματιστών (WWDC), όπου προβλέπεται να ανακοινώσει ενημερώσεις λογισμικού για το σύνολο των συσκευών της Apple. Προφανώς οι αναλυτές έχουν στραμένο το βλέμμα τους εκεί αναμένοντας πιθανές ειδήσεις για ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης από την Apple, η οποία μέχρι στιγμής έχει μιλήσει ελάχιστα για την ενσωμάτωση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στις συσκευές της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του 2023 η Apple «έχασε» και τον τίτλο της εταιρείας με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο από τη Microsoft, που δραστηριοποιείται πλέον έντονα στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.

Πηγή: ot.gr