Μια ακόμη αεροπορική εταιρεία άρχισε να ζητά από τους επιβάτες της να ανέβουν εθελοντικά στη ζυγαριά πριν από την επιβίβαση.

Η Finnair καταγράφει πλέον το βάρος των επιβατών της σε εθελοντική βάση ως μέρος των «υπολογισμών ισορροπίας του αεροσκάφους». Η αεροπορική εταιρεία ζητά από τους επιβάτες να ζυγίζονται μαζί με τις χειραποσκευές τους στην πύλη αναχώρησης, ώστε η εταιρεία να μπορεί να καταγράψει το μέσο βάρος, όπως απαιτεί η αρχή πολιτικής αεροπορίας.

«Χρησιμοποιούμε τα δεδομένα ζυγίσματος για τους υπολογισμούς του μέσου όρου που απαιτούνται για την ασφαλή διεξαγωγή των πτήσεων και τα δεδομένα που συλλέγονται δεν συνδέονται με κανέναν τρόπο με τα προσωπικά δεδομένα του πελάτη», ανέφερε σε δήλωσή της στις 5 Φεβρουαρίου η Satu Munnukka, επικεφαλής των διαδικασιών εδάφους της Finnair. Τα ονόματα των επιβατών ή οι αριθμοί κράτησης δεν καταγράφονται μαζί με το βάρος τους.

Από την Τετάρτη, 600 επιβάτες έχουν προσφερθεί εθελοντικά να ζυγιστούν, ανέφερε ο Guardian, επικαλούμενος εκπρόσωπο της Finnair. Οι άνθρωποι που συμφώνησαν να ζυγιστούν αποζημιώθηκαν με μια δωρεάν ετικέτα αποσκευών.

Από τους συμμετέχοντες δεν ζητείται το όνομα ή ο αριθμός κράτησης. «Μόνο ο υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών που εργάζεται στο σημείο μέτρησης μπορεί να δει το συνολικό βάρος» δήλωσε η Munnukka.

Τα δεδομένα

Τα δεδομένα θα συλλεχθούν τον Φεβρουάριο, τον Απρίλιο και τον Μάιο για διάφορες πτήσεις που αναχωρούν από τον αερολιμένα της Finnair στο Ελσίνκι, ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία.

Η Finnair χρησιμοποιεί τις δικές της μετρήσεις βάρους επιβατών και οι αρχές απαιτούν την επικαιροποίηση των δεδομένων κάθε πέντε χρόνια. Ο τελευταίος γύρος δεδομένων συλλέχθηκε μεταξύ 2017 και 2018, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας συλλέγει επίσης τα δικά της δεδομένα σχετικά με το βάρος των επιβατών για τους υπολογισμούς μάζας και ισορροπίας των αεροσκαφών. Η τελευταία μελέτη της, το 2022, έδειξε ότι το μέσο βάρος των επιβατών δεν αυξήθηκε ή μειώθηκε σημαντικά από την τελευταία μελέτη του 2009.

Η Air New Zealand, η Korean Air, η Hawaiian Airlines έκαναν παρόμοια αιτήματα στους επιβάτες το περασμένο έτος, για να κατανοήσουν καλύτερα το μέσο βάρος για λόγους ασφαλείας. Οι αεροπορικές εταιρείες του Ουζμπεκιστάν άρχισαν να ζυγίζουν τους επιβάτες για τον ίδιο λόγο το 2015.

Η Finnair δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού του Business Insider που εστάλη εκτός των κανονικών ωρών εργασίας.