Ενθουσιασμό στους φίλους του WRC και ιδιαίτερα στους tifosi της Lancia έχει προκαλέσει η πρόθεση του ομίλου Stellantis να επαναφέρει στο προσκήνιο των αγώνων την ιταλική μάρκα που έχει διαπρέψει στο συγκεκριμένο πεδίο έχοντας κατακτήσει δέκα παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών από το 1974 έως το 1993.

Με οδηγούς μάλιστα όπως ο Sandro Munari το 1977 με Stratos HF, ο Juha Kankkunen το 1987 με Delta HF 4WD και το 1991 με Delta Integrale 16V και o Miki Biasion το 1988 και το 1989 με Delta Integrale εξασφάλισε πρωταθλήματα οδηγών που ενίσχυσαν την εικόνα της στη διεθνή και στην ελληνική αγορά.

Η επιστροφή της Lancia σχετίζεται άμεσα με τις νέες προτεραιότητες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), η οποία φιλοδοξεί να αποσύρει τα σημερινά αυτοκίνητα Rally 1 στο τέλος του 2026 δημιουργώντας χώρο για τα Rally 2, ανάμεσα στα οποία αναμένεται να βρεθεί και η νέα Lancia Ypsilon, η εξέλιξη της οποίας αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα μέσα στο 2024 με την προοπτική να συμμετάσχει σε αγώνες το 2025.

Καθοριστικό ρόλο στη νέα στρατηγική της μάρκας σχετικά με την αγωνιστική παρουσία της διαδραματίζει ο Πορτογάλος Carlos Tavares, επικεφαλής του ομίλου Stellantis και φανατικός οπαδός των αγώνων αυτοκινήτων. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι το WRC είναι το μόνο πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού που λείπει από τον όμιλο Stellantis με εργοστασιακή συμμετοχή, αφού έχει λάβει μέρος στη Formula 1 (με την Alfa Romeo), τη Formula E (με DS και Maserati) και στο WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) με την Peugeot.