Την δική της απάντηση μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν αναφορικά με το έργο της που αναπαριστά την ελληνική σημαία με ροζ χρώμα, δίνει στο Βήμα η δημιουργός της, Γεωργία Λαλέ.

«Λυπάμαι που παρερμηνεύτηκε το έργο μου» αναφέρει η ίδια λέγοντας παράλληλα ότι «τα θύματα γυναικοκτονίας και ενδοοικογενειακής βίας είναι ήρωες στον αγώνα για το δικαίωμα στην ζωή και την ελευθερία στην Ελλάδα και παγκοσμίως».

Η ροζ σημαία.

Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου της έκθεσης «το έργο τέχνης δημιουργείται από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες. Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους».

Το εργο με τα 22 σπίτια, για κάθε γυναικοκτονία που έγινε το 2022.

Curated by Carte Blanche

Υπενθυμίζεται ότι με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη αποσύρεται άμεσα από την έκθεση του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη το επίμαχο έργο.

Το θέμα ανέδειξε χθες από το βήμα της Βουλής ο Πρόεδρος του κόμματος «Νίκη» Δημήτρης Νατσιός. «Η σημαία μας είναι γαλανόλευκη και βάφεται με κόκκινο μόνο με το αίμα των ηρώων μας», είπε ο ίδιος εκφράζοντας την δυσφορία του για το εν λόγω έκθεμα.

Το αποτύπωμα της Γεωργία Λαλέ

Η Γεωργία Λαλέ είναι εικαστικός που εδράζεται στο Μπρούκλιν, ενώ πρόσφατα έδωσε μάχη ενάντια στον καρκίνο. Η δουλειά της έχει εκτεθεί μεταξύ άλλων στα Smack Mellon, Collar Works, Border Project Space και Shiva Gallery. Μέσω της καλλιτεχνικής της υπόστασης και του ακτιβισμού της, εξερευνά το αποτύπωμα του ανθρώπινου σώματος στην κοινωνική και πολιτική σφαίρα της σύγχρονης κοινωνίας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Γεωργία Λαλέ έχει κάνει μία παρόμοια κίνηση με τη σημαία της Αμερικής, την οποία είχε βάψει γαλάζια για το δικαίωμα των γυναικών στην έκτρωση.

Αυτή δεν είναι και η πρώτη φορά που η Γεωργία αποφάσισε να αποτυπώσει σε έργο ένα κοινωνικό θέμα που απασχολεί την χώρα μας. Το 2015 μέσω της τέχνης της προσπάθησε να ευαισθητοποιήσει το κόσμο αναφορικά με την προσφυγική κρίση στην Ελλάδα, ξεκινώντας την καμπάνια #OrangeVest στο πλαίσιο της οποίας η καλλιτέχνης κυκλοφόρησε στους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Νέας Υόρκης φορώντας ένα πορτοκαλί σωσίβιο.