Tην Τετάρτη 5 Απριλίου, δύο μόλις μέρες πριν γιορτάσει τα 101 γενέθλιά του, ο Αμερικανός διευθυντής φωτογραφίας Μπιλ Μπάτλερ έφυγε από αυτόν τον κόσμο, αφήνοντας όμως πίσω του ταινίες που δεν πρόκειται να φύγουν ποτέ από την μνήμη των περισσοτέρων κινηματογραφοφιλων.

Ο Μπάτλερ που ως τεχνικός του κινηματογράφου διέπρεψε στην δεκαετία του 1970, ήταν ο άνθρωπος που συνέβαλε με την δουλειά του στο να «φωτιστούν» σωστά μνημειώδεις ταινίες όπως οι «Στη φωλιά του κούκου» (1975) του Μίλος Φόρμαν, «Τα σαγόνια του καρχαρία» (1975) του Στίβεν Σπίλμπεργκ και «Η συνομιλία» (1974) του Φράνσις Κόπολα.

Ως διευθυντής φωτογραφίας είχε επίσης δουλέψει στο μιούζικαλ «Γκριζ» (1978) του Ράνταλ Κλάιζερ.

Γεννημένος στο Κριπλ Κρικ του Κολοράντο των ΗΠΑ, ο Μπάτλερ πέρασε πολλά χρόνια εργαζόμενος στην τηλεόραση πριν υπογράψει την πρώτη δουλειά του στον κινηματογράφο που είναι το γουεστερν «Fearless Frank» (1967) του Φίλιπ Κάουφμαν.

Να σημειωθεί ότι ως τεχνικός, ο Μπάτλερ είχε εργαστεί σε πολλά επεισόδια της σειράς επιστημονικής φαντασίας «Star Trek».

Το 1969, ως διευθυντής φωτογραφίας, ο Μπάτλερ βρέθηκε στο πλευρό του Φράνσις Κόπολα για την ταινία «Οι άνθρωποι της βροχής» (ή «Δεν θα γυρίσω το βράδι») και το 1970, ο Τζακ Νίκολσον τον προσέλαβε για την πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε ο ίδιος, το «Drive, he said».

Με τον Κόπολα, ο Μπάτλερ θα συνεργαζόταν επίσης στον «Νονό» (ως τεχνικός κάμερας και ηλεκτρικών) και στην «Συνομιλία» (ως διευθυντής φωτογραφίας).

Ο Μπάτλερ υπήρξε μόνο μία φορά υποψήφιος για το Οσκαρ για την «Φωλιά του κούκου», μια υποψηφιότητα ωστόσο που μοιράστηκε με τον συνάδελφό του Χάσκελ Γουέξλερ που είχε την κύρια ευθύνη της διεύθυνσης φωτογραφίας στην ταινία (για την ακρίβεια το ονομα του Μπάτλερ στους τίτλους της ταινίας αναφέρεται στην «συμπληρωματική φωτογραφία» – additional photography).

Ωστόσο, το 1977 και το 1984, ο Μπάτλερ κέρδισε το ΕΜΜΥ για την δουλεια του στις τηλεοπτικές παραγωγές «Επιδρομή στο Εντεμπε» και «Λεωφορείον ο πόθος» αντιστοίχως.