Με το πολιτικό σκηνικό ρευστό και εύθραυστο, την κοινωνία σε αναστάτωση, και τις έρευνες για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπτη να φέρνουν στην επιφάνεια απίστευτα λάθη και παραλείψεις, εξοργιστική αδιαφορία και νοοτροπίες που δεν ταιριάζουν σε σύγχρονο κράτος, η κυβέρνηση αναζητεί νέες ισορροπίες και διεξόδους ενόψει της περιόδου μέχρι τις εκλογές.

Η πιθανότητα της αυτοδυναμίας ξεθωριάζει, όπως δείχνουν οι μετρήσεις, και οι προβλέψεις για το πως θα αντιδράσουν οι νέοι, που έχουν βγει στους δρόμους, και οι οικογένειες τους, οι οποίες επηρεάζονται από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι πρώιμες, για να αποτελέσουν ενδείξεις για το αποτέλεσμα των εκλογών. Η αντι – συστημική ψήφος και η αποχή αποτελούν μεγάλα ερωτήματα για όλα τα πολιτικά κόμματα. Το πρώτο ζητούμενο για την κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι να μπει στον πυρήνα της νέας στρατηγικής ο ταχύτερος και αποτελεσματικότερος εκσυγχρονισμός του κράτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το τι θα γίνει με τον σιδηρόδρομο αποκτά άλλη σημασία. Για την κυβέρνηση, σύμφωνα με αρμόδιο παράγοντα που γνωρίζει καλά το θέμα, τρία είναι τα στοιχήματα της επόμενης ημέρας, σχετικά με τον σιδηροδρομικό δίκτυο.

1. Να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια του τρένου, όταν ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της γραμμής, πιθανόν στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, και αφού γίνει επιθεώρηση για λόγους ασφάλειας σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα. Η επανέναρξη των δρομολογίων είναι σημαντική για μην χαθεί η εμπιστοσύνη των επιβατών στον σιδηρόδρομο αλλά και για τεχνικούς λόγους. Όσο δεν κινούνται τα τρένα καταστρέφεται η επικάλυψη που υπάρχει στις ράγες (υλικά που διευκολύνουν το φρενάρισμα επειδή τα τρένα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες), με άγνωστο κόστος και επιπλέον καθυστέρηση, ενώ πάντα υπάρχει ο κίνδυνος καταλήτευσης των καλωδίων, όσο μένει κομμένο το ηλεκτρικό ρεύμα.

2. Να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα για τη λειτουργία της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους τον Σεπτέμβριο. Το κυριότερο είναι η εγκατάσταση προηγμένου συστήματος τηλεδιοίκησης, όχι με κενά όπως είναι σήμερα. Στη Λάρισα, υπάρχει εγκατεστημένο σύστημα, αλλά δεν καλύπτει όλο τμήμα του δικτύου μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Η τακτική που επιχειρήθηκε στο παρελθόν, να συνδυαστούν τα υπάρχοντα παλαιά συστήματα με νεότερες εκδοχές τους, αποδείχθηκε μη λειτουργική.

3. Η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση να είναι ενιαία σε όλο το δίκτυο και πλήρως λειτουργική. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προμηθευτεί το πιο προηγμένο σύστημα, το οποίο υπάρχει μόνο σε τρεις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και θα παρέχει: Σηματοδότηση σε κάθε σταθμό, με σύστημα που θα σταματά αυτόματα τα τρένα τα οποία θα παραβιάζουν τους κόκκινους σηματοδότες. Interface τρένων για την απευθείας επικοινωνία των μηχανοδηγών μεταξύ τους, ενώ τώρα ο κάθε μηχανοδηγός μπορεί να επικοινωνήσει μόνο με τον σταθμό. Καθολική τηλεδιοίκηση σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Σε επόμενη φάση, η αναδιάταξη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.