Σειρά διώξεων άσκησε η δικαιοσύνη για την τραγωδία στα Τέμπη που μετά τον σταθμάρχη Λάρισας που είναι ήδη προφυλακισμένος στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν και άλλα τρία άτομα. Πιο συγκεκριμένα, διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο του.

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου «καίει» τους υφισταμένους του καταλογίζοντας τους λάθη και παραλείψεις. «Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος», δηλώνει μεταξύ άλλων μέσω του συνηγόρου του.

Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: «Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα»

Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος μίλησε για την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου ρίχνοντας φως με την εμπειρία του στις κρίσιμες λεπτομέρειες.

«12.00 ήταν όταν το ανακάλυψα εγώ. Τον Π. του τηλεφώνησα εφόσον είχε φύγει. Ρε… δεν καθόσουν να περάσει να και αυτό το τρένο; Λες και ήξερα ότι θα γίνει σύγκρουση. Ο Π. τον άφησε με ένα τρένο να περάσει μέσα, αυτόν τον προαστιακό. Αυτός που φωνάζει «γιατί κάνουμε πίσω» στα ηχητικά, ένα τρένο το άφησε να περάσει. Ο Π. έφυγε 22.40 αντί να φύγει 23.00 και 23.00 να έφευγε το Intercity 62, εδώ μέσα ήρθε 23.05. Κοιτάει τώρα ο Ν. να μπλέξει τον Π. που δεν φταίει σε τίποτα.

»Ο Π. έκανε παραλαβή-παράδοση 22.30 στον Σ. στα χαρτιά επίσημα. Τώρα τι λέει ο καθένας… Εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία εντολή στον Π., τι είμαι, προϊστάμενος;», είπε αρχικά.

«Το τρένο θα μπορούσε να το σταματήσει αυτός μέσα στον σταθμό, ο συγχωρεμένος, αφού είδε ότι πάει ανάποδα. Είχε την δυνατότητα να σταματήσει, 60 χλμ πήγαινε. Το κοκάλωνε στην άνοδο κιόλας, ούτε καν να περάσει απέναντι. τα κουμπάκια τα πατάς για να γυρίσεις το κλειδί. Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα. Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες. Αυτά καταγράφονται όλα. Το κλειδί το είχε ανάποδα τελείως. Το λάθος του σταθμάρχη έπρεπε να το σώσει ο μηχανοδηγός, αφού δεν το έσωσε και αυτός, υπήρξε και η τραγωδία», συνέχισε.

«Προσπαθούσε και εμένα να κοροϊδέψει. «Δεν ξέρω που το έβαλα, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έκανα, κανονικά πήγε», κατέληξε ο κ. Ζήνδρος.