Ένα νέο νομοσχέδιο, μαθαίνω πως πρόκειται να εξαγγείλει, εντός των προσεχών ημερών, η κυβέρνηση για τα θύματα της τραγωδίας. Τι θα περιλαμβάνει; Από τις έως τώρα πληροφορίες που έχω συλλέξει θα αναφέρει (ανάμεσα στα άλλα) ότι όλες οι υποθέσεις που προέρχονται εφεξής από τραγωδίες θα πρέπει να  εκδικάζονται ταχύτατα, ώστε να μηδενισθεί ο κίνδυνος της παραγραφής. Θα προβλέπει ακόμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι τα θύματα που βρίσκονται εν ζωή, ή συγγενείς των θυμάτων δεν θα πληρώνουν στις παραστάσεις τους στα δικαστήρια  τέλη απογράφου, θα έχουν δωρεάν από την πολιτεία δικαστική συνδρομή, δεν θα πληρώνουν δικαστικά ένσημα (αγωγόσημο) και οι αποφάσεις θα εκδίδονται, βάσει  του νόμου αυτού μέσα σε τέσσερις μήνες. Εκείνο που επίσης  μαθαίνω είναι ότι το νομοσχέδιο αυτό, που κατά πάσα πιθανότητα θα παρουσιαστεί την Πέμπτη στο Υπουργικό Συμβούλιο, θα αφορά τα θύματα κάθε τραγωδίας όπως πλημύρες ατυχήματα (σιδηροδρομικά, αυτοκινητιστικά, ακτοπλοϊκά, αεροπορικά) πυρκαγιές, σεισμούς κτλ. Η απόφαση για την κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου έγινε με φόντο την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών και θα είναι ένα είδους φόρου τιμής προς τα δεκάδες θύματα. Επιπλέον με τις νομοθετικές ρυθμίσεις αυτές δεν θα υπάρχει καμία περίπτωση παραγραφής των αδικημάτων (όπως συνέβη σε πολλές περιπτώσεις με την τραγωδία στο Μάτι).
***
Η αγωνία  της κυβέρνησης πριν από τις δημοσκοπήσεις
Τις τάσεις στο εκλογικό σώμα άρχισαν ήδη να ανιχνεύουν οι δημοσκόποι, παρά το γεγονός ότι η χρονική απόσταση από την τραγωδία θεωρείται πολύ μικρή, προκειμένου να προκύψει  μια πρώτη εικόνα για τον αντίκτυπο της τραγωδίας στο κυβερνών κόμμα και στα κόμματα της αντιπολίτευσης Αυτό πάντως έχει ανατραπεί έτσι κι αλλιώς, όπως είναι φυσικό, υπό την έννοια ότι από τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου δεν υπάρχει κανένα άλλο πολιτικό θέμα στην καθημερινότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ο χρόνος μετρά πια αντίστροφα για την παρουσίαση στην κυβέρνηση των δεδομένων από το πρώτο κύμα των μετρήσεων. Πιθανότατα αύριο ή μεθαύριο, 8-9 Μαρτίου, θα δοθούν τα «νούμερα» που θα μπουν υπό λεπτομερή ανάλυση, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα ξεκινήσει νέος κύκλος ερευνών κοινής γνώμης. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες πληροφορίες που δείχνουν, έως τώρα, μικρές απώλειες για το κυβερνών κόμμα, χωρίς όμως να υπάρχουν αποδείξεις για τις μετρήσεις αυτές.
***
Ποιος δεν μπορεί να γίνει σταθμάρχης
Το αλίευσα από έγγραφο που κατατέθηκε χθες  στα πρακτικά της Βουλής (το κατέθεσε αρχηγός κόμματος της αντιπολίτευσης)  και λέει με σαφήνεια ποιος μπορεί και κυρίως ποιος δεν μπορεί να γίνει στην Ελλάδα σταθμάρχης.
Σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο  για να γίνει κάποιος σταθμάρχης, περνά μια σειρά από δοκιμασίες (σ.σ. παρακαλώ όχι γέλια) ανάμεσα στις οποίες και τη δοκιμασία της καλής… φωνής. Πρέπει με δυο λόγια ο υποψήφιος σταθμάρχης να έχει… φωνάρα (καθαρή και δυνατή)  για να μπορούν να τον ακούν και να τον καταλαβαίνουν οι άλλοι όταν μιλά από τους ασυρμάτους. Δηλαδή για παράδειγμα εάν κάποιος έχει βραχνή φωνή, κακή προφορά, δεν  προφέρει το «ρ», κόβεται, δεν μπορεί να γίνει σταθμάρχης.  Επίσης δεν μπορεί να γίνει ένας σταθμάρχης όταν δεν ξέρει να… μετρά βαγόνια, δηλαδή συν τοις άλλοις δεν έχει παρατηρητικότητα. Αυτά είναι μερικά από τις δοκιμασίες που περνούν οι υποψήφιοι για να γίνουν σταθμάρχες στην Ελλάδα. Θα πρέπει να ξέρετε  ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες η εκπαίδευση ενός σταθμάρχη μπορεί να διαρκέσει ακόμα και τρία χρόνια.
Πάμε τώρα στο έγγραφο της Βουλής που βρήκα από τα πρακτικά του Κοινοβουλίου για τη δοκιμασία που πρέπει να περάσουν οι υποψήφιοι  σταθμάρχες:
1) Το πρώτο πράγμα που εξετάζεται είναι ο έλεγχος προσανατολισμού. Η δοκιμασία αφορά στον έλεγχο των εγκαταστάσεων γραμμολογίας και συνδεσμολογίας του σταθμού εργασίας του καθώς και της κατεύθυνσης των αμαξοστοιχιών.
2) Εκτέλεση προσομοίωσης για τον έλεγχο των αντιδράσεων των υποψηφίων σε συνθήκες πίεσης κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
3) Κίνηση και βάδισμα επί και εντός των σιδηροδρομικών γραμμών και παραπλεύρως αυτών για τυχόν ατέλειες των κάτω άκρων κατά την κίνησή τους.
4) Δοκιμή φωνής: Με τη δοκιμασία αυτή ελέγχεται ο υποψήφιος σταθμάρχης για καθαρή και δυνατή ομιλία λόγω των ενδοεπικοινωνιών μεταξύ των εργαζομένων, και
5) Καταμέτρηση βαγονιών σε αμαξοστοιχία. Σκοπός της δοκιμασίας αυτής είναι ο έλεγχος της ευστροφίας, συγκέντρωσης, παρατηρητικότητας και διορατικότητας του υποψηφίου
***
Μοναδικό αντικείμενο η τραγωδία των Τεμπών
Μετά τη συνέντευξη τύπου, σήμερα (ημέρα γενικής απεργίας) στο υπουργείο Μεταφορών από τον υπουργό Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη (που περιμένουν τόσο η κυβέρνηση όσο και τα κόμματα της αντιπολίτευσης), θα ακολουθήσει αύριο, συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Θα ήταν και το τελευταίο Υπουργικό προ των εκλογών εάν δεν συνέβαινε η τραγωδία στα Τέμπη.  Την Πέμπτη, λοιπόν, 9 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η τακτική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου με αντικείμενο ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος (ενδεχόμενες θεσμικές κινήσεις, παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα κλπ.). Θα πρέπει να σημειωθεί πως σε αυτή την συνεδρίαση δεν θα υπάρχουν άλλα θέματα προς συζήτηση, ούτε βεβαίως το θέμα της αύξησης του κατώτατου μισθού που είχε προγραμματισθεί να συζητηθεί από την περασμένη εβδομάδα.
***
Με την Πρόεδρο δεν θα συζητηθεί ο χρόνος των εκλογών
Την επόμενη ημέρα Παρασκευή 10 Μαρτίου ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επίσκεψη είναι στο πλαίσιο των μηνιαίων τακτικών συναντήσεών τους και δεν συνδέεται με τίποτα άλλο, δηλαδή δεν συνδέεται με εκλογές..
***
Φταίνε οι… προηγούμενοι
Είναι ιστορικό πλέον το ανέκδοτο σχετικά με τις τρεις επιστολές που βρίσκει κάθε πρωθυπουργός όταν αναλαμβάνει τα καθήκοντά του στο Μαξίμου. Αυτή η λογική του «φταίνε οι προηγούμενοι», δεν περνά, όπως έχει εξελιχθεί η κοινωνία, πλέον στους πολίτες. Ειδικά σε περιπτώσεις εθνικών τραγωδιών. Ιδού λοιπόν οι τρεις επιστολές:
– Η πρώτη γράφει: «Ρίξε την ευθύνη στους προηγούμενους».
– Η δεύτερη γράφει: «Ρίξε την ευθύνη στα διαπλεκόμενα ή στους υπουργούς σου
– Η τρίτη γράφει: «Ετοίμασε τις δικές σου τρεις επιστολές».
Μη φανταστείτε. Το ίδιο είχαν πει και για τον Αλέξη Τσίπρα, μετά την τραγωδία στο Μάτι, έτσι είναι… η μοίρα των κυβερνώντων. Να επωμίζονται τις ευθύνες τους, ακόμη και αυτές που δεν τους αναλογούν. Ωστόσο η εποχή που κάποιος πρωθυπουργός ή μια κυβέρνηση φτιάχνει επιστολές με τις οποίες ρίχνει το φταίξιμο στους άλλους, μέχρι να γραφτεί η τρίτη και τελευταία, είχε περάσει.
Για την ιστορία σας λέω ότι πρώτος  είχε γράψει για τις τρεις αυτές επιστολές, από το 2003  στο «Βήμα» ο Σταύρος Ψυχάρης για τον Κώστα Σημίτη, αλλά επανέρχεται όταν κάθε κυβέρνηση και κάθε πρωθυπουργός βρίσκονται στρυμωγμένοι στη γωνία. Το είπε όμως  ο Μάικλ Ντάγκλας σε μια από τις ταινίες του.
***
Άσκηση του ΝΑΤΟ για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Μια άσκηση (και τι άσκηση) πραγματοποιείται τούτες τις ημέρες στην έδρα της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στις Βρυξέλλες. Αν και η άσκηση είναι επί χάρτου, καθόλου δεν μειώνει την σπουδαιότητά της αφού το σενάριό της προβλέπει και τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Είναι η πρώτη που πραγματοποιείται σε τόση μεγάλη κλίματα, μετά την πανδημία και η χώρα μας παίρνει μέρος σε αυτήν τόσο σε διπλωματικό επίπεδο (με τον μόνιμο αντιπρόσωπό μας στο ΝΑΤΟ) όσο και σε στρατιωτικό επίπεδο με τον στρατιωτικό αντιπρόσωπο στη Συμμαχία.
***
Η θεά Αφροδίτη με το χρυσό μπικίνι
Για την «Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας» (που τιμάται σήμερα 8 Μαρτίου), το Μουσείο της Ακρόπολης δίνει έμφαση  στην γυναικεία ομορφιά με ένα έργο γλυπτικής που ασκεί τη δική του γοητεία με το απαράμιλλο κάλλος της Αφροδίτης, θεάς της ομορφιάς, στην οποία ο Πάρις ως κριτής τριών θεαινών, χάρισε το μήλο της Έριδος. Ο απρόσμενος φετινός επισκέπτης, η Αφροδίτη με το χρυσό μπικίνι, προέρχεται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης. Το εντυπωσιακό γλυπτό βρέθηκε το 1954 στην λεγόμενη έκτοτε «Οικία της Αφροδίτης» στη Νάπολη.