Ουμανιστικές οι διαθέσεις της κριτικής επιτροπής του 73ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου, κρίνοντας από το γεγονός ότι η Χρυσή Αρκτος δόθηκε στο μοναδικό ντοκιμαντέρ ανάμεσα στις διαγωνιζόμενες ταινίες του επίσημου τμήματος: «Sur l’ adamant» (Στον Αδάμαντα) του Νικολά Φιλιμπέρ.

Η ταινία επικεντρώνεται στην παρακολούθηση των δρώμενων πάνω σε ένα πλωτό ψυχιατρικό κέντρο ημερήσιας φροντίδας ατόμων με ψυχικές διαταραχές στην Σεν στην καρδιά του Παρισιού. Με ευαισθησία και αγάπη, η ταινία παρουσιάζει το πως κάποιοι άνθρωποι έχουν την διάθεση και τελικά την εσωτερική ανάγκη να βοηθήσουν εκείνους που έχουν πραγματικά την ανάγκη τους.

Αν και κινηματογραφικά το «L’adamant» δεν παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο, το περιεχόμενο του ήταν όντως άξιο βράβευσης.

Η κριτική επιτροπή φέτος απαρτιζόταν από την αμερικανίδα ηθοποιό Κρίστεν Στιούαρτ στην θέση της προέδρου και μέλη τους Γκολσιφτέ Φαραχανί, Βαλέσκα Γκρίζμπαχ, Ράντου Γιούντε, Φρανσίν Μάλσνερ, Κάρλα Σιμόν και Τζόνι Το.

Ανέκαθεν η παραδοξότητα ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά στα βραβεία του φεστιβάλ Βερολίνου και φέτος δεν άλλαξε κάτι.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της φετινής απονομής είναι ότι δεν δόθηκε βραβείο σε ανδρική ερμηνεία. Τα βραβεία ερμηνειών ήταν μοιρασμένα σε καλύτερη ερμηνεία πρώτου και δεύτερου ρόλου χωρίς να διευκρινίζεται το φύλο..

Ο Γάλλος ντοκιμαντερίστας Νικολά Φιλιμπέρ με την Χρυσή Αρκτο για την ταινία «Στον Αδάμαντα»

Συνεπώς την Αργυρή Άρκτο καλύτερης ερμηνείας σε πρώτο ρόλο κέρδισε η εννιάχρονη ισπανίδα Σοφία Οτερό της ταινίας «20.000 especies de abejas» (20.000 είδη μελισσών), μια ιστορία ενηλικίωσης με φόντο την ισπανική φύση. και την Αργυρή Αρκτο δευτεραγωνιστικής ερμηνείας δόθηκε στην γερμανίδα ηθοποιό Τέα Ερε της ταινίας ««Bis ans Ende der Nacht» (Μέχρι το τέλος της νύχτας) του Κρίστοφ Χοτσχαουσλερ που προβλήθηκε την τελευταία μέρα.

Όπως το «ΒΗΜΑ» είχε προβλέψει, η γερμανική ταινία «Κόκκινος ουρανός» (Roter Himmel) δεν έλειψε από τα βραβεία διότι χωρίς καμία αμφιβολία ήταν μια από τις καλύτερες ταινίες μιας μετριας, ως επί το πλείστον, διοργάνωσης. Η ταινία του Κρίστιαν Πέτσολντ που πραγματεύεται τις σχέσεις μιας παρέας ανθρώπων στην γερμανική επαρχία απέσπασε την Αργυρή Αρκυο – Μεγάλο βραβείο της επιτροπής.

Η Αργυρή Αρκτος – Βραβείο της επιτροπής δόθηκε στην πορτογαλέζικη ταινία «Mal viber» του Ζοάο Kανίζο, ενώ ένας άλλος Γάλλος, ο βετεράνος πλέον δημιουργός Φιλίπ Γκαρέλ κέρδισε την Αργυρή Άρκτο καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία «Le grand chariot» (Το μεγάλο καρότσι) που πραγματεύεται τον κόσμο του κουκλοθέατρου μέσα από τις σχέσεις των μελών ενός θιάσου – οικογενειακής επιχείρησης που με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται στην παρακμή.

Τέλος η ταινία «Musik» της Ανγκελα Σάλενεκ που εχει γυριστει και στην Ελλάδα απέσπασε την Αργυρή Άρκτος καλύτερου σεναρίου (γραμμένο από την σκηνοθέτρια) και στο «Disco boy» του πρωτοεμφανιζόμενου στην μεγάλου μήκους ταινία Ιταλού Τζιάκομο Αμπρουτσέζε δόθηκε η Αργυρή Άρκτος καλύτερης καλλιτεχνικής συμβολής.