Το καλάθι του νοικοκυριού «μετριέται» στην ταμειακή μηχανή των σούπερ μάρκετ καθώς, πλέον, ένας στους δυο καταναλωτές ψωνίζει περισσότερα από ένα προϊόντα από το συγκεκριμένο καλάθι.

Όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη Τύπου, ήδη τα σούπερ μαρκετ διαμαρτύρονται ότι το καλάθι τους κοστίζει στον τζίρο, καθώς λόγω της δημοφιλίας του, κάποιοι, υποχρεώνονται να πουλάνε ακόμη και κάτω του κόστους ορισμένα προϊόντα, για να παραμένουν ανταγωνιστικοί.

Το καλάθι του νοικοκυριού

Ο υπουργός ανέφερε ότι το καλάθι του νοικοκυριού θα έχει μεγάλο τμήμα επίπτωσης στα ετήσια αποτελέσματα των σούπερ μάρκετ ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η συζήτηση με τις βιομηχανίες και το λιανεμπόριο για την ένταξη περισσότερων επωνύμων προϊόντων σε αυτό.

Ο ίδιος σημείωσε ότι οι βιομηχανίες ζητούν με έμφαση να ενταχθούν στο καλάθι και επώνυμα προϊόντα καθώς έχουν χάσει μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Σε ό,τι αφορά στην διάρκεια του μέτρου επανέλαβε ότι όσο συνεχίζονται οι έκτακτοι λόγοι για τους οποίους ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία, θα παρατείνεται και η διάρκειά του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 11η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού, από 833 προϊόντα 55 (7%) ανέβηκαν, 52 (6%) μειώθηκαν και 726 (87%) παρέμειναν σταθερά.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις είναι μόνο σε νωπά προϊόντα. «Παρά τον πληθωρισμό, στο καλάθι οι τιμές παραμένουν σταθερές» σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι για το εύρος του χρόνου που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία είναι εντυπωσιακό ότι κρατάει σταθερές τιμές. Δηλαδή κρατάει σταθερές, τις μειωμένες τιμές, όπως εξήγησε ο ίδιος.

Τα επώνυμα προϊόντα

Στο τραπέζι βρίσκεται η σκέψη να προστεθούν επώνυμα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού, με το υπουργείο Ανάπτυξης να έρχεται σε επαφή με βιομηχανίες τροφίμων, σουπερμάρκετ αλλά και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να ξεπεραστούν ορισμένα ζητήματα περί υγιούς ανταγωνισμού.

Τις επόμενες μέρες θα υπάρξει νέα συνάντηση με τους εκπροσώπους των επωνύμων προϊόντων και τα σούπερ μάρκετ γι’ αυτό το θέμα και πρόσθεσε ότι εξετάζεται η πρόταση να είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σε κάθε κατηγορία του καλαθιού, τουλάχιστον, ένα επώνυμο προϊόν.