Απόγνωση επικρατεί στους περισσότερους οδηγούς, καθώς την «πατάνε» από νοθευμένα καύσιμα και βλέπουν την περιουσία τους να καταστρέφεται, βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη για πανάκριβες επισκευές στα αυτοκίνητά τους.

Τα σημάδια ξεκινούν συνήθως λίγο μετά από το γέμισμα σε κάποιο πρατήριο: Τα αυτοκίνητα με τα νοθευμένα καύσιμα θα «δώσουν» συνήθως μέσα σε λίγη ώρα σημάδια της επερχόμενης ακινητοποίησής τους, με δυσλειτουργία στον κινητήρα και λαμπάκια στο καντράν να ανάβουν.

«Επιδημία» βλαβών

Οδηγοί, πρατηριούχοι και συνεργεία αυτοκινήτων κάνουν λόγο για «επιδημία» βλαβών από νοθευμένα καύσιμα.

Στα συνεργεία επικρατεί πανικός από τα αυτοκίνητα που φθάνουν με την οδική βοήθεια, για να επισκευαστούν μετά από βλάβες λόγω ακατάλληλης βενζίνης.

Η αύξηση των τιμών έφερε «σαφάρι» αναζήτησης φθηνών πρατηρίων και, σε κάποιες περιπτώσεις, το δέλεαρ της φθηνής τιμής κόστισε πανάκριβα, αφού τα καύσιμα ήταν νοθευμένα.

Μάλιστα, ακόμη και μετά τη μικρή αποκλιμάκωση στις τιμές, τα φαινόμενα νοθείας παραμένουν.

Πανάκριβες επισκευές

Οι ζημιές – στην καλή εκδοχή – θα κοστίσουν ακόμα και 700 ευρώ και άνω, ενώ το κακό σενάριο μπορεί να οδηγήσει σε ολική καταστροφή του αυτοκίνητου.

Οι ασυνείδητοι πρατηριούχοι θα νοθεύσουν τα καύσιμα με ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, από διαλύτες και άλλα χημικά που προμηθεύονται παράνομα, υποδεέστερο καύσιμο, μέχρι και… νερό της βρύσης.

Το νοθευμένο καύσιμο γίνεται αντιληπτό στο μάτι μόνο κατόπιν εορτής και αφού στραγγιστεί από το αυτοκίνητο, ενώ την ώρα που γίνεται η τροφοδοσία δεν καταλαβαίνει ο οδηγός ότι το αυτοκίνητό του καταστρέφεται.

Μπροστά στην «επιδημία» βλαβών, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν πλέον ειδικές καλύψεις για επισκευές από νοθευμένο καύσιμο. Αυτό όμως, όπως λένε οι παράγοντες της αγοράς, δεν είναι λύση.

Όσο για τις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, μιλούν για τσουνάμι βλαβών.