Έχοντας συγκεντρώσει δώδεκα υποψηφιότητες η ταινία «Η εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον βρίσκεται στην κορυφή των υποψηφιοτήτων για τα Οσκαρ που ανακοινώθηκαν την Τρίτη. Μία θέση παρακάτω βρίσκεται η ταινία επιστημονικής φαντασίας «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, ενώ εξαιρετική φαίνεται να είναι η πορεία τόσο του «Belfast» του Κένεθ Μπράνα όσο και του μιούζικαλ «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ που συγκέντρωσαν από επτά υποψηφιότητες έκαστη.

Θαυμάσια ήταν η πορεία της ιαπωνικής ταινίας «Drive my car» του Χιρογκούσε Χαμαγκούτσι, η οποία είναι υποψήφια για το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας, καλύτερης ταινίας αλλά και σκηνοθεσίας όπως και του διασκευασμένου σεναρίου. Θα μπορούσες να πεις ότι η πορεία αυτής της ταινίας ακολουθεί τα χνάρια των κορεάτικων «Παρασίτων» που θριάμβευσαν στα Οσκαρ του 2020.

Μια ταινία που γράφει ιστορία είναι το «Flee» του Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν που έχει προταθεί για το Οσκαρ καλύτερου κινουμένου σχεδίου, καλύτερου ντοκιμαντέρ και καλύτερης διεθνούς ταινίας. Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν στην Ιστορία των Οσκαρ. Το «Flee» είναι ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων που αφηγείται την αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου που θα πρέπει να αντιμετωπίσει το παρελθόν του για να έχει πραγματικά ένα μέλλον.

Η Lady Gaga αγνοήθηκε στην κατηγορία Α γυναικείου ρόλου για την ταινία «Οίκος Gucci» που είναι υποψήφια σε μια μόνο κατηγορία εκείνη του μακιγιάζ. Στους υποψήφιους ηθοποιούς ενδιαφέρον έχει η υποψηφιότητα του ισπανικού ζεύγους και στην ζωή Χαβιέρ Μπαρδέμ και Πενέλοπε Κρους για τις ταινίες «Being the Ricardos» και «Παράλληλε μητέρες» αντιστοίχως.

Οι δύο οικοδεσπότες της φετινής ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων των Οσκαρ ήταν οι Λέσλι Τζόρνταν και Τρέισι Ελις Ρος. Ωστόσο ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα της ανακοίνωσης που έγινε πολύ σύντομα ήταν η συμμετοχή απλών εργαζομένων πολιτών από διάφορα σημεία των ΗΠΑ που είπαν τους υποψηφίους σε κάποιες κατηγορίες. Ανάμεσά τους εργαζόμενοι σε νοσοκομείο της Φλόριντα όπως και του πυροσβεστικού Σώματος της Νέας Υόρκης.

Η απονομή των 94ων Οσκαρ θα γίνει στις 27 Μαρτίου στο Λος Αντζελες.

Έξι βασικές υποψηφιότητες

Καλύτερη ταινία

Belfast

West Side Story

Drive my car

CODA

Dune

Η μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)

Η εξουσία του σκύλου

Πίτσα γλυκόριζα

Μην κοιτάτε πάνω

Το μονοπάτι των χαμένων ψυχών

Καλύτερη σκηνοθεσία

Κένεθ Μπράνα Belfast

Στίβεν Σπίλμπεργκ ,West Side Story

Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, Drive my car

Η μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)

Τζέιν Κάμπιον, Η εξουσία του σκύλου

Πολ Τόμας Αντερσον, Πίτσα γλυκόριζα

Καλύτερος Α γυναικείος ρόλος

Τζέσικα Τσαστέιν, The eyes of Tammy faye

Κρίστεν Στιούαρτ, Spencer

Νικόλ Κίντμαν, Being the Ricardos

Πενέλοπε Κρους, Παράλληλες μητέρες

Ολίβια Κόλμαν, Η χαμένη κόρη (The lost daughter)

Kαλύτερος Α ανδρικός ρόλος

Αντριου Γκάρφιλντ, tick, tick… BOOM!

Ντενζέλ Γουάσινγκτον, The tragedy of Macbeth

Χαβιέ Μπαρδέμ, Being the Ricardos

Γουίλ Σμιθ, Η μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)

Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Η εξουσία του σκύλου

Καλύτερος Β’ γυναικείος ρόλος

Τζούντι Ντεντς, Belfast

Αντριάνα ΝτεΜποσέ, West Side Story

Κίρστεν Ντανστ, Η εξουσία του σκύλου

Ονζονέ Ελινς, Η μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)

Τζέσι Μπάκλεϊ, Η χαμένη κόρη (The lost daughter)

Καλύτερη διεθνής ταινία

Drive my car, Ιαπωνία

Το χέρι του Θεού, Ιταλία

Το χειρότερο κορίτσι στον κόσμο, Νορβηγία

Λουνάνα, ένα γιακ μέσα στην τάξη, Μπουτάν

Flee, Δανία