Με τη σφραγίδα του Ομίλου ΑΒΑΞ, εκ των ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, ανάβουν οι μηχανές για τα μεγάλα έργα νέας γενιάς που βάζουν τις βάσεις για την οικονομική ανάκαμψη. Στοχεύοντας στην εδραίωση της ηγετικής του θέσης στην εγχώρια αγορά και στη διεύρυνση της παρουσίας του διεθνώς, ο Ομιλος προχώρησε σε κινήσεις αναδιάρθρωσης με τα αποτελέσματα να αποτυπώνονται, παρά τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, στα οικονομικά μεγέθη, αλλά και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου του με το εμβληματικότερο έργο υποδομής της επόμενης δεκαετίας για τη χώρα, τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

Θεμέλιο της αναπτυξιακής πορείας του Ομίλου ΑΒΑΞ αποτελούν η εμπειρία και η τεχνογνωσία, που έχουν τις ρίζες τους στα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Εισηγμένος στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1994, ο Ομιλος, το όνομα του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με μερικά από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, όπως η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Αττική Οδός και το μετρό της Αθήνας, χαράσσει τον δρόμο του στο μέλλον, εστιάζοντας στους επιχειρησιακούς άξονες των Κατασκευών, των Παραχωρήσεων και της Ενέργειας.

Η ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζουν και τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2021, ακολουθώντας τις θετικές επιδόσεις του 2020, αποτυπώθηκε σε αύξηση 38,7% του κύκλου εργασιών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, αντιστοιχώντας σε €521 εκατ. έναντι €375,7 εκατ.

Αυτή η αναπτυξιακή πορεία, σε συνδυασμό με το ισχυρό ανεκτέλεστο, που ενισχύθηκε το καλοκαίρι με την υπογραφή της α’ φάσης της Γραμμής 4 του μετρό και ανήλθε στα τέλη Σεπτεμβρίου στα €1,7 δισ., αποτελούν το επιστέγασμα της επιτυχίας του επιχειρηματικού πλάνου του Ομίλου. Η ανάληψη της κατασκευής του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή έργου υποδομής μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, καθιστά τον Ομιλο ΑΒΑΞ κυρίαρχο στα έργα μετρό της πρωτεύουσας.

Μετρό: Η νέα «πορτοκαλί»
γραμμή της Αθήνας

Πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερο οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η νέα «πορτοκαλί» γραμμή της Αθήνας, «Αλσος Βεΐκου – Γουδή», μήκους 12,8 χιλιομέτρων με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου, όπως Κυψέλη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Γουδή, αλλά και συνοικίες όπως το Γαλάτσι, η Καισαριανή, του Ζωγράφου, συνδέοντας σημαντικά κτίρια και κρίσιμες εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή, το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), την Πανεπιστημιούπολη.

Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών στο κέντρο, σε Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό, θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, ιδίως δε το Σύνταγμα, ανακουφίζοντας και τις οδικές αρτηρίες που πλέον μοιάζουν ακινητοποιημένες τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 340.000 επιβάτες, ενώ θα δημιουργήσει 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Συγχρόνως, θα μειώσει κατά 53.000 τα οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους.

Ο Ομιλος «τρέχει» και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά. Οι τρεις υπολειπόμενοι σταθμοί σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο θα παραδοθούν το καλοκαίρι του 2022, ενώ οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) έχουν παραδοθεί από το καλοκαίρι του 2020. Σε επίπεδο παραχωρήσεων, ο Ομιλος συμμετέχει, μεταξύ άλλων, εκτός από την Αττική Οδό, στους αυτοκινητόδρομους Μορέα, Ολυμπία Οδό και Αιγαίου, καθώς και στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Νομού Ηλείας και τις Μαρίνες Αθηνών και Λεμεσού.

Η νέα γενιά μεγάλων δημοπρατήσεων βρίσκει τον Ομιλο ΑΒΑΞ ετοιμοπόλεμο, με εφόδια την αξιοπιστία και την υψηλή τεχνογνωσία των στελεχών του. Οι μεγάλοι διαγωνισμοί για τα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους €4 δισ., ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, η επέκταση της Αττικής Οδού, το Flyover της Θεσσαλονίκης, τα κτιριακά έργα που είναι σε εξέλιξη ή ξεκινούν, διαμορφώνουν για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες ένα ενδιαφέρον τοπίο στον κατασκευαστικό χάρτη της χώρας.

Σε επίπεδο ιδιωτικών έργων, δηλώνει «παρών» στα έργα υποδομών του Ελληνικού, όπως η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος και το συνολικό infrastructure (δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, οδικά δίκτυα και πεζοδρόμια, αντιπλημμυρικά κ.λπ.). Οσον αφορά δε στους πύργους, ο Ομιλος θα συμμετάσχει με τη γνωστή κατασκευαστική εταιρεία Rizzani de Eccher που εξειδικεύεται σε ουρανοξύστες. Μια στρατηγική συμμαχία που απαντά στις απαιτήσεις για expertise από το εξωτερικό σε συνδυασμό με τεχνογνωσία και εμπειρία της ελληνικής αγοράς.

Στον τομέα της Ενέργειας, ο Ομιλος μέσω της Volterra δραστηριοποιείται στους τομείς της παραγωγής, της εμπορίας και της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, κατέχοντας μερίδιο λιανικής, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 2% και 3%, ενώ στον τομέα της παραγωγής, η εταιρεία διαθέτει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Υλοποίηση εμβληματικών έργων

Σημαντικό είναι και το διεθνές αποτύπωμα του Ομίλου, που υλοποιεί εμβληματικά έργα, μεταξύ των οποίων ο σταθμός παραγωγής ενέργειας στην Bismayah του Ιράκ, ισχύος 1.650 ΜW και αξίας ύψους €533 εκατ., το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανατέθηκε ποτέ σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό. Παράλληλα, προχωράει η κατασκευή του IGB, του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας, προϋπολογισμού €145 εκατ., που θα αναβαθμίσει την ενεργειακή ασφάλεια και διασυνδεσιμότητα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης ο αυτοκινητόδρομος Ston Bypass στη δυτική ακτή της Κροατίας, συνολικού προϋπολογισμού €68,8 εκατ., ένα έργο ύψιστης σημασίας για τη γειτονική χώρα, καθώς θα προσφέρει πρόσβαση στην υπό κατασκευή γέφυρα Peljesac και θα επιτρέπει τη σύνδεση της περιοχής του Dubrovnik με την υπόλοιπη Κροατία, χωρίς να απαιτείται η διέλευση μέσω Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

Τέλος, τους επόμενους μήνες αναμένεται και η ολοκλήρωση ενός από τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα πολυθεματικά θέρετρα στην Ευρώπη, του City of Dreams.

Mediterranean στο νησί της Κύπρου. Με προϋπολογισμό στα €270 εκατ. περίπου, το City of Dreams Mediterranean αναμένεται να προσελκύει στο νησί 300.000 επιπλέον τουρίστες τον χρόνο.

Με περισσότερα από 2.750 έργα σε 15 χώρες σε Μέση Ανατολή, Ευρώπη και Αφρική, καθώς και άνω των 2.600 εργαζομένων και ετήσιο τζίρο άνω των €500 εκατ. ο Ομιλος ΑΒΑΞ αποτελεί σταθερά πυλώνα εξωστρέφειας, απασχόλησης και ανάπτυξης για τη χώρα.