Η ΙΚΕΑ έρχεται πιο κοντά σου

Ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager για την ΙΚΕΑ Ελλάδας, μιλά στο tovima.gr για τη νέα γενιά των εμβληματικών καταστημάτων

Η ΙΚΕΑ είναι πολλά περισσότερα από μια εταιρεία επίπλων. Έχοντας ήδη γράψει ιστορία, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο που προμηθευόμαστε ορισμένα από τα σημαντικότερα αντικείμενα της καθημερινότητάς μας, ετοιμάζεται τώρα για το επόμενο βήμα της: Τα καταστήματα νέα γενιάς της ΙΚΕΑ του Ομίλου FOURLIS που θα μεταμορφώσουν την αγοραστική μας εμπειρία και θα μετατραπούν σε σημεία συνάντησης μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού.

Το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ, που στεγάζεται σε ένα ιστορικό, διατηρητέο νεοκλασικό κτίριο, το «Μέγαρο Πολίτου» επί της οδού Δημ. Γούναρη, πολύ κοντά στο λιμάνι του Πειραιά, έχει ήδη ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό.

Ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager για την ΙΚΕΑ Ελλάδας, εξηγεί στο tovima.gr ποια στοιχεία κάνουν το νέο κατάστημα να ξεχωρίζει, πώς επιλέχθηκε ο Πειραιάς ως πρώτος σταθμός της μεταμόρφωσης της ΙΚΕΑ, αλλά και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα του Ομίλου FOURLIS που συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.

Ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager για την ΙΚΕΑ Ελλάδας

Τα εμβληματικά καταστήματα ΙΚΕΑ αλλάζουν –ή μάλλον συμπληρώνονται από καταστήματα «νέας γενιάς». Ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών των νέων καταστημάτων; Πώς διαφοροποιούνται από τα ήδη υπάρχοντα και τι οδήγησε στην απόφαση της δημιουργίας τους;

Τα καταστήματα «νέας γενιάς» αποτελούν στρατηγική κίνηση ανάπτυξης για την εταιρεία μας που ενσαρκώνει στην πράξη, το όραμα της ΙΚΕΑ, για τη δημιουργία μία καλύτερης καθημερινής ζωής στο σπίτι για όλους.  Ο νέος τύπος καταστημάτων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα στον Πειραιά, δημιουργήθηκε με στόχο να φέρει την IKEA πιο κοντά στους καταναλωτές, καθιστώντας την ακόμα πιο προσβάσιμη, μετατρέποντάς την, έτσι, σε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Πρόκειται για μια ενέργεια που στόχο έχει την  ταχεία ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών, σε όλα τα επίπεδα. Άλλωστε, αυτό που μας χαρακτηρίζει, είναι ότι λειτουργούμε πάντα με πυξίδα τον καταναλωτή. Είναι οι δικές του ανάγκες και επιθυμίες, που μας παρακινούν να κάνουμε κάθε φορά, το επόμενο βήμα και να εξελισσόμαστε, όπως οφείλει μια εταιρεία – ηγέτης στον κλάδο του λιανεμπορίου.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του νέου τύπου καταστημάτων συνοψίζεται στο ότι μπορεί κανείς να βρει ό,τι χρειάζεται, σε απόσταση «αναπνοής» από τον χώρο που ζει ή εργάζεται, απολαμβάνοντας μια νέα εμπειρία ΙΚΕΑ. Τα καταστήματα «νέας γενιάς» ξεχωρίζουν πρωτίστως χάρη στην τοποθεσία τους, αφού αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του αστικού ιστού. Παράλληλα, λειτουργούν ως προορισμοί αγορών, συνδυάζοντας έμπνευση, ταχύτητα, ευκολία και ευελιξία στις αγορές. Παρέχουν πρόσβαση σε μια ολιστική εμπειρία που ξεπερνά την αμιγώς αγοραστική διαδικασία. Αυτός είναι και ο λόγος που εντάξαμε νέα στοιχεία, όπως το TakeAway Café και τις «ανοιχτές» βιτρίνες – οι οποίες θα ανανεώνονται συνεχώς με ενδιαφέρουσες προτάσεις επίπλωσης και διακόσμησης. Ο νέος τύπος καταστημάτων έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα καταστήματα ΙΚΕΑ, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα νέο κανάλι επαφής με τη μάρκα, βασισμένο στις δικές τους, σύγχρονες ανάγκες και καθημερινότητα.

Δεν θα μας λείψει η τεράστια ποικιλία με την οποία έχουμε συνδέσει μέχρι σήμερα τα καταστήματα ΙΚΕΑ;

Αντιθέτως, μικρότερη επιφάνεια, δε σημαίνει συμβιβασμός στην ποικιλία. Σε ένα κατάστημα «νέας γενιάς», όπως αυτό του Πειραιά, οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τα αγαπημένα τους προϊόντα μέσα από μια ευρεία γκάμα κωδικών που ανανεώνονται συνεχώς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Πειραιά είναι διαθέσιμα περισσότερα από 1.000 ετοιμοπαράδοτα προϊόντα, ενώ όλα τα προϊόντα ΙΚΕΑ μπορούν να ενταχθούν σε παραγγελία για παραλαβή στον χώρο των πελατών ή στο κατάστημα ΙΚΕΑ Κηφισός & στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο. Υπάρχουν πελάτες μας που προτιμούν να παραλάβουν τα αγαπημένα τους προϊόντα απευθείας στον χώρο τους, ενώ άλλοι επιλέγουν να επισκεφθούν ένα κατάστημα ΙΚΕΑ για να πάρουν μόνοι τους, άμεσα τα  προϊόντα που αγόρασαν. Άλλωστε, η ευελιξία και η πληθώρα επιλογών, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και υπηρεσιών, είναι αυτή για την οποία μας επιλέγουν όλα αυτά τα χρόνια οι πελάτες μας. Στο νέο κατάστημα μπορεί κανείς να ανακαλύψει τα αγαπημένα του Είδη Οικιακού Εξοπλισμού, να περιηγηθεί στον Εκθεσιακό Χώρο, να συνομιλήσει με τους Εξειδικευμένους Υπαλλήλους στο Κέντρο Σχεδιασμού και να σχεδιάσει την κουζίνα του ή τη ντουλάπα του, να απολαύσει τα αγαπημένα του κεφτεδάκια στο Εστιατόριο με θέα το λιμάνι ή να επισκεφθεί τη Γωνιά με Σουηδικές γεύσεις και το TakeAway Café.

Ο χώρος αυτός δημιουργήθηκε με όραμα να γίνει #piopolla από ένα ακόμη κατάστημα – δημιουργήθηκε για να εξελιχθεί σε σημείο συνάντησης, έμπνευσης και ψυχαγωγίας για  τους κατοίκους του Πειραιά και των γύρω περιοχών.

Ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα νέα χαρακτηριστικά, διαβάζουμε ότι οι επισκέπτες θα έχουν και τη δυνατότητα να συμβουλευτούν εξειδικευμένους υπαλλήλους. Για ποια ζητήματα θα μπορούν να αναζητήσουν λύσεις;

Πράγματι, το νέο μας κατάστημα στον Πειραιά διαθέτει ένα σύγχρονο Κέντρο Σχεδιασμού, το οποίο είναι διαθέσιμο καθημερινά – κατόπιν ραντεβού – για όλους τους επισκέπτες που ενδιαφέρονται να σχεδιάσουν την κουζίνα ή τη ντουλάπα των ονείρων τους. Με τη βοήθεια εξειδικευμένου Προσωπικού που τους καθοδηγεί βήμα προς βήμα, οι επισκέπτες μας έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εξατομικευμένες λύσεις, υψηλής ποιότητας και σχεδιασμού.

Η πολύπλευρη εξυπηρέτηση των πελατών είναι αδιαπραγμάτευτη για όλους εμάς στην ΙΚΕΑ, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πελατοκεντρικής προσέγγισης που υιοθετήσαμε εξαρχής ως εταιρεία. Την ίδια στιγμή, αποτελεί μέρος της δέσμευσής μας να προσφέρουμε, με συνέπεια και ποιότητα, λύσεις και έμπνευση για κάθε χώρο του σπιτιού ή του γραφείου.

Η ένταξη του Κέντρου Σχεδιασμού στα καταστήματά μας είναι ένας από τους πολλούς τρόπους που μας βοηθούν να έρθουμε ακόμα πιο κοντά με τους πελάτες μας, να αφουγκραστούμε τις ανάγκες τους και να τους παρέχουμε εξατομικευμένες λύσεις που θα βελτιώσουν την καθημερινή ζωή στο σπίτι τους με τρόπους που μπορεί να μην είχαν φανταστεί μέχρι τώρα.

Είναι σαφές ότι η επιλογή του κτιρίου δεν είναι τυχαία. Θα θέλατε να μας μιλήσετε λίγο για αυτό;

Το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ στεγάζεται σε ένα ιστορικό, νεοκλασικό κτίριο, το «Μέγαρο Πολίτου», που βρίσκεται δίπλα στην αγορά του Πειραιά, επί της Δημ. Γούναρη, πολύ κοντά στο λιμάνι του Πειραιά.  Πρόκειται για ένα διατηρητέο κτήριο, που χρονολογείται στις αρχές του 1920.  H οδός Δημητρίου Γούναρη, συγκεκριμένα, είναι μια από τις πιο ιστορικές εμπορικές οδούς, καθώς φιλοξενούσε πολύ γνωστά πειραϊκά καταστήματα.

Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε να στεγάσουμε στον Πειραιά το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς», το οποίο ανακαινίσαμε με ιδιαίτερη φροντίδα και σεβασμό στην αρχιτεκτονική του, καθώς συμβολίζει το επιχειρηματικό πνεύμα, την επιμονή και τη μεθοδικότητα που χαρακτηρίζει διαχρονικά τους κατοίκους του Πειραιά και των γύρω περιοχών.

Είναι γνωστό ότι η ΙΚΕΑ δίνει έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη. Πώς γίνονται πράξη οι στόχοι αειφόρου ανάπτυξης που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη στο νέο κατάστημα ΙΚΕΑ;

 Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του DNA μας και διέπει όλο το μήκος της εφοδιαστικής μας αλυσίδας, χαρακτηρίζοντας κάθε μας δράση και λειτουργία.

Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι δράσεις της ΙΚΕΑ σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε να υποστηρίζουν τους Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για τη δημιουργία ένας καλύτερου κόσμου. Οι στόχοι αυτοί περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, στόχους για αξιοπρεπή εργασία, οικονομική ανάπτυξη, υπεύθυνη κατανάλωση/παραγωγή, λιγότερες  ανισότητες και κλιματική δράση.

Στο νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στην καρδιά του Πειραιά, το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος και η συνέπεια με την οποία συστήνει στους επισκέπτες του έναν τρόπο ζωής και διατροφής, που είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον.

Για παράδειγμα, στο νέο take-away Cafe που βρίσκεται στο ισόγειο, μπορεί κανείς να απολαύσει βιολογικό καφέ με πιστοποίηση UTZ, που εξασφαλίζει βελτιωμένες μεθόδους γεωργίας για τους αγρότες, καλύτερες συνθήκες εργασίας, φροντίδα για τα παιδιά τους και το περιβάλλον και πλήρη ιχνηλασιμότητα από τη φυτεία στο φλιτζάνι. Την ίδια στιγμή οι επισκέπτες του Εστιατορίου ΙΚΕΑ που φιλοξενείται στον 2ο όροφο, έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ανανεωμένα, φυτικά κεφτεδάκια ΙΚΕΑ, που είναι εξίσου νόστιμα με τα κλασικά, αλλά έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς και μενταγιόν σολωμού που προέρχεται από υπεύθυνες υδατοκαλλιέργειες.

Πώς αποφασίσατε να εγκαινιάσετε αυτή τη νέα μορφή καταστημάτων συγκεκριμένα στον Πειραιά; Έχετε σκοπό στη συνέχεια να επεκταθείτε και σε άλλες περιοχές;

H αλήθεια είναι ότι η επιλογή του Πειραιά δεν ήταν καθόλου τυχαία. Επιλέξαμε τη συγκεκριμένη περιοχή καθώς ξεχωρίζει για την ιστορικότητά της και αποτελεί μέχρι σήμερα ένα πολύ ενεργό κύτταρο στον τομέα του εμπορίου και της επιχειρηματικότητας. Φυσικά, το ρόλο της στην απόφασή μας διαδραμάτισε και η θερμή ανταπόκριση που είχε από τους κατοίκους του Δήμου και των γύρω περιοχών το ΙΚΕΑ pop-up store που δημιουργήσαμε πριν δύο χρόνια. Ο τρόπος με τον οποίο μας «αγκάλιασε» το καταναλωτικό κοινό, μας έδωσε την επιβεβαίωση που χρειαζόμασταν για να δημιουργήσουμε το δικό μας χώρο στο εμβληματικό αυτό Λιμάνι.

Ο Πειραιάς είναι μόνο η αρχή του πλάνου ανάπτυξης καταστημάτων «νέας γενιάς» στην Ελλάδα, και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος FOURLIS. Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ανακοινωθούν νέα ανοίγματα, τόσο στην καρδιά της Αττικής, όσο και στις υπόλοιπες χώρες.

Μέσα από αυτή την (καλή) αρχή, ο Όμιλος FOURLIS προχωρά σε ένα «άνοιγμα». Πώς αποφασίσατε να προχωρήσετε σε μια τόσο σημαντική επένδυση σε μια περίοδο τόσο μεγάλης αβεβαιότητας; Πρέπει να περιμένουμε και νέες εκπλήξεις στο άμεσο μέλλον;

Τα εγκαίνια του νέου τύπου καταστημάτων «νέας γενιάς» στην καρδιά του αστικού ιστού σίγουρα ήταν μια καλά μελετημένη απόφαση. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή που αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλάνου ανάπτυξης και μετασχηματισμού του Ομίλου FOURLIS, με στόχο να ανανεώσει την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών, διευκολύνοντας την πρόσβαση και τη διαδικασία αγορών τους μέσα από την πλήρη γκάμα προϊόντων ΙΚΕΑ.

Η πρόσφατη υγειονομική κρίση, σίγουρα ήταν κάτι πρωτόγνωρο για όλους. Πετύχαμε, όμως, να προσαρμοστούμε γρήγορα, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα κανάλια λειτουργίας, με τρόπο που να διευκολύνει τους πελάτες μας. Αυτό συνέβη καθώς ως Όμιλος αναγνωρίσαμε από την αρχή πως η αλλαγή, είναι στην πραγματικότητα η μόνη σταθερά – τόσο στη ζωή, όσο και στον επιχειρηματικό κόσμο. Η κρίση για εμάς αποτελεί ευκαιρία. Ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι για τους υπαλλήλους μας, τους πελάτες μας, τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και το περιβάλλον.

Αυτή τη στιγμή, παρατηρούμε μια γενικότερη προσπάθεια κοινωνικού μετασχηματισμού σε ευρύτερο επίπεδο και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να  μείνουμε αμέτοχοι. Ο Όμιλος FOURLIS δηλώνει παρών και γίνεται ηγέτης της αλλαγής, μέσα από μια σειρά επενδύσεων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε – από την Ελλάδα και την Κύπρο, μέχρι τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Μέσα από τις δράσεις μας, στόχος  μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε ένας από τους μοχλούς ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας, αξιοποιώντας και εμπλουτίζοντας το χαρτοφυλάκιό μας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Τα Νέα της Αγοράς
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk