Μια ημέρα πριν την απονομή των βραβείων, η ένταση και η αγωνία είναι αυξημένη στο φεστιβάλ, σε αντιπαράθεση με τη νέκρα που επικρατούσε τις πρώτες ημέρες της διοργάνωσης. και την ατονία στη μεγαλύτερη διάρκεια της. Προβλέψεις για την κατεύθυνση που θα πάρει η κριτική επιτροπή με πρόεδρο τον αμερικανό σκηνοθέτη Σπάικ Λι δεν μπορούν να γίνουν με ευκολία. Το διαγωνιστικό τμήμα δεν είχε ενθουσιώδεις στιγμές αλλά καλές, ως επί το πλείστον ταινίες, οι περισσότερες εκ των οποίων θα μπορούσαν κάλλιστα να βραβευτούν.

Ανάμεσα σε αυτές που συζητήθηκαν αρκετά ήταν το ιαπωνικό «Drive my car», ένα τρίωρο ψυχολογικό δράμα του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι στο οποίο ο Αντον Τσέχοφ παίζει σημαίνοντα ρόλο, ο «Χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο» του Νορβηγού Γιοακίμ Τρίερ, «φέτες» από την ζωή μιας σύγχρονης Νορβηγίδας που υποδύεται η Ρενάτε Ρέιννσβε – η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να κερδίσει το βραβείο ερμηνείας – το οικογενειακό δράμα του Νάνι Μορέτι «Τρεις όροφοι» (το οποίο όμως δίχασε) και μια ταινία στην οποία ο Σπάικ Λι ίσως εστιάσει το «Casablanca beats» του Ναμπίλ Αγιούτς η ιστορία ενός γκρουπ νεαρών μουσικών της χιπ χοπ που ζουν και δημιουργούν σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Καζαμπλάνκα.

Μιλώντας πάντως για γυναικείες ερμηνείες, φέτος ήταν η χρονιά της Λεά Σεϊντού. Λίγο πριν το «No time to die» ανοιξει στις αίθουσες, η 36χρονη Γαλλίδα που είχε προκαλέσει τεράστιο θόρυβο το 2013 όταν μαζί με την Αντέλ Εξαρχόπουλος πρωταγωνίστησε στην «Ζωή της Αντέλ» που απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ, είχε εφέτος τέσσερις ταινίες στις Κάννες – τρεις εντός διαγωνιστικού τμήματος :«France», «The French dispatch» και «Η ιστορία της γυναίκας μου». Ωστόσο, η καλύτερη στιγμή της ήταν στο «Tromperie»του Αρνό Ντεπλεσέν (μεταφορά του μυθιστορήματος του Φίλιπ Ροθ) στο εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα.

Καλές κριτικές απέσπασε τόσο η ταινία του Ζακ Οντιάρ «Les Olympiades», ένα ευχάριστο ερωτικό δράμα ανάμεσα σε έναν μαύρο, μια λευκή και μια γιαπωνέζα στο 13ο Διαμέρισμα του Παρισιού, όσο και η επίσης γαλλική «Τout s’est bien passé» του Φρανσουά Οζόν που εδώ χειρίζεται το δύσκολο θέμα της ευθανασίας. Στους άντρες ηθοποιούς δεν θα μας εντυπωσίασε η βράβευση του πρώην πορνοστάρ Σάιμον Ρεξ που παίζει έναν πορνοστάρ στο «Red Rοcket» του Σον Μπέικερ, αν και η δική μας ψήφος θα πήγαινε στον Αμ΄ρ Γιαζιντί, πρωταγωνιστή της ταινίας «Ενας ήρωας» του Ασγκάρ Φαραντί.

Μετά την απονομή των βραβείων θα ακολούθησε η προβολή της ταινίας λήξης, που φέτος είναι η παρωδία κατασκοπείας «OSS 117 – Alerte Rouge en Afrique Noire» του Νικολά Μπεντός με τον Ζαν Ντεζαρντέν και πάλι στον ρόλο του Γαλλου μυστικού πράκτορα OSS 117, χάρη στον οποίο έγινε διάσημος πολλά χρόνια πριν από το «The Artist».