Για τους αντι-εμβολιαστές παγκοσμίως οι περισσότεροι έχουμε την εικόνα ότι είναι κάτι τρελαμένοι τύποι που τους αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας.
Στην πραγματικότητα πίσω από τους αντι-εμβολιαστές υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα, καθώς διάφοροι τύποι κερδοσκοπούν γύρω από αυτή την αντίληψη δήθεν «εναλλακτικής ιατρικής».

Ας πούμε στις Ηνωμένες Πολιτείες, η παλαιότερη και πιο γνωστή ομάδα κατά των εμβολίων είναι το National Vaccine Information Center (Εθνικό Κέντρο Πληροφόρησης για τα Εμβόλια). Έχει ηγηθεί εκστρατειών κατά του εμβολιασμού ακόμη και για ασθένειες όπως η ιλαρά (με αποτέλεσμα να αυξάνονται ξανά τα κρούσματα).

Ο μεγαλύτερος δωρητής της είναι ο Τζόζεφ Μέρκολα, που έχει συνεισφέρει πάνω από 2,9 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δέκα χρόνια. Ο Μέρκολα είναι γνωστός αντιεμβολιαστής και οπαδός της «εναλλακτικής ιατρικής».

Ταυτόχρονα, οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες επικεντρώνονται στην πώληση συμπληρωμάτων διατροφής και ιατρικών βοηθημάτων. Ο ίδιος είχε δηλώσει το 2017 ότι η αξία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του φτάνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Μέρκολα έχει κατηγορηθεί πολλές φορές ότι διαφημίζει με παραπλανητικό τρόπο τα προϊόντα του, καθώς υποστηρίζει ότι π.χ. οι βιταμίνες που πουλάει είναι καλύτερες από το να κάνει κάποιος το εμβόλιο.

Ο Σάγιερ Τζι είναι επίσης ένας γνωστός υποστηρικτής αυτού που ονομάζει «φυσική ιατρική». Υποστηρίζει ότι με τα διάφορα σκευάσματά του έχει απαλλαγεί από την ανάγκη κανονικών φαρμάκων. Κομμάτι της διαφημιστικής εκστρατείας για τα προϊόντα που πουλάει και η πολεμική κατά των εμβολίων.

Ο Άντριου Γουέικφιλντ, ο γιατρός που ξεκίνησε ουσιαστικά το κίνημα των «αντι-εμβολιαστών», όταν εσφαλμένα και ατεκμηρίωτα υποστήριξε ότι το εμβόλιο MMR σχετίζεται με αυξημένη πιθανότητα εκδήλωσης αυτισμού, μπορεί να έχασε το δικαίωμα να εξασκεί την ιατρική, όμως κατάφερε μια χαρά έκτοτε να ζει εκμεταλλευόμενος το «αντιεμβολιαστικό κλίμα».

Όλα αυτά δείχνουν ότι γύρω από το αντιεμβολιαστικό κίνημα υπάρχει ένα μεγάλο φάσμα από συμφέροντα και εταιρείες που πουλάνε «εναλλακτικές» θεραπείες, διατροφικά σκευάσματα, μαντζούνια και δυστυχώς κίνδυνο μεταμφιεσμένο σε ελπίδα. Με στοχευμένες δωρεές σε «ιδρύματα», εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτή την αγορά ενισχύουν το αντιεμβολιαστικό κλίμα και εκμεταλλεύονται την απήχησή του.

Αρκεί να καταλάβουμε ότι η υποδομή των μεγάλων αντι-εμβολιαστικών «κινημάτων» είναι εντυπωσιακή: υπολογίζεται ότι οι «ακόλουθοί» τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι 59 εκατομμύρια σύμφωνα με μία έρευνα και μόνο στη Βρετανία είχαν μετρηθεί στα 5,35 εκατομμύρια.

Μάλιστα, υπολογίστηκε ότι μόνο 42 σελίδες με αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο, είχαν 28 εκατομμύρια ακολούθους και περίπου 800 εκατομμύρια views.

Τα λέω αυτά γιατί πρέπει να είμαστε πάντα πολύ περισσότερο υποψιασμένοι.

Οι αντιεμβολιαστές δεν είναι απλώς κάποιοι ψεκασμένοι. Σε ορισμένες περιπτώσεις συντηρούν μια ολόκληρη μπίζνα. Που τάζει υγεία, ενώ σπέρνει το θάνατο.

Γι’ αυτό ας είμαστε δυο φορές «δύσπιστοι» σε όποιον λέει ότι έχει την αλήθεια «που οι άλλοι κρύβουν».

Και ας πάμε να κάνουμε το εμβόλιο.