Η επιστροφή των δύο από τα τρία έργα που κλάπηκαν το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη είναι το θέμα των ημερών καθώς είχε χαρακτηριστεί η κλοπή του αιώνα. Πίσω όμως από αυτήν την κλοπή υπάρχει ένας άνθρωπος που σύμφωνα με την ομολογία του δεν έκλεψε τα έργα για να τα πουλήσει κερδίζοντας ένα αμύθητο ποσό, αλλά ένας πραγματικά φιλότεχνος που τα πήρε από την αγάπη του για τη ζωγραφική.

Τα όσα είπε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής γεννούν πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες. Καταρχάς οι αρχικές εκτιμήσεις των Αρχών το 2012 ήταν ότι επρόκειτο για δύο άτομα που μπόρεσαν να απενεργοποιήσουν τον συναγερμό και να πάρουν με χειρουργικές κινήσεις τα έργα.

Τώρα με τα όσα υποστηρίζει ο 49χρονος όλα αυτά ανατρέπονται. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος που δεν έχει ποινικό μητρώο επιμένει ότι μπήκε χωρίς βοήθεια μέσα στην Πινακοθήκη, πήρε όπως όπως ό, τι έργα βρήκε μπροστά του και ότι ποτέ δεν λειτούργησε ο συναγερμός.

Παίρνει όλη την ευθύνη πάνω του, υποστηρίζει ότι το ένα έργο το πέταξε, και το κίνητρό του δεν είχε να κάνει με το κέρδος.

Σύμφωνα με όσα είπε στο MEGA, ο Ολλανδός ερευνητής έργων τέχνης Arthur Brand ο 49χρονος επιχείρησε να πουλήσει τον Πικάσο στο εξωτερικό.

Τι αναφέρει ο Ολλανδός ερευνητής έργων τέχνης

«Πληροφορήθηκε πέρυσι ότι αυτός ο άνδρας κρυβόταν στην Ολλανδία, είχε δραπετεύσει από την Ελλάδα γιατί φοβόταν ότι η Αστυνομία ήξερε το όνομά του. Επίσης ξέρω ότι εμπλέκεται και άλλο άτομο, δεν ξέρω το όνομα, αλλά είχε συνεργό» ανέφερε ο Ολλανδός ερευνητής, συμπληρώνοντας:

«Είναι δύο. Αυτός που συνελήφθη τώρα και ένα ακόμα φίλος του. Είναι από την Ελλάδα».

Όπως υποστηρίζει στην εκπομπή, ο ερευνητής, ο ελαιοχρωματιστής, που δηλώνει λάτρης του Πικάσο, επιχείρησε μάταια να πουλήσει το «Γυναικείο Κεφάλι».

«Προσπάθησε να πουλήσει τους πίνακες κάτι το οποίο ήταν δύσκολο, γιατί εάν έχεις χρήματα για να αγοράσεις έναν πίνακα του Picasso, θα αγοράσεις ένα νόμιμο Picasso και όχι παράνομο, γιατί ένα κλεμμένο πίνακα δεν μπορείς να τον δείξεις πουθενά. Αυτός ο άνδρας προσπάθησε ξανά και ξανά να βρει έναν αγοραστή και στο μεταξύ αυτό που άκουσα είναι ότι ενώ βρισκόταν στην Ολλανδία προσπάθησε να πουλήσει τον πίνακα στη Γερμανία» πρόσθεσε ο Arthur Brand.

Η παρουσία του ελαιοχρωματιστή στην Ολλανδία επιβεβαιώνεται και από τις αναρτήσεις του στο διαδίκτυο. Εκεί φαίνεται να πέρασε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, ενώ και καθ’ όλη τη διάρκεια των 9 ετών από τη κλοπή των πινάκων, τα ταξίδια του στην χώρα ήταν εξαιρετικά συχνά.

Οι ισχυρισμοί του 49χρονου

Επί έξι μήνες ο 49χρονος ισχυρίστηκε στους αστυνομικούς, ότι επισκεπτόταν την Πινακοθήκη, ώστε να καταγράψει κάθε τι που θα τον βοηθούσε στο να πετύχει τον στόχο του.

«Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την Πινακοθήκη. Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές, μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή.

Έτσι κατάφερα και απέκτησα πάρα πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας. Ήξερα όλες τις συνήθειες των φυλάκων, πότε άλλαζαν βάρδια, ποιος κάπνιζε, ποιος έβγαινε στον κήπο… Έτσι, αποφάσισα να κάνω την κλοπή. Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα, αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο» ανέφερε ο 49χρονος κατηγορούμενος.

Ο 49χρονος ανέφερε πως αφού αγόρασε ρούχα, άρβυλα, γάντια, σάκο και κουκούλα από το Μοναστηράκι και έχοντας μαζί του οικοδομικά εργαλεία, προχώρησε στο σχέδιο του.

«Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα κάνοντάς τον φύλακα να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 04:00 τα ξημερώματα όταν και μπήκα μέσα. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος… εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση, άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της.

Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού. Δεν άκουσα να «χτυπάει». Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν, ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη» πρόσθεσε.

Όταν κατάφερε να βγάλει τις κορνίζες απ’ τα έργα, κατάλαβε πως είχε γίνει αντιληπτός από έναν φύλακα.

«Χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες. Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη, μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά, πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα, σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου… Βγήκα στην λεωφόρο Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο. Βγήκα μετά από πολλή ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολλή αστυνομία. Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια».

Αύριο, ο 49χρονος αναμένεται να περιγράψει εκ νέου τα όσα ισχυρίζεται, ενώπιον του ανακριτή, όπου και αναμένεται να απολογηθεί για την κλοπή που διέπραξε.