Με καλό ρυθμό μπαίνει στις ράγες το έργο της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Η σημερινή αποσφράγιση των προσφορών ανέδειξε μειοδότρια την κοινοπραξία, ΑΒΑΞ-ALSTOM, η οποία και προσέφερε έκπτωση 10,5%, ενώ η δεύτερη προσφορά του σχήματος Μυτιληναίος – Ξανθάκης περιλάμβανε έκπτωση 5,45%.

Το έργο, προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ, αποτελεί σημαντικό κομμάτι της αναβάθμισης του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κομβικό ρόλο στις εμπορευματικές μεταφορές. Παράλληλα, ανοίγει τον δρόμο και για διεθνή επιβατικά δρομολόγια, για τα οποία εκφράζεται μεν ενδιαφέρον όμως η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί τροχοπέδη.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που ξεκίνησε στις αρχές Δεκεμβρίου και μετά τη σημερινή εξέλιξη αναμένονται τα επόμενα βήματα. Αυτά περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση του φακέλου, προκειμένου η κοινοπραξία να αναδειχθεί προσωρινή μειοδότρια. Βεβαίως υπάρχει δυνατότητα άσκησης προσφυγών. Ακολούθως, η σύμβαση θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση για να ακολουθήσει η υπογραφή της. Αυτό εκτιμάται πως θα γίνει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε εργασίες που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level-1 στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο -Ειδομένη, ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας.