Νέο εξεταστικό σύστημα από το καλοκαίρι στα ΑΕΙ με το υπουργείο Παιδείας να κάνει σήμερα το τελευταίο βήμα για την εφαρμογή του.

Καθορίστηκε έτσι και επισήμως η ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.), τον οποίο και θα χρησιμοποιήσουν φέτος τα ΑΕΙ της χώρας για να καθορίσουν τα βαθμολογικά «εισιτήρια» στα προγράμματά τους.

Οι τιμές που καθόρισε το υπουργείο Παιδείας θα λειτουργήσουν ως το μικρότερο η το ανώτατο όριο το οποίο σε συνδυασμό με τον μέσο πανελλαδικό όρο των φετινών επιδόσεων των υποψηφίων, θα καθορίσουν τις βάσεις εισαγωγής ανά τμήμα.

Το ποσοστό που θα διαλέξει κάθε τμήμα (από 0,80 έως 1,20) θα πολλαπλασιαστεί με τον μέσο όρο των επιδόσεων κάθε μαθητή ανά ομάδα προσανατολισμού στα 4 μαθήματα της.

Παράδειγμα

Για παράδειγμα, εάν ο γενικός μέσος προς των επιδόσεων των υποψηφίων για τις Θεωρητικές σπουδές είναι 8 κάτω από τη βαθμολογική βάση του δέκα, η εισαγωγή στα τμήματά τους θα γίνεται από 6,4 έως 9,6, ανάλογα με το τι θα επιλέξει κάθε τμήμα.

Αναλυτικά στην Υπουργική Απόφαση ορίζονται ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής οι τιμές 0,80 και 1,20 αντιστοίχως.

Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Ελάχιστη και μέγιστη τιμή

Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,70 και 1,10 αντιστοίχως. Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Το σκεπτικό

Ο πρόσφατα ψηφισθείς Ν 4777/2021 θέσπισε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ):

  • για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
  • για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών,
  • για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
    για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.