To γλυπτό της Rachel Rose τραβούσε τα βλέμματα σαν μαγνήτης έτσι όπως ήταν τοποθετημένο σε ένα από τα κεντρικά σημεία του πολυτελούς δωματίου. Ο μεγαλοεφοπλιστής, μεγαλογαιοκτήμων Ντίντης Ευπαλίδης κοίταξε με προσοχή την εικαστική δημιουργία που στο επάνω μέρος της έφερε κάτι σαν… πλαστική κουκούλα.

Ρούφηξε μια γουλιά από τον χυμό μήλου με τζίντζερ και κανέλα που είχε τοποθετηθεί σε ένα από τα ποτήρια της κόκκινης σειράς baccarat. Γύρισε αργά, νωχελικά προς το μέρος του κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι.

«Μμμ! Δεν ξέρω τι θα έκανες εσύ, αγαπητέ μου, προσωπικά πάντως δεν θα επένδυα ποτέ τα χρήματά μου σε κάτι τέτοιο» σφύριξε μέσα από τα δόντια του. Ο επιφανής συλλέκτης χαμογέλασε μάλλον ειρωνικά. «Πρόσεξε, λατρεμένε μου Ντίντη», ψιθύρισε, «εδώ, σε αυτό το σπίτι που βρισκόμαστε και οι τοίχοι έχουν αφτιά. Κάποιες πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι ο συνάδελφός σου πλοιοκτήτης έχει… καλωδιώσει το έργο με σκοπό να ακούει όλα τα σχόλια που λέγονται γύρω από τις επιλογές του στο «art world»» χαχάνισε.

«Δεν θα επιθυμούσες φαντάζομαι να χαλάσει κάποια από τις μπίζνες που ετοιμάζετε από κοινού, λόγω ενός γλυπτού» συμπλήρωσε. Ο κ. Ευπαλίδης κοίταξε τον Γκαλάτσι-Γκαλάτσι εκνευρισμένος. Σκέφθηκε ότι λίγους μήνες πριν ο οικοδεσπότης του συγκεκριμένου mansion στην περιοχή του Διονύσου σχολίαζε με όχι κολακευτικό τρόπο τις δικές του εικαστικές προτιμήσεις. Ενα έργο του Anselm Kiefer θεωρήθηκε ότι ήταν περισσότερο από όσο έπρεπε «τυλιγμένο» στο αλουμίνιο.

Ο προσωπικός διακοσμητής και στενός φίλος του μεγαλοεφοπλιστή Peter Marino είχε κατηγορηθεί για την πανάκριβη επιλογή. Ο Marino, με τον οποίο έχουν συνεργαστεί ισχυροί Ελληνες των επιχειρήσεων όσον αφορά τη δημιουργία υπερπολυτελών σαλέ στο Γκστάαντ, έχει μια τρομερή εμμονή με τον Kiefer.

Εικαστικοί διάλογοι στις Mykonian βίλες…

Οι εικόνες μπροστά από το «περίεργο» γλυπτό της Rachel Rose άρχισαν να φτάνουν στη μνήμη του. Εικόνες από τη Μύκονο. Το τεράστιο, κατάλευκο, μινιμαλιστικού ύφους σπίτι στη Φτελιά, το yacht «Blue Lion» στα ανοιχτά, τα τιρκουάζ και λευκά χρώματα να μπλέκουν με το κόκκινο. Το εκρηκτικό κόκκινο έργο που είχε φέρει στην πολυτελή βίλα στο Νησί των Ανέμων από την γκαλερί «White Cube«.

Το έργο του Dahn Vo, σημαντικού εικαστικού ο οποίος υπήρξε «φυγάς» από το Βιετνάμ, σε κόκκινο και λευκό, κάλυπτε ολόκληρο τον τοίχο του κεντρικού σαλονιού, με κινηματογραφικού τύπου θέα στο Αιγαίο. Ενα εκπληκτικό εικαστικό αριστούργημα το οποίο αποτελούσε «διάλογο» μεταξύ της Coca-Cola και του Ιησού Χριστού. Φόντο σε emperor red, τα άδεια μπουκάλια και ο Εσταυρωμένος στο κέντρο, καμωμένος από μπρούντζο.

Η επιλογή του Ντίντη είχε δημιουργήσει «αντιδράσεις» μεταξύ των επισκεπτών της Mykonian κατοικίας. Εκείνος χαμογελούσε κρυφά βλέποντας τις αντιδράσεις τους και έπειτα τους «εγκατέλειπε» ξαφνικά μόνους στο σπίτι για να απολαύσει το φαγητό του στο εστιατόριο «Coya».

Ο Γκαλάτσι-Γκαλάτσι προειδοποιούσε πάντα τον Ντίντη ότι δεν είναι φρόνιμο να αφήνει γνωστούς και αγνώστους μέσα στο mansion με τα σημαντικά έργα τέχνης, τα πανάκριβα έπιπλα και τις φοβερές και τρομερές συλλογές ρολογιών.

Ο μεγαλοεφοπλιστής ανασήκωνε τους ώμους μάλλον αδιάφορα. Οι κλοπές στη Μύκονο ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι συνεχείς. Αυτό το καλοκαίρι όμως τα πράγματα πρέπει να είναι διαφορετικά. Πρέπει! Αν το νησί θέλει να συνεχίσει να ανταγωνίζεται την Ιμπιζα, το Καπ Φερά, το St Barth…