Το Facebook News, το ειδησεογραφικό πείραμα που ξεκίνησε πέρυσι στην αγορά των ΗΠΑ, επεκτείνεται τώρα στη Βρετανία σε συμφωνία με μεγάλες εκδόσεις όπως ο Εconomist και ο Independent.

Το νέο μοντέλο συνεργασίας είναι η απάντηση της Facebook στη μακρά, πικρή διαμάχη με τους εκδότες, οι οποίοι απαιτούν μερίδιο των διαφημιστικών εσόδων από την προβολή του περιεχομένου τους σε μεγάλες πλατφόρμες.

To λανσάρισμα του Facebook News έρχεται λίγες ημέρες μετά τη συμφωνία της Google με τους εκδότες στη Γαλλία, αλλά και την απειλή της Google να εγκαταλείψει την αγορά της Αυστραλίας αν υποχρεωνόταν με νόμο να συνάπτει συμφωνίες με τα παραδοσιακά ΜΜΕ.

Η νέα υπηρεσία που ενεργοποιείται την Τρίτη στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά το λανσάρισμά της πέρυσι στις ΗΠΑ, είναι διαθέσιμη ως ξεχωριστή καρτέλα, προσβάσιμη από το εικονίδιο των τριών γραμμών που οδηγεί στις επιλογές.

Εκεί εμφανίζεται ένας συνδυασμός σημαντικών ειδήσεων αλλά και «εξατομικευμένα άρθρα» που επιλέγει ο αλγόριθμος της Facebook με βάση τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Η Facebook θα πληρώνει τους εκδότες μόνο για «περιεχόμενο που δεν βρίσκεται ήδη στην πλατφόρμα», θα προσφέρει όμως στους συνεργάτες της «ευκαιρίες» όσον αφορά τη διαφήμιση και τις συνδρομές.

Σημαντικές εκδόσεις όπως ο Economist, o Independent και το Cosmopolitan έχουν συνάψει συμφωνίες με τη Facebook ήδη από τον περασμένο Μάρτιο. Ενόψει του λανσαρίσματος την Τρίτη, οι Financial Times, η Daily Mail και η Telegraph εντάχθηκαν κι αυτοί στην ομάδα, μεταξύ άλλων. Αυτό αναφέρει το BBC, διευκρινίζοντας πως το ίδιο δεν θα συμμετάσχει.

H Facebook φέρεται να σχεδιάζει επέκταση της υπηρεσίας και σε άλλες αγορές όπως η Γαλλία και η Γερμανία σε πρώτη φάση.