Το Facebook απαιτεί από τους ακαδημαϊκούς να απενεργοποιήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις

Οι ερευνητές θέλουν να μπορέσουν να ανιχνεύουν το πώς ακριβώς γίνεται η παραπληροφόρηση από στοχευμένες διαφημίσεις, ενώ το Facebook δε δέχεται αυτήν τους την προσέγγιση

Ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και δικηγόροι της Πρώτης Τροποποίησης συσπειρώνονται πίσω από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης σε μια αναμέτρηση με το Facebook σχετικά με το αίτημά του να σταματήσουν τη συλλογή δεδομένων που δείχνουν ποιος είναι «στόχος» από πολιτικές διαφημίσεις στην κυρίαρχη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων του κόσμου.

Οι ερευνητές λένε ότι το αμφισβητούμενο εργαλείο είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το Facebook έχει χρησιμοποιηθεί ως αγωγός παραπληροφόρησης και χειραγώγησης.

Γιατί προκλήθηκαν αντιδράσεις ;

Σε επιστολή της 16ης Οκτωβρίου προς τους ερευνητές, ένα στέλεχος του Facebook ζήτησε να απενεργοποιήσουν μια ειδική προσθήκη για προγράμματα περιήγησης Chrome και Firefox που έχουν διανείμει σε χιλιάδες εθελοντές σε όλες τις ΗΠΑ – και να διαγράψουν τα ληφθέντα δεδομένα.

Η προσθήκη επιτρέπει στους ερευνητές να δουν ποιες διαφημίσεις εμφανίζονται σε κάθε εθελοντή. Το Facebook επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προσαρμόζουν διαφημίσεις βάσει συγκεκριμένων δημογραφικών στοιχείων που υπερβαίνουν κατά πολύ τη φυλή, την ηλικία, το φύλο και τις πολιτικές προτιμήσεις.

Ως διοικητικό στέλεχος, η Allison Hendrix, είπε ότι το εργαλείο παραβιάζει τους κανόνες του Facebook που απαγορεύουν την αυτοματοποιημένη μαζική συλλογή δεδομένων από τον ιστότοπο.

Η επιστολή της μιλούσε για «πρόσθετη δράση επιβολής» εάν η κατάργηση δεν είχε πραγματοποιηθεί έως τις 30 Νοεμβρίου. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Joe Osborne δήλωσε σε ηλεκτρονική δήλωση το Σάββατο ότι το Facebook «ενημέρωσε τη Νέα Υόρκη πριν από μήνες ότι η προώθηση ενός έργου για την απόσυρση των πληροφοριών του Facebook θα παραβίαζε τους όρους μας».

Η εταιρεία ισχυρίζεται από καιρό ότι η προστασία του απορρήτου των χρηστών είναι το κύριο μέλημά της, αν και οι ερευνητές της NYU λένε ότι το εργαλείο τους έχει προγραμματιστεί, έτσι ώστε τα δεδομένα που συλλέγονται από τους συμμετέχοντες εθελοντές να είναι ανώνυμα.

Εργαλείο ανίχνευσης της παραπληροφόρησης

Η κατακραυγή για την απειλή του Facebook ήρθε αμέσως μετά την πρώτη δημοσίευση των ειδήσεων από την Wall Street Journal την Παρασκευή, επειδή το εργαλείο «Ad Observer» παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το ποιες διαφημίσεις στοχεύουν συγκεκριμένους τύπους ψηφοφόρων.

Χρησιμοποιήθηκε από τοπικούς δημοσιογράφους από το Ουισκόνσιν στη Γιούτα έως τη Φλόριντα για να γράψουν για τις προεδρικές εκλογές της 3ης Νοεμβρίου.

«Ότι το Facebook προσπαθεί να κλείσει ένα εργαλείο ζωτικής σημασίας για την αποκάλυψη της παραπληροφόρησης ενόψει μιας από τις πιο σημαντικές εκλογές στην ιστορία των ΗΠΑ είναι ανησυχητικό», δήλωσε η Ramya Krishnan, δικηγόρος του Ινστιτούτου Πρώτων Τροποποιήσεων Ιπποτών στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, εκπροσωπώντας τους ερευνητές.

«Το κοινό έχει το δικαίωμα να γνωρίζει ποιες πολιτικές διαφημίσεις προβάλλονται και πώς στοχεύονται. Το Facebook δεν πρέπει να επιτρέπεται να είναι η πύλη των απαραίτητων πληροφοριών για την προστασία της δημοκρατίας μας».

«Το Παρατηρητήριο Διαφημίσεων της Νέας Υόρκης είναι το μόνο παράθυρο που οι ερευνητές μπορούν να δουν πληροφορίες »μικρο-στόχευσης» σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις στο Facebook», ανέφερε η Julia Angwin, εκδότρια της ιστοσελίδας ερευνητικών ειδήσεων Markup.

Πώς επηρεάζονται οι εκλογές ;

Το εργαλείο είναι μια βασική πηγή δεδομένων σχετικά με τις παρεμβάσεις και τη χειραγώγηση των εκλογών, διότι επιτρέπει στους ερευνητές να δουν πώς ορισμένοι διαφημιζόμενοι στο Facebook χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία για το προφίλ πολιτών «και τους στέλνουν μηνύματα παραπληροφόρησης σχετικά με τους υποψηφίους και τις πολιτικές που έχουν σχεδιαστεί για να επηρεάζουν ή ακόμη και να καταστέλλουν την ψήφο τους» δήλωσε ο Damon McCoy, καθηγητής της Νέας Υόρκης που συμμετείχε στο έργο.

Μετά από μια αναταραχή για την έλλειψη διαφάνειας στις πολιτικές διαφημίσεις, το Facebook έτρεξε πριν από τις εκλογές του 2016, το πώς ρυθμίζονται οι διαφημίσεις στα παραδοσιακά μέσα.

Η εταιρεία δημιούργησε ένα αρχείο διαφημίσεων που περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως ποιος πληρώνει για μια διαφήμιση και πότε αυτή έτρεξε.

Ωστόσο, το Facebook δεν κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με το ποιος λαμβάνει τη διαφήμιση. Η εταιρεία έχει αντισταθεί στο να επιτρέψει στους ερευνητές να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα, όπου το δεξιό περιεχόμενο συνεχώς τείνει να είναι trend τις τελευταίες εβδομάδες.

Πέρυσι, περισσότεροι από 200 ερευνητές υπέγραψαν ένα γράμμα στο Facebook, το οποίο καλούσε να άρει τους περιορισμούς στην έρευνα δημοσίου συμφέροντος και τη δημοσιογραφία που θα επέτρεπαν την αυτοματοποιημένη ψηφιακή συλλογή δεδομένων από την πλατφόρμα, σύμφωνα με το newstribune.com.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Inbox
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk