Ξεκινά η α’ φάση του διαγωνισμού για το Flyover της Θεσσαλονίκης. Μετά την παρουσίαση, στα τέλη Ιουνίου, του σχεδίου για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, υπογράφηκε σήμερα από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, η έγκριση των τευχών πρόσκλησης υποβολής ενδιαφέροντος. Το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ.

Ο διεθνής διαγωνισμός θα γίνει με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών ∆ημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗ∆ΗΣ). Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.

Η επόμενη, δεύτερη φάση, του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με την κατάθεση των προσφορών, και να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

«Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου μας για τη συμπρωτεύουσα, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ» τόνισε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι πρόκειται για έναν οδικό άξονα υψηλών προδιαγραφών που θα έχει σημαντικά οφέλη για την πόλη της Θεσσαλονίκης και για όλη την ευρύτερη περιοχή, σε όλα τα επίπεδα. Δεδομένης της σημερινής συμφόρησης της Περιφερειακής Οδού, το Flyover θα εξασφαλίσει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς.

«Σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος. Ο νέος αυτοκινητόδρομος λοιπόν δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Έχω πει πολλές φορές ότι στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε, όλες οι κυβερνήσεις. Και ήρθε η ώρα να ξεπληρώσουμε σιγά σιγά αυτό το χρέος».