Το σήμα της συνέχισης του πολύκροτου διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, που μέχρι σήμερα βρίσκεται σε τεντωμένο σχοινί, πρόκειται να δώσει εντός των επομένων ημερών η Αττικό Μετρό. Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει λάβει το πολιτικό «πράσινο φως» για να προχωρήσει με την έγκριση των… διορθωμένων πρακτικών της τεχνικής αξιολόγησης των δυο προσφορών, προκειμένου ο διαγωνισμός του μεγαλύτερου δημόσιου έργου, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, να συνεχιστεί με τους δύο συμμετέχοντες.

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην προσπαθήσουμε να διασώσουμε αυτόν τον διαγωνισμό» σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, αποδίδοντάς το κυρίως στην έλλειψη ωριμότητας νέων έργων που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Επισήμανε μάλιστα ότι η Νέα Δημοκρατία όταν ήταν στην αντιπολίτευση είχε στηλιτεύσει τα προβλήματα της διαγωνιστικής διαδικασίας, μεταξύ των οποίων η διπλή δημοπράτηση πρόδρομων εργασιών και κυρίως έργου, αλλά και το γεγονός ότι η γραμμή δεν διαθέτει στην πρώτη της φάση επαρκείς συνδέσεις με το υπόλοιπο δίκτυο έστω ως τον Περισσό.

Με την επανεκκίνηση της διαδικασίας από την Αττικό Μετρό, οι επόμενες φάσεις περιλαμβάνουν την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των δύο φιναλίστ, των κοινοπραξιών ΑΚΤΩΡ–Ansaldo–Hitachi και ΑΒΑΞ–Ghella–Alstom Transport, προκειμένου να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου.

Μήνυμα στους δύο διεκδικητές

Από τη μία μεριά, γίνεται λοιπόν το βήμα καλής θέλησης με τη συνέχιση της υφιστάμενης διαδικασίας στο «γήπεδο» της Αττικό Μετρό, από την άλλη όμως η κυβέρνηση στέλνει προειδοποιήσεις στους δύο διεκδικητές να δείξουν καλή διαγωγή στο θέμα των δικαστικών εμπλοκών.

Ο κ. Καραμανλής έδωσε ιδιαίτερη στην ανάγκη οι δύο κοινοπραξίες να μην ακολουθήσουν την παγιωμένη πια τακτική των πολλαπλών προσφυγών, που μέχρι σήμερα έχει επιφέρει καταστροφικές καθυστερήσεις στη συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων έργων. Βεβαίως οι δυο συμμετέχοντες δεν έχουν μέχρι σήμερα επιδείξει αυτοσυγκράτηση. Ο διαγωνισμός έχει ήδη κρατήσει τρία χρόνια εξαιτίας των συνεχόμενων προσφυγών.

«Εάν καταφέρουμε να κινηθούμε με το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, και δεδομένου ότι στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες είχαμε πρόσφατα απόφαση του ΣτΕ είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Θέλουμε όμως να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα έχουμε νομικές επιπλοκές και προσφυγές στο κύριο έργο» διεμήνυσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι οι τελευταίες προσφυγές που περιέπλεξαν την επόμενη μέρα του διαγωνισμού και έφερε στο προσκήνιο μέχρι και την επιλογή της ακύρωσής του, αφορούσε την αιτιολόγηση και των δύο πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό επί των τεχνικών προσφορών. Κοινώς οι δύο συμμετέχοντες στράφηκαν ο ένας εναντίον του άλλου με ρίσκο ακόμα και να αλληλοεξοντωθουν. Βεβαίως, οι προσφυγές των δύο κοινοπραξιών αναμένεται να εκδικαστούν από το ΣτΕ στα τέλη του μήνα.