Οι ταινίες της εβδομάδας – Εμφαση στο γυναικείο «σύμπαν»

Κινηματογραφική εβδομάδα εστιασμένη στην γυναίκα. Τζέσικα Τσαστέιν, Κίρα Νάιτλι, Κιάρα Μαστρογιάνι. Ωστόσο, χωρίς την μεγάλη ταινία.

H Τζέσικα Τσαστέιν σε σκηνή δράσης της ταινίας «Ava: Επικίνδυνη ομορφιά»

Βαθμολογία
5:εξαιρετική
4: πολύ καλή
3: καλή
2: ενδιαφέρουσα
1: μέτρια
0: απαράδεκτη

———————————

«Ava: Επικίνδυνη ομορφιά» («Ava», ΗΠΑ, 2020)

Αυτό το πορτρέτο μιας πρώην αλκοολικής επαγγελματία δολοφόνου που θα βρεθεί στο μέσο μιας αλλοκοτης συνομωσίας εναντίον της, ξεφεύγει από τα κλισέ ανάλογων περιπετειών και γίνεται ένα αξιοπερίεργο γυναικείο δράμα, το οποίο χωρίς ν’ αρνείται την δράση είναι φειδωλό στον εύκολο εντυπωσιασμό, εστιάζοντας στην ψυχή της κεντρικής ηρωίδας. Από τις πιο όμορφες μα και έξυπνες Αμερικανίδες ηθοποιούς της γενιάς της, η Τζέσικα Τσαστέιν, εμφανίζεται ως πρωταγωνίστρια αλλά και ως παραγωγός της ταινίας του Τέιτ Τέιλορ, πράγμα που αμέσως σημαίνει κάτι παραπάνω, κρίνοντας από τις ως τώρα επιλογές ρόλων της.

Η Αβα συνηθίζει να μιλά με τους στόχους της πριν τελικά πατήσει την σκανδάλη, γεγονός που εξυπηρετεί κάποιες εσωτερικές ανάγκες της αλλά που θα την φέρει σε δύσκολη θέση με την «υπηρεσία» και τον διαμεσολαβητή τους (Τζον Μάλκοβιτς) που την έχει στρατολογήσει και θέλει να την προστατέψει.

Συγχρόνως, βάρος δίδεται στην οικογενειακή κατάσταση της Αβα, την ερωτική αντιζηλία με την αδελφή της (Τζές Γουίξλερ) όπως και την σχέση αγάπης – μίσους με την μητέρα της (Τζίνα Ντέιβις). Όλα αυτά τα στοιχεία πλάθουν έναν κόσμο σχεδόν …καθημερινό τον οποίο παρακολουθείς με περιέργεια, χωρίς να μπορείς να ξέρεις που θα καταλήξει η ιστορία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι σκηνές μονομαχιών σώμα με σώμα που και πάλι αρνούνται τον εντυπωσιασμό και προσπαθούν να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές και πιστευτές, θυμίζοντας κάπως την «Τιμωρό» (2011) του Στίβεν Σόντερμπεργκ με την Τζίνα Καράνο στον ρόλο του τίτλου.

Βαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΦΙΛΙΠ – ΑΛΟΜΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΛΣΟΣ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΝΕΣΙΣ – ΛΑΟΥΡΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS – ΕΛΛΗΝΙΣ

—————————–

«Μις απειθαρχία» («Misbehaviour», Αγγλία, 2020)

Η Κίρα Νάιτλι είναι η «Μις απειθαρχία»

Το φεμινιστικό κίνημα συνδυάζεται με τα καλλιστεία στην Αγγλία των αρχών της δεκαετίας του 1970 σ’ αυτή την ευχάριστη δραματική κομεντί της Φιλίπα Λόουθροπ που στηρίζεται σε μια πραγματική ιστορία: η Κίρα Ναίτλι υποδύεται την Σάλι μια δραστήρια, ευφυή γυναίκα που δέχεται να ρισκάρει την επαγγελματική σταδιοδρομία αλλά και την οικογενειακή ισορροπία της λαμβάνοντας μέρος σε μια επιχείρηση σαμποτάζ των διεθνών καλλιστείων του 1970 στο Λονδίνο.

Η συμμετοχή της σε ένα γκρουπ διαμαρτυρόμενων γυναικών που μάχονται κατά των πάσης φύσεως προκαταλήψεων απέναντι στις γυναίκες και τον απροκάλυπτο σεξισμό των ανδρών, κινητοποιεί την ιστορία, ενώ το γεγονός ότι ο αμερικανός κωμικός Μπομπ Χόουπ (Γκρεγκ Κινίαρ), ένας από τους πιο αντιπαθείς σεξιστές στην ιστορία του θεάματος θα είναι ο οικοδεσπότης των καλλιστείων, φουντώνει ακόμη περισσότερο τις γυναίκες.

Η δυναμική της ταινίας δημιουργείται ανάμεσα στη προσγειωμένη Σάλι και την ατίθαση Τζο (Τζέσι Μπάκλεϊ), αντιστοίχως το μυαλό και το πάθος της ομάδας. Το αποτέλεσμα είναι μιας καλοφτιαγμένη αλλά χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις ταινία, γύρω από ένα καυτό ζήτημα, την γυναικεία χειραφέτηση, που για τους ευνόητους λόγους τα τελευταία χρόνια τροφοδοτεί με συχνότητα τον κινηματογράφο.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΟΝΑΡ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE

————————————————

«Μια νύχτα μαγική» («Chambre 212», Γαλλία, 2019)

Κρατώντας τον ρόλο μιας αινιγματική συζύγου σε κρίση, η Κιάρα Μαστρογιάνι κάνει ότι μπορεί για να στηρίξει εσωτερικά την κεντρική ηρωίδα της ταινία του Κριστόφ Ονορέ, η οποία αποφασίζει να νοικιάσει ένα δωμάτιο απέναντι από το σπίτι της προκειμένου από εκεί να παρακολουθεί τον σύζυγό της.

Γιατί το έκανε; Τι μπορεί να κερδίσει από μια τέτοια κίνηση; Τι έχει συμβεί μέχρι σήμερα στη ζωή της; Όλα αυτά τα ερωτήματα στροβιλίζονται με εκνευριστικό τρόπο κατά την διάρκεια της «εξέλιξης» της ιστορίας, χωρίς ποτέ οι απαντήσεις που δίνονται να είναι ξεκάθαρες, αφού σύντομα γίνεται προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον σκηνοθέτη.

Το τι ακριβώς τον ενδιαφέρει βέβαια, πέρα από την καταγραφή ενός γυναικείου μυαλού σε σύγχυση παραμένει κι αυτό ένα ερώτημα. Πάντως η Μαστρογιάνι κέρδισε γι’ αυτήν εδώ την ερμηνεία της το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του περσινού φεστιβάλ Καννών. Ο τι κι αν σημαίνει αυτό.

Βαθμολογία: 1 ½

ΑΘΗΝΑ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΛΑΟΥΡΑ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – COOL ΤΥΜΒΟΣ – ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ ((εκτός Παρασκευής)

——————————————

Στις αίθουσες

«Όχι άλλο καλοκαίρι» («Odio l’estate», Ιταλία, 2019) του Μάσιμο Βενιέρ. Η αναγέννηση εδώ και μερικά χρόνια της ιταλικής κωμωδίας συνεχίζεται με αυτή την ευχάριστη καλοκαιρινή ταινία στην οποία τρεις οικογένειες αναγκάζονται να συγκατοικήσουν στο ίδιο εξοχικό εξαιτίας ενός λάθους του πρακτορείου ταξιδίων τους. Πλάκες, παρεξηγήσεις, διαφορετικοί τύποι ανθρώπων και όπως περίπου το περιμένεις, τα παιδιά πολύ πιο έξυπνα, πρακτικά και απελευθερωμένα από τους γονείς τους. Οι χαρακτήρες των μπαμπάδων εξάλλου (το τρίο των κωμικών Αλντο Μπάλιο, Τζάκομο Πορέτι και Τζιοβάνι Στόρτι) μπορούν εύκολα να ταυτιστούν με πολλούς θεατές – ανεξαρτήτως εθνικότητας. Για ένα ευχάριστο δίωρο.

Βαθμολογία: 2 ½

—————————————-

«Ο πλανήτης του Γουίλι» («Terra Willy: Planète inconnue», Γαλλία, 2019). Κινούμενα σχέδια του Ερικ Τοστί, στα οποία ένας πιτσιρίκος προσπαθεί να επιβιώσει στον πλανήτη όπου έχει καταλήξει μετά την καταστροφή του διαστημοπλοίου του. Με την βοήθεια ενός ρομπότ, ο μικρός θα ζήσει την μεγάλη περιπέτεια στον ανεξερεύνητο πλανήτη όπου όλοι έζησαν καλά κι εμείς καλύτερα (προβάλλονται με ελληνική μεταγλώττιση).

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΛΕΚΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΟΝΑΡ – ΓΑΛΑΤΣΙ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE k.a.

—————————————–

«Ένα τέλειο σχέδιο» («El Plan», Ισπανία, 2020). Τρεις Σπανοί άνεργοι και ένα σχέδιο που δεν λέει με τίποτα να προχωρήσει διαμορφώνουν τον κόσμο της ταινίας του Κάρλος Πόλο Μενάργκεζ (ντεμπούτο στην μεγάλου μήκους) με τους Αντόνιο Ντε Λα Τόρε, Ραούλ Αρέβαλο, Τσέμα Ντελ Μπάρκο

Βαθμολογία: –

ΑΘΗΝΑ: ΚΑΡΜΕΝ – ΣΤΕΛΛΑ – ΔΑΦΝΗ κ.α

—————————————–

Επανεκδόσεις

Ο Αλέν Ντελόν και η Μαρί Λαφορέ σε σκηνή της ταινίας «Γυμνοί στον ήλιο»

«Γυμνοί στον ήλιο» («Plein soleil», Γαλλία, 1960). Εξοχο ψυχολογικό φιλμ μυστηρίου που με φόντο την ηλιόλουστη γαλλική Ριβιέρα, εισχωρεί βαθιά μέσα στο μυαλό του διαστροφικού αλλά συγχρόνως πανέξυπνου Τομ Ρίπλεϊ (Αλέν Ντελόν), ήρωα πέντε μυθιστορημάτων της «μητέρας» του Πατρίτσια Χάισμιθ. Γοητευτικός και συγχρόνως αποκρουστικός, ο Ρίπλεϊ είναι ο τύπος κακοποιού που παραδόξως δεν μας ενοχλεί με την εγκληματική δραστηριότητά του. Η ταινία του Ρενέ Κλεμάν είναι η πρώτη του Ρίπλεϊ ως κινηματογραφικού ήρωα. Το 1999 ο Αντονι Μινγκέλα γύρισε το ίδιο βιβλίο στον «Ταλαντούχο κύριο Ρίπλεϊ» με τον ματ Ντέιμον.

Βαθμολογία: 4

ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΜΑΡΙΕΛ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ

—————————————-

«Ληστεία α λά ιταλικά» (The Italian job, Αγγλία, 1969). Μια άκρως ψυχαγωγική βρετανική περιπέτεια του καλού μάστορα Πίτερ Κόλινσον, που χωρίς να αποτελεί κάτι το σπουδαίο, στην εποχή της έκανε αίσθηση χάρη σε μια ευφυώς δομημένη σκηνή ληστείας στην οποία πρωταγωνιστούν τα λιλιπούτεια αυτοκίνητα Mini Cooper και οι δρόμοι του Τορίνου. Ο Μάικλ Κέιν είναι ο cool εγκέφαλος της ληστείας, δίπλα στους ο Νόελ Κάουαρντ, Ραφ Βαλόνε και τον Μπένι Χιλ.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΧΛΟΗ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΠΟΛΛΩΝ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

———————————–

«Το κλουβί με τις τρελές» («La cage aux folles», Γαλλία, 1978). Άλλη μια πέρα για πέρα καλοκαιρινή κωμωδία, που στην εποχή της έκανε …τρελή αίσθηση, ακολουθήθηκε από συνέχειες και αργότερα έγινε ριμέικ α λά αμερικανικά. Κι όλ’ αυτά χάρη στις έξαλλες περιπέτειες ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού στο Σεν Τροπέ. Ο ένας (Ούγκο Τονιάτσι) είναι ο ιδιοκτήτης ενός drag νάιτ κλαμπ ο οποίος στα γεράματα άλλαξε σεξουαλικές προτιμήσεις, ο άλλος (ο Μισέλ Σερό σε ρόλο…ζωής!) είναι η βασική ατραξιόν του σόου.

Βαθμολογία: 2 ½

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk