Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο συνομήλικος της Κερκ Ντάγκλας έφυγε από την ζωή *τον περασμένο Φεβρουάριο). Αν και έσβησε μαζί του τα 103 κεράκια, εν τέλει, η Ολίβια Ντε Χάβιλαντ έζησε λίγους μήνες παραπάνω από αυτόν. Ο θάνατος χτύπησε τελικά και την δική της πόρτα στο Παρίσι. Ετσι  σηματοδοτείται το τέλος της χρυσής εποχής του Χόλυγουντ. Ηταν η μόνη σταρ τόσο μεγάλης εμβέλειας που είχε απομείνει.

Γεννήθηκε την 1η Ιουλίου του 1916 στο Τόκιο της Ιαπωνίας και ήταν αδελφή της επίσης ηθοποιού Τζόαν Φοντέν.Το μίσος ανάμεσά τους έχει γράψει Ιστορία και ξεκινά από τα παιδικά τους χρόνια στην Καλιφόρνια.  Σε μια περίπτωση η Φοντέν είχε πάρει τον ρόλο που προοριζόταν για την Ντε Χάβιλαντ στη «Ρεβέκκα» του Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Στα Όσκαρ του 1946, όταν η Ντε Χάβιλαντ κέρδισε το πρώτο της Οσκαρ για την ταινία «Δώσε μου πίσω το παιδί μου» (θα ακολουθούσε ένα δεύτερο για την «Κληρονόμο» του 1949), η Φοντέιν προσπάθησε να την συγχαρεί αλλά η αδελφή της την απέφυγε με προκλητικό τρόπο. Επίσης διεκδικούσαν συχνά τους ίδιους άνδρες (ανάμεσά τους ο μεγιστάνας του πλούτου Χάουαρντ Χιουζ). Ηρθαν σε απόλυτη ρήξη διακόπτοντας κάθε μεταξύ τους επαφή στη δεκαετία του 1970.

Λίγο πριν από την «Ρεβέκκα», η Ντε Χάβιλαντ είχε παίξει στο επικό δράμα «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» (1939) που την οδήγησε στα Οσκαρ (Β ρόλου) και παραμένει η πιο εμβληματική ταινία της φιλμογραφίας της.

Η Ντε Χάβιλαντ αποφάσισε να γίνει ηθοποιός στα 16 της αλλά δεν είχε την λάμψη ηθοποιών της εποχής της όπως η Βίβιαν Λι, η Μπέτι Ντέιβις και η Τζόαν Κρόφορντ. Ωστόσο, η συνεργασία της με τον Ερολ Φλιν σε οκτώ επικές ταινίες (ανάμεσά τους οι «Κάπτεν Μπλαντ», «Ρομπέν των Δασών» και «Η Επέλασις της Ελαφράς Ταξιαρχίας») έπαιξε τεράστιο ρόλο στην δημοτικότητά της. Η Ντε Χάβιλαντ ήταν ένας από τους μεγάλους έρωτες του Φλιν με τον οποίο έζησε στιγμές πάθους αλλά παρέμειναν πάντα καλοί φίλοι.

Οι ταινίες της «Το Μυστικό της Σαρλότ» (1964) του Ρόμπερτ Όλντριτς, «The Strawberry Blonde» (1941) του Ραούλ Γουόλς, «My Cousin Rachel» (1952) του Χένρι Κόστερ, «Η Ύαινα» (1942) του Τζον Χιούστον, «Σάντα Φε» (1940) του Μάικλ Κέρτιζ  ανήκουν σε αυτές που επίσης έκαναν αίσθηση.

Υπήρξαν και άλλοι εραστές στην ζωή της Ντε Χάβιλαντ, ο Τζον Χιούστον, ο Τζέιμς Στιούαρτ. Ο πρώτος της γάμος ήταν με τον ηθοποιό Μάρκους Γκούντριτς και ο δεύτερος, το 1953 με τον Γάλλο δημοσιογράφο Πιέρ Γκαλάντ (με τον οποίο επίσης χώρισε). Απέκτησε από ένα παιδί και με τους δύο.

Προσφάτως, έδωσε δικαστική και ιδεολογική μάχη για να υπερασπιστεί τα δικαιώματά της με αφορμή την τηλεοπτική σειρά «Feud» που αναφέρεται στη διαμάχη της Τζόαν Κρόφορντ με την Μπέτι Ντέιβις. Διαφωνώντας με την ιστορία κινήθηκε νομικά όχι προς ίδιον όφελος, αλλά για να προασπίσει τα δικαιώματα των συναδέλφων της.

Παρομοίως στα μέσα της δεκαετίας του 1940, η Ντε Χάβιλαντ είχε κινηθεί κατά του στούντιο της Warner διεκδικώντας καλύτερα επαγγελματικά δικαιώματα για την ίδια και τους συναδέλφους της. Ο αγώνας της είχε πετύχει.