Το δικό μας σήμα, το δικό μας μήνυμα, οι δικές μας αξίες

Αυτή την ώρα διεθνώς οι άλλοτε πληγωμένοι παραδοσιακοί τίτλοι μέσων ενημέρωσης ανθούν ξανά, είναι οικονομικά εύρωστοι, οδηγούν την ενημέρωση, διαδραματίζουν και πάλι τον ρόλο που αρμόζει στη μακρά ιστορία τους και γι’ αυτό έχουν καταστεί ξανά διεκδικήσιμοι.

Ο Τύπος και τα μέσα ενημέρωσης βρέθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια σε περιδίνηση διαρκείας. Η δεκαετής οικονομική κρίση κλόνισε την άλλοτε ζηλευτή θέση τους, οι ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές, η εμφάνιση των γρήγορων και ευέλικτων ιστοσελίδων μετέβαλαν δραματικά το περιβάλλον, τα social media αναδιαμόρφωσαν τον μιντιακό χάρτη και οι πολλές πολιτικές μετατοπίσεις, σε συνδυασμό με την εμφάνιση πλήθους λαϊκιστικών σχημάτων και αυταρχικών ηγεσιών σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο, ύψωσαν πύργους αμφισβήτησης της αξιοπιστίας, ιδιαιτέρως έναντι των παραδοσιακών και θεωρούμενων συστημικών μέσων ενημέρωσης.

Εφημερίδες με μακρά παρουσία στα δημόσια πράγματα δοκιμάστηκαν πραγματικά, πολλές δεν άντεξαν και έκλεισαν εν ριπή οφθαλμού, τηλεοπτικοί σταθμοί είδαν τα έσοδά τους να συρρικνώνονται και τη δόξα τους να χάνεται, ραδιόφωνα παρήκμασαν, άπειροι δημοσιογράφοι και επαγγελματίες του κλάδου έχασαν τη δουλειά τους και βρέθηκαν στην κυριολεξία στον δρόμο, αλλά ταυτόχρονα παραδοσιακά σχήματα ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις των καιρών, προσαρμόστηκαν τεχνολογικά, αναδιαρθρώθηκαν οικονομικά, ορισμένα χρειάστηκε να αλλάξουν χέρια, καταφέρνοντας εν τέλει να κερδίσουν τη μάχη της αξιοπιστίας, να οικοδομήσουν νέα σχέση εμπιστοσύνης με το ευρύ κοινό, τονίζοντας και επιβεβαιώνοντας κυρίως την ανεξαρτησία τους, αλλά και την πίστη τους στις παλαιές αρχές και στις καλές πρακτικές της αξιόπιστης και ακηδεμόνευτης ενημέρωσης.

Αυτή την ώρα διεθνώς οι άλλοτε πληγωμένοι παραδοσιακοί τίτλοι μέσων ενημέρωσης ανθούν ξανά, είναι οικονομικά εύρωστοι, οδηγούν την ενημέρωση, διαδραματίζουν και πάλι τον ρόλο που αρμόζει στη μακρά ιστορία τους και γι’ αυτό έχουν καταστεί ξανά διεκδικήσιμοι.

Η μακρά περίοδος κρίσης και αναδιάρθρωσης φανέρωσε μία και μόνη συνταγή επιτυχίας. Τα μέσα ενημέρωσης για να επιβιώσουν στον καινούργιο, απαιτητικό κόσμο μας επιβάλλεται να στέκονται επιχειρηματικά, να συγκροτούν βιώσιμα σχήματα, με εξασφαλισμένη οικονομική αυτονομία, τη μόνη που μπορεί να εγγυηθεί την ανεξαρτησία τους, είτε από την πολιτική είτε από συμφέροντα.

Ο όμιλός μας ενσωματώνει παραδοσιακά και νέα μέσα ενημέρωσης, που δοκιμάστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, πέρασαν τη βάσανο της αναδιάρθρωσης και πλέον μπορούν να σταθούν όρθια ακόμη και σε τούτες τις τόσο δύσκολες συνθήκες, προτάσσοντας κυρίως την ανεξαρτησία τους.

Την επιβεβαίωση αυτής ακριβώς της βασικής αρχής διαδήλωσε ο ιδιοκτήτης των μέσων μας Βαγγέλης Μαρινάκης επιστρέφοντας την περασμένη εβδομάδα τα ποσά της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι» και προτρέποντας τους αρμοδίους να στηρίξουν με αυτά τις χειμαζόμενες οικογένειες των άνεργων δημοσιογράφων. Η επιλογή ήταν ευθεία και καθαρή, δεν συνδέεται με το ύψος των διαφημίσεων, ούτε υποκρύπτει κάποια απαίτηση. Απλά δηλώνει αρχές, αξίες και απαντά στις αστήρικτες και ανυπόστατες κατηγορίες που μας αποδόθηκαν ότι δήθεν ευνοηθήκαμε από τις διανομές του κ. Πέτσα. Ουδέν ψευδέστερον. Απολύτως συκοφαντικές και επί σκοπώ διατυπώθηκαν οι όποιες κατηγορίες.

Τα μέσα του ομίλου μας, οι εφημερίδες, τα sites και οι τηλεοπτικοί μας σταθμοί, με τα ρεπορτάζ, τις αναλύσεις, τις εκπομπές και τα σχόλιά τους αν μη τι άλλο επιβεβαιώνουν αντικειμενικές προσεγγίσεις των γεγονότων και προπάντων δηλώνουν πλουραλισμό, αναδεικνύοντας καθημερινά τις αρχές αυτονομίας και ανεξαρτησίας που διέπουν τη λειτουργία τους.

Τα μέσα του ομίλου μας εργάζονται με μόνο γνώμονα την αλήθεια, δεν ακολουθούν «γραμμές», ούτε συμβιβάζονται με σχήματα επικοινωνιακά και προπαγανδιστικά. Φιλοξενούν όλες τις απόψεις, χωρίς αποκλεισμούς και εχθροπάθειες, ακόμη και για εκείνους που εμφανώς μας εχθρεύονται.

Ας γνωρίζουν λοιπόν άπαντες, συμπολιτευόμενοι και αντιπολιτευόμενοι, ότι δεν διαπραγματευόμαστε τις αξίες, τις αρχές και τους κανόνες της ακηδεμόνευτης ενημέρωσης. Γι’ αυτό και αντιδράσαμε στις όποιες απόπειρες ποδηγεσίας των προηγούμενων κυβερνώντων και αποτρέψαμε τα επιθετικά σχέδια εκείνων που ήθελαν τις εφημερίδες δικές τους και τα τηλεοπτικά δίκτυα στην υπηρεσία τους. Και γι’ αυτό δεν θέλουμε καμία εξάρτηση από το κράτος και τις όποιες διανομές του.

Πεποίθησή μας είναι ότι τα σύγχρονα μέσα ενημέρωσης για να επιβιώσουν στον χρόνο σε τούτες τις τόσο απαιτητικές και ανταγωνιστικές συνθήκες επιβάλλεται να διατηρούν ξεχωριστές απόψεις και να υπηρετούν συγκεκριμένες αντιλήψεις, αλλά πρωτίστως να είναι οικονομικά βιώσιμα και πολιτικά ανεξάρτητα.

Αυτό είναι το δικό μας σήμα, το δικό μας μήνυμα, οι δικές μας αξίες προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά ιδιαιτέρως προς τους αναγνώστες που μας τιμούν διαχρονικά και υποσχόμαστε πως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη τους.
Από τους αναγνώστες πηγάζει η δύναμή μας, αυτοί είναι οι κριτές μας, σε αυτούς απολογούμαστε και μόνον σε αυτούς.

Δείτε επίσης
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk