Την έντονη διαμαρτυρία της για την κατάργηση του μαθήματος της Γεωλογίας από το Λύκειο εκφράζει η Ελληνική Γεωλογική Εταιρία. Οι γεωλόγοι κάνουν λόγο για «αδιάλλακτη στάση» από πλευράς του υπουργείου, το οποίο, όπως επισημαίνουν αποφάσισε, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, να αφαιρέσει ένα μάθημα που διδάσκεται στα σχολεία από το 1930.

«Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας, υιοθετώντας μία αδιάλλακτη στάση προχώρησαν στην κατάργηση του μαθήματος χωρίς να δώσουν τη δυνατότητα διαβούλευσης στους γεωλογικούς φορείς. Το αντικείμενο των Γεωεπιστημών διδάσκεται στη βαθμίδα του Λυκείου το 1930 και για δεύτερη φορά – η πρώτη ήταν την περίοδο 1997 με 2000- απουσιάζει από το Λύκειο, χωρίς όμως να τεκμηριώνεται παιδαγωγικά και επιστημονικά και παρά τις έντονες προσπάθειες όλων των γεωλογικών φορέων για ισχυροποίηση του», αναφέρεται σε επιστολή που απέστειλε η Εταιρία προς το υπουργείο.

«Οι τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου αποτελούν τάξεις Γενικής Παιδείας στις οποίες ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να δομήσει ολοκληρωμένη γνώση για τις Φυσικές Επιστήμες, πριν εισέλθει στις τάξεις Προσανατολισμού. Ωστόσο με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα δεν δίνεται στους μαθητές πρόσβαση σε γνώσεις Φυσικών Πόρων, Περιβάλλοντος και εν γένει Γεωεπιστημών», σημειώνουν οι γεωλόγοι, οι οποίοι έχουν ζητήσει επισήμως το πρακτικό της απόφασης που τεκμηριώνει την ανάγκη κατάργησης του συγκεκριμένου μαθήματος. Παράλληλα, η Ελληνική Γεωλογική Εταιρία διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό των γεωλόγων από τα σχολεία παρότι υπάρχουν διδακτικά προγράμματα συναφή με το αντικείμενό τους.

«Με μία ακόμη κίνηση αδιαλλαξίας, το Υπ. Παιδείας με την Υ.Α Φ.7/79511/ΓΔ4 (ΦΕΚ 253/24/6/2020) δεν συμπεριλαμβάνει τους Γεωλόγους και γενικότερα τον κλάδο ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών. Η Ελληνική Γεωλογική Εταιρία, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για το εκτοπισμό των Γεωλόγων από την ευθύνη και την Α΄ Ανάθεση της δράσης Εργαστήρια Δεξιοτήτων, καθώς η Ενότητα 2 «Φροντίζω το περιβάλλον Περιβάλλον» και η Ενότητα 4 «Δημιουργώ και Καινοτομώ», άπτονται του αντικειμένου τους», αναφέρουν.