Με την ελπίδα να πραγματοποιηθεί το εφετινό Φεστιβάλ Αθηνών&Επιδαύρου «μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν» και με τις «μικρότερες δυνατές απώλειες» , η καλλιτεχνική διευθύντρια της διοργάνωσης Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε τον αρχικό προγραμματισμό της πρώτης χρονιάς της θητείας της με διαδικτυακό της μήνυμα τη Δευτέρα 30 Μαρτίου.

Οπως επισήμανε η κυρία Ευαγγελάτου, παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες που πλήττουν ολόκληρο τον κόσμο, η ίδια και οι συνεργάτες της θέλουν να δώσουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο αρχικός σχεδιασμός ανακοινώθηκε, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, από σεβασμό στην ομάδα εργασίας και στους καλλιτέχνες.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ είπε ότι, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, γίνεται επεξεργασία εναλλακτικών εκδοχών σχετικά με τη χρονική μετάθεση της διοργάνωσης η οποία κάθε χρόνο πραγματοποιείται από τέλη Μαϊου ως τα μέσα Αυγούστου σε Αθήνα και Επίδαυρο.

Μέσα σ΄αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, ουδείς μπορεί να πει αυτή τη στιγμή με βεβαιότητα εάν, πόσες και ποιές από τις 70 εκδηλώσεις που είχαν σχεδιαστεί αρχικά σε Ηρώδειο, Επίδαυρο, Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260 θα πραγματοποιηθούν και πότε.

Στο πλαίσιο αυτό, η συγκεκριμένη αναφορά σε μεμονωμένες παραγωγές είναι, προφανώς, επισφαλής αφού ο ανασχεδιασμός είναι δεδομένος.

Ωστόσο, ο αρχικός σχεδιασμός είναι ενδεικτικός της διοργάνωσης και προσφέρει μια πρώτη γεύση ως προς τις κατευθύνσεις που θα κινηθεί το Φεστιβάλ και τα επόμενα χρόνια.

Βάσει των όσων ανακοινώθηκαν, μοιάζει δύσκολο ν΄απομονωθεί ένα συγκεκριμένο στίγμα με δεδομένη τη διευρυμένη διάχυση σε είδη και μορφές της δημιουργίας.

Ωστόσο, πρόκειται για μια σύλληψη με αρκετές διαφορές απ΄αυτή του προκατόχου της, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

   Στον αρχικό του σχεδιασμό, λοιπόν, το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις θεάτρου, περφόρμανς, χορού, συναυλίες, όπερα, μουσικό θέατρο, εικαστικά, συζητήσεις, κινηματογράφο, πάρτι, ερευνητικές πλατφόρμες, δράσεις για παιδιά. «Βασικό μας μέλημα ήταν η επέκταση του φεστιβαλικού ίχνους και η εμβάθυνση σ΄αυτό: επέκταση στα είδη τέχνης και διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε. Εμβάθυνση της εμπλοκής του κοινού μας στη φεστιβαλική εμπειρία συνολικά» υπογράμμισε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Συνεχίζοντας, δήλωση πως σημαντικό άξονα για την ίδια και τους συνεργάτες της είναι η έκπληξη, οι απρόσμενες συναντήσεις, το γκρέμισμα της αντίληψης ότι κάποια είδη δεν είναι φεστιβαλικά ή δεν ταιριάζουν σε συγκεκριμένους χώρους.

Αναφορικά με το θέατρο, υπήρξε η προτροπή στους Ελληνες δημιουργούς ήταν να κινηθούν σε λιγότερο χαρτογραφημένες περιοχές. Σ΄ό,τι αφορά στο ξένο ρεπερτόριο τόσο στο θέατρο όσο και στο χορό,αφενός η προσπάθεια επικεντρώθηκε στο να συστηθούν νέα πρόσωπα στο ελληνικό κοινό αλλά και να επανακάμψουν δημιουργοί που έχουν «σημαδέψει» το Φεστιβάλ στο παρελθόν.

Σχετικά με την Επίδαυρο, το στόχαστρο βρίσκεται το Αρχαίο Δράμα και η σύγχρονη σκνική ανάγνωση των αρχαίων κειμένων.

Η Μικρή Επίδαυρος αφιερώνεται στη Μουσική και το Μουσικό Θέατρο ενώ η πειραματική και ηλεκτρονική μουσική παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Πειραιώς 260.

Στο Ηρώδειο, τέλος, ενισχύεται η σύγχρονη μουσική ενώ, μεταξύ άλλων, υπάρχουν κι εκδηλώσεις κλασικής μουσικής και όπερας.

«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε ότι θα είμαστε σε θέση σύντομα να σας δώσουμε νέες πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση του Φεστιβάλ Αθηνών& Επιδαύρου» είπε κλείνοντας το μήνυμά της η κυρία Ευαγγελάτου. «Ελπίζουμε πως η ακραία αυτή συνθήκη στην οποία ζούμε να περάασει όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να ξαναβρεθούμε όλοι υγιείς στις σκηνές μας για να γιορτάσουμε τη ζωή, τη δημιουργία, τη συνύπαρξη» κατέληξε η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ.

Αναλυτικά, οι εκδηλώσεις της διοργάνωσης όπως είχαν σχεδιαστεί αρχικά στο www.greekfestival.gr