Περισσότερα από 4,4 εκατομμύρια έγκυρα SMS έχει διεκπεραιώσει, τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, ο πενταψήφιος αριθμός 13033, για την κατ’ εξαίρεση μετακίνησή των πολιτών, με το ποσοστό των έγκυρων μηνυμάτων να αυξάνει μέρα με τη μέρα, δείχνοντας την ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωσή τους με τη νέα υπηρεσία, παρά το γεγονός ότι «εισέβαλε» ξαφνικά στην καθημερινότητά τους.

Αυτόματη σύνταξη του μηνύματος

Παρόλ’ αυτά, υπάρχει μια μερίδα πολιτών η οποία ακόμα δυσκολεύεται να συντάξει τα ανάλογα μηνύματα ή δεν έχει ακόμα αντιστοιχήσει τις 6 διαφορετικές αιτιολογίες εξόδου με τους αντίστοιχους αριθμούς. Ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει εάν κάποιος ολοκληρώνοντας, για παράδειγμα, την βόλτα με το κατοικίδιό του, συνειδητοποιήσει ότι χρειάζεται να σταματήσει στοsuper market, αλλά δεν θυμάται ποιος αριθμός αντιστοιχεί ώστε να στείλει το κατάλληλο μήνυμα.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θέλοντας να κάνει την διαδικασία αυτή ακόμα πιο φιλική για τους πολίτες, ενεργοποίησε από το βράδυ της 24ηςΜαρτίου ειδική υπηρεσία για τα κινητά τηλέφωνα μέσω της οποίας όσοι θέλουν να μετακινηθούν για συγκεκριμένους λόγους από το σπίτι τους να μπορούν να «δημιουργήσουν» το μήνυμα μέσα σε 2 κλικ. Συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα.

Αναλυτικά τα βήματα:

Βήμα 1: οι πολίτες θα πρέπει να μπουν, από το κινητό τους τηλέφωνο, στην ιστοσελίδα forma.gov.gr

Βήμα 2: Απευθείας εμφανίζεται η υπηρεσία «Στείλτε SMS βεβαίωσης μετακίνησης». Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πατήσει την εντολή «Ξεκινήστε εδώ», που είναι σε πράσινο box.

Βήμα 3: στην επόμενη σελίδα θα πρέπει να συμπληρώνει το ονοματεπώνυμό του, την διεύθυνση κατοικίας του  και πατήσει «συνέχεια».

Βήμα 4: Στη συνέχεια εμφανίζεται η λίστα με τους λόγους μετακίνησης. Ο χρήστης αφού επιλέξει έναν, κάθε φορά, από αυτούς, πατάει το δεύτερο «κλικ» για να ολοκληρώσει την διαδικασία. Τότε το οδηγείται απευθείας στην εφαρμογή των SMS, όπου εμφανίζεται το κείμενο που πρέπει να σταλεί στο 13033. Με τον χρήστη απλά να πρέπει να πατήσει την εντολή «Αποστολή»

Τα πρώτα στοιχεία

Οσον αφορά τα πρώτα στοιχεία του 13033, το πρώτο 24ωρο λειτουργίας της (από τις 6.00 της 23ης Μαρτίου ως τις 6.00 της 24ης Μαρτίου) η υπηρεσία διεκπεραίωσε 1,3 εκατ. έγκυρα μηνύματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 65% των συνολικών μηνυμάτων που έλαβε.

Ο αριθμός αυξήθηκε κατά 38,5% την επόμενη ημέρα, οπότε έφτασε τα 1,8 εκατ. έγκυρα μηνύματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 81% των συνολικών μηνυμάτων που έλαβε η υπηρεσία.

Ενώ ανήμερα της 25ης Μαρτίου και μέχρι τις 06.00 της 26ης Μαρτίου, το 13033 διεκπεραίωσε 1,3 εκατ. έγκυρα μηνύματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 85% των συνολικών μηνυμάτων που έλαβε η υπηρεσία.