Για μια πολυαναμενόμενη πρεμιέρα προετοιμάζεται αυτές τις ημέρες το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Διότι στις 20 Μαρτίου θα παρουσιάσει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος την κλασική χορογραφία του Μαριύς Πετιπά για τον «Δον Κιχώτη» του Μίνκους, η οποία ενθουσίασε πρώτη φορά το κοινό το 1869 στο Μπολσόι της Μόσχας και γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία του χορού χάρη στην αναθεωρημένη της μορφή που έκανε πάταγο το 1871 στο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης.

Η υπόθεση του μπαλέτου αντλεί κυρίως υλικό από τον δεύτερο τόμο του «Δον Κιχώτη» του Θερβάντες και επικεντρώνεται στον έρωτα ανάμεσα στην Κιτέρια (Κίτρι στο μπαλέτο) και στον κουρέα Μπαζίλιο.

Ακόμα και σήμερα αυτό το διαχρονικό αριστούργημα του παγκόσμιου ρεπερτορίου του μπαλέτου, αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τους χορευτές του κλασικού χορού, λόγω του υψηλού βαθμού τεχνικής δυσκολίας, ενώ ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται κρίνει την ποιότητα του συνόλου ενός Μπαλέτου. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει επικρατήσει να λέγεται στον κόσμο του κλασικού χορού ότι «ομάδα που μπορεί να αποδώσει σωστά τον Δον Κιχώτη είναι ικανή να χορέψει τα πάντα».

Η Μαργαρίτα Σφέτσα και ο Γιώργος Νάστος μίλησαν – για το ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί με Το Βήμα της Κυριακής – με ορισμένους από τους συντελεστές της παράστασης, τη διεθνώς καταξιωμένη σχεδιάστρια μόδας Μαίρη Κατράντζου, τον διακεκριμένο χορογράφο Τιάγκο Μπορντίν και τον Διευθυντή  Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνο Ρήγο, για τις προκλήσεις αυτής της φιλόδοξης παραγωγής.