Τη «μαγική» συνταγή που χρησιμοποίησαν οι Ολλανδοί για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναζητά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης στην Ολλανδία. Συνοδευόμενος από τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου αναχωρεί σήμερα για Άμστερνταμ και Χάγη, όπου θα έχει συναντήσεις με τους Ολλανδούς υπουργούς Οικονομικών – Κλιματικής Πολιτικής και Υποδομών – Διαχείρισης Υδάτων, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση.

Το πρόγραμμα του ενεργειακού επιτελείου της κυβέρνησης έως και την Παρασκευή είναι βαρύ και περιλαμβάνει επίσης επαφές με εκπροσώπους ολλανδικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ηλεκτρονίκησης, της κλιματικής αλλαγής και της ενέργειας. Η κυβέρνηση αναζητά τους τρόπους ώστε να ενεργοποιηθεί η ιδιωτική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Μάλιστα, πληροφορίες ανέφεραν προ ημερών ότι η TESLA – η θυγατρική της στην Ευρώπη εδρεύει στην Ολλανδία – στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός εκτενούς δικτύου σταθμών φόρτισης από την Πορτογαλία έως την Κωνσταντινούπολη, σχεδιάζει να περιλάβει στα σχέδιά της και την Ελλάδα.

Στη χώρα μας σήμερα παρατηρείται υστέρηση στον κλάδο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πέρυσι, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% με 5%. Μάλιστα, σε ορισμένα κράτη όπως στη Νορβηγία φτάνουν το 50%, αν και αυτό έχει μεγάλο κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό της χώρας.

Ωστόσο, με δεδομένο ότι το παράδειγμα της Νορβηγίας δεν δείχνει εφικτό για τα ελληνικά δεδομένα, το κυβερνητικό επιτελείο αναζητά πιο προσιτά μοντέλα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, όπως της Ολλανδίας. Ο στόχος για το 2020 είναι η κατασκευή 2.000 σταθμών φόρτισης.