Ο σάλος που προκλήθηκε σήμερα από νωρίς το πρωί κυρίως μέσω social media από επιβάτες του μετρό για την ανάρτηση αφίσας με αναχρονιστικό περιεχόμενο κατά των αμβλώσεων. Η καμπάνια, που φιλοξενήθηκε σε σταθμούς και συρμούς του μετρό, είχε κεντρικό σύνθημα «Διάλεξε τη ζωή» για  τον περιορισμό των αμβλώσεων, οι οποίες αποτελούν στη χώρα μας κατοχυρωμένο δικαίωμα από το 1986, όταν και είχε ψηφιστεί από την τότε κυβερνηση του ΠΑΣΟΚ.

Οι αντιδράσεις των επιβατών πάντως, που έκαναν λόγο για «οπισθοδρόμηση», περιεχόμενο που γυρίζει τη χώρα πολλά χρόνια πίσω, παραπέποντας ορισμένοι μέχρι στην Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ, έπιασαν μάλλον εξ απίνης τους υπευθύνους. Γιατί ενώ οι πρώτες διαρροές από την πλευρά της ΣΤΑΣΥ, που διαχειρίζεται τους σταθμούς του μετρό, ήταν μάλλον υπέρ του ότι αφού η καμπάνια έχει πληρωθεί, θα μείνει… τελικά μετά και την παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι αφίσες κατεβαίνουν άρον άρον.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου, «ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση». 

Ακόμη, η ανακοίνωση ξεκαθαρίζει ότι τόσο το Υπουργείο όσο και η κυβέρνηση, «δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση», επισημαίνοντας ότι ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, (η καμπάνια) στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. «Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους».

Για τον παραπάνω λόγο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό.

Με δημόσια τοποθέτησή του, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ , κ. Σταύρος Στεφόπουλος, δηλώνει δε το εξής: «Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για τη μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παίζει με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών».

Η συγκεκριμένη πληρωμένη διαφημιστική καμπάνια που «κλείστηκε» από μη κερδοσκοπικό φορέα, ξεκίνησε σήμερα και θα παρέμενε σε συνολικά 31 3ιδικά διαφημιστικά πλαίσια 17 σταθμών του μετρό για διάστημα 14 ημερών, δηλαδή έως τις 26 Ιανουαρίου 2020.