Σε θάλασσα και αέρα προκαλούν συνεχώς οι Τούρκοι χωρίς να σέβονται θρησκευτικές εορτές και τουριστικούς μήνες. Χωρίς δηλαδή να σέβονται τη συμφωνία Γιλμάζ- Παπούλια. Οταν πριν από λίγες ημέρες τουρκική ακταιωρός επιχείρησε να εμβολίσει ελληνικό ψαράδικο που ψάρευε την κόκκινη τσιπούρα κοντά στα Ιμια, ελάχιστες είχαν γίνει γνωστές οι παραβιάσεις του εθνικού θαλάσσιου χώρου από τουρκικά πολεμικά πλοία ή από πλοία του τουρκικού Λιμενικού.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: Η περίφημη «μάχη της τσιπούρας» φαίνεται να μην έχει τέλος και μέσα στη χρονιά που πέρασε η Τούρκοι φαίνεται πως αποφάσισαν να ακολουθήσουν ακόμα πιο επιθετική και προκλητική στάση, αφού αύξησαν κατά 553 τις παραβιάσεις στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
 Το 2018 οι παραβιάσεις των χωρικών μας υδάτων ήταν 1.479, ενώ για το 2019 έχουν φτάσει τις 2.032. Προφανώς η επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Τουρκία έχει να κάνει, όπως αναφέρουν στρατιωτικές πηγές  και με το θέμα της ΑΟΖ και της άκυρης συμφωνίας που υπέγραψε η Αγκυρα μες την κυβέρνησης της Τρίπολης στη Λιβύη. Μόνον τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΕΘΑ του 2019 οι Τούρκοι παραβίασαν τα ελληνικά χωρικά ύδατα 368 φορές.
Την ίδια ώρα αυξημένες παρουσιάζονται και οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου από τουρκικά αεροσκάφη (ανάμεσά τους για πρώτη φορά και από ένα πακιστανικό ναυτικής συνεργασίας), το 2019. Υπήρξαν περισσότερες από 4.500 παραβιάσεις και παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας. Μόνον χθες υπήρξαν επτά υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά (κατοικημένα) νησιά. Και μάλιστα σε ύψος 17.000 ποδών που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη στις εσωτερικές τους πτήσεις.
Πέραν του γεγονότος ότι οι προκλήσεις αυτές των Τούρκων σε θάλασσα και αέρα εγκυμονούν κινδύνους, στοιχίζουν και οικονομικά:
Γύρω στα 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανέρχεται το κόστος του πτητικού έργου της Πολεμικής Αεροπορίας, για την επιτήρηση του εναέριου χώρου του FΙR Αθηνών, σύμφωνα τις δηλώσεις το 2009, στη βουλή του Ευ. Βενιζέλου, όταν εκτελούσε τα καθήκοντα του ΥΕΘΑ .Στον υπολογισμό αυτό λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες για καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, τα αναλογούντα λειτουργικά έξοδα των μονάδων στις οποίες υπάγονται τα μαχητικά, κ.λπ.

Τελευταίως οι Τούρκοι άλλαξαν τακτική στις παραβιάσεις. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου κατά τη διάρκεια των αναχαιτίσεων (και κυρίως στις εικονικές αερομαχίες- dogfights) που οι Τούρκοι πιλότοι των μαχητικών αλλά και των κατασκοπευτικών αεροπλάνων στην προσπάθειά τους να κλιμακώσουν την ένταση στους αιθέρες του Αιγαίου έκανε άφεση  (εκτόξευσε) flares εναντίον ελληνικών μαχητικών που πήγαν να το αναχαιτίσουν.