«Ο δρόμος αυτός δεν θα μείνει ημιτελής. Αυτό είναι προσωπική δέσμευση» δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επιθεώρηση του υπό κατασκευή τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65.

Αναφερόμενος στο βόρειο τμήμα, το οποίο θα ενώσει τον οδικό άξονα με την Εγνατία, επισήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις με τις ευρωπαϊκές αρχές είναι σε εξέλιξη και θα βρεθεί ο τρόπος να υλοποιηθεί ένα έργο που θα σπάσει την απομόνωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Δήλωσε επίσης αισιόδοξος ότι το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου τα 2/3 του πολύπαθου οδικού άξονα Ε65 να είναι ολοκληρωμένα εντός των επόμενων δύο ετών.

«Με αυτό τον τρόπο θα μπει μια ακομη σημαντική ψηφίδα στο παζλ των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής Ελλάδος» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, ανανεώνοντας το ραντεβού για τα επίσημα εγκαίνια.

Με την ολοκλήρωση και παράδοση του στην κυκλοφορία, θα «κουμπώσει» με το σημερινό «τυφλό» τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Αυτό σημαίνει ότι θα συνδεθεί με τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής, τόνισε την ταχύτητα με την οποία προχωράει το έργο καταστευής του νότιου τμήματος του Ε65, προκειμένου να παραδοθεί πριν το τέλος του 2021. Εστίασε στη συμβολή αυτού του έργου στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, του εμπορίου και στις προοπτικές που ανοίγει για την αγροτική ανάπτυξη των περιοχών από όπου διέρχεται.

Το Νότιο Τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (0 χλμ. έως και 32,5 χλμ. Ε65). Βρίσκεται υπό κατασκευή και σύμφωνα με τα στοιχεία Νοεμβρίου, η συνολική του πρόοδος ανέρχεται σε 34,33%, ενώ από την αρχή του έργου έως και το 19 χλμ. έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων. Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,1 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ. μήκους, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 41,4%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 44% και οι χωματουργικές εργασίες 33,4%.

Η συνολική διάρκεια κατασκευής του Νότιου Τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021.

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος συναντάμε τα παρακάτω:

Ø Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ.

Ø 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο

Ø 15 Γέφυρες

Ø 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις

Ø 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)

Ø 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

Ø 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)

Ø 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)

Ø 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)

Ø 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)

Ø 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)