Σε σημαντικές αποκαλύψεις για τον τρόπο αντίληψης, πολιτικής πρακτικής της και διαχείρισης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε έργα που αφορούν τις δημόσιες υποδομές του τόπου, προχωρά ο Κώστας Καραμανλής.

Μιλώντας στην εκπομπή One Direct, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξηγεί τι έγινε σε μια σειρά από κρίσιμα έργα τα προηγούμενα χρόνια αλλά και το πώς σκοπεύει να κινηθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να τα περατώσει, εκπληρώνοντας παράλληλα και τις προεκλογικές της δεσμεύσεις.

«Σε πολλές περιπτώσεις ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να δημιουργήσει εικονική πραγματικότητα. Οι άνθρωποι ήταν επιστήμονες σε αυτό. Από το κίνημα ‘’Δεν πληρώνω’’, πήγανε στο ‘’πληρώνω’’ και μάλιστα πιο ακριβά διόδια. Στην Εγνατία υπήρχαν 18 σταθμοί διοδίων και τοποθέτησαν άλλους 20. Εξωφρενικό για έναν δρόμο που δεν έχει συντηρηθεί τόσα χρόνια. Εμείς λέμε ναι στα διόδια αλλά με λογική και λελογισμένη τιμή» σημειώνει ο κ. Καραμανλής.

Φωτογραφικοί διαγωνισμοί από τον ΣΥΡΙΖΑ για διόδια και λεωφορεία

Αναφέρεται μάλιστα στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια. «Ήταν διαγωνισμός που βγάζει μάτι ότι είναι προβληματικός. Ακυρώθηκε από το ΣτΕ. Η ανάδοχος εταιρεία που κέρδισε το διαγωνισμό είχε κατά 30% πιο ακριβή προσφορά από τις υπόλοιπες» σχολιάζει.

Ακόμα, μιλά για τον –έκπτωτο πλέον – διαγωνισμό αγοράς λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές προκηρύχθηκε διαγωνισμός ‘’φωτογραφικός’’, ο οποίος κατέπεσε από την Ανεξάρτητη Αρχή. Έγινε προσφυγή από ανταγωνιστή. Ήταν ένας διαγωνισμός που φωτογράφιζε ελάχιστους προμηθευτές οι οποίοι μπορούσαν να πάρουν μέρος» σημειώνει, λέγοντας παράλληλα πως ο στόλος Αθηνών και Θεσσαλονίκης είναι πολύ γερασμένος.

«Θα προσπαθήσουμε να βάλουμε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» λέει ο κ. Καραμανλής. Πάντως, προσθέτει, ότι «όλοι οι διαγωνισμοί χρειάζονται προσοχή. Αφορούν δημόσιο χρήμα. Τα πάντα πρέπει να γίνονται με εντελώς διαφανή και ανοιχτό τρόπο. Και έχω την αίσθηση πως η προηγούμενη κυβέρνηση δεν ήταν η κατάλληλη για αυτό το ζήτημα».

Αιχμές στον ΣΥΡΙΖΑ για την Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου

Για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι η προηγούμενη κυβέρνησε μοίρασε το έργο σε οκτώ εργολάβους. Εξηγεί μάλιστα το λόγο.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να φτιάξει ένα συγκεκριμένο καναλάρχη, επιχειρηματία και εκδότη και να του δώσει αυτό το έργο. Και το όνομα αυτού του ανθρώπου είναι κ. Καλογρίτσας. Και στο τέλος πέταξαν τον άνθρωπο ως στημένη λεμονόκουπα, μια και δεν είχε εγγυητικές για το συγκεκριμένο έργο και κηρύχθηκε έκπτωτος της διαδικασίας» τονίζει.

Όσον αφορά στον ίδιο, επισημαίνει την προσπάθεια να «κολλήσει» στην Ολυμπία Οδό αυτό το έργο, μια και εκεί ανήκε εξ αρχής.

«Έχουμε πολλά φέρετρα σε αυτό το δρόμο. Είναι προτεραιότητα για εμάς τα θέματα οδικής ασφάλειας» συμπληρώνει. Υποστηρίζει μάλιστα ότι εφόσον θα υπάρξει συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς θα γίνουν οι κατάλληλες ανακοινώσεις.

«Καταλαβαίνω την αγωνία των κατοίκων Ηλείας και Αχαϊας. 4,5 χρόνια υπέστησαν απίστευτη κοροϊδία. Το θέμα δυστυχώς πολιτικοποιείται και όταν αυτό συμβαίνει δεν είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος» προσθέτει σχετικά.

Για τον ΒΟΑΚ: «Βρήκαμε μια χρηματοδοτική λύση, χωρίς τα διόδια να είναι εξωφρενικά»

Για τον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, ο υπουργός είναι ξεκάθαρος.

«Δεν υπάρχει τίποτα έτοιμο, ούτε η περιβαλλοντική μελέτη. Γιατί δεν έγινε το έργο 50 χρόνια; Διότι δεν έχει χρηματοδότηση. Για να γίνει πρέπει να μπουν διόδια και κανένα κόμμα και κανένας πολιτικός δεν πήρε το ρίσκο. Βρήκαμε μια χρηματοδοτική λύση, χωρίς τα διόδια να είναι εξωφρενικά. Ο χρήστης να πληρώνει λελογισμένα διόδια. Και συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ή κάτοικοι απομακρυσμένων χωριών να πληρώνουν εκπτωτικά πακέτα» λέει.

«Δεν πρέπει να ρίχνουμε το λάδι στη φωτιά στο προσφυγικό»

Όσον αφορά στο προσφυγικό-μεταναστευτικό, αναφέρει πως «δεν πρέπει να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά. Όλες οι δηλώσεις και οι αντεγκλίσεις από δημόσια πρόσωπα, δείχνει ότι χάθηκε το μέτρο, στη χώρα που ανακαλύφθηκε το μέτρο. Είναι ζήτημα που δεν μπορεί να λυθεί απλά. Ζήτημα που πρέπει να γίνει ευρωπαϊκό. Λέμε ναι στις δομές, ακόμα και κλειστού τύπου. Δεν είναι ασύμβατες με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Ναι στην αποσυμφόρηση των νησιών».