«Η Ελλάδα είναι ένα φυσικό στούντιο» ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, στο χαιρετισμό του κατά την ενημερωτική συνάντηση σχετικά με τη λειτουργία των Film Offices, η οποία διοργανώθηκε σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) παρουσία εκπροσώπων των 13 Περιφερειών της Ελλάδας και των Δήμων Αθηναίων και Θεσσαλονίκης.

Ο Υπουργός ξεκίνησε λέγοντας πως η βιομηχανία των Οπτικοακουστικών Μέσων είναι ένα φυσικό πλεονέκτημα για την χώρα μας και στη συνέχεια έκανε μία αναλογία με την Πληροφορική σημειώνοντας ότι η Ελλάδα «έχει το hardware αλλά δεν είχε το software». «Δηλαδή έχει τη φυσική υποδομή, έχει τον πλούτο – η Ελλάδα είναι ένα φυσικό στούντιο – αλλά δεν είχαμε τα σωστά κίνητρα, δεν είχαμε τους σωστούς μηχανισμούς για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τις ξένες παραγωγές εδώ. Στο παρελθόν είχαμε μερικά παραδείγματα άσχημα τα οποία μας ταλάνισαν. Το «mamma Mia 2» γυρίστηκε σε άλλη χώρα αντί για την Ελλάδα. Αυτό αντανακλά το γεγονός ότι η χώρα είχε πρόβλημα στην προσέλκυση τέτοιου τύπου παραγωγών. Συνεπώς, η ίδρυση του ΕΚΟΜΕ ήταν και είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και σε αυτό το βήμα εμείς θα επενδύσουμε κάνοντας πρόσθετα βήματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν το «στήσιμο» 15 Εθνικών Δικτύων Τοπικών Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Film Offices) στις 13 περιφέρειες και 2 στους δήμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης – μέχρι το τέλος του 2020 –  με σκοπό την  προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων στην οπτικοακουστική παραγωγή, η οποία θα έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία χάρη στην εισροή κεφαλαίων και την ενίσχυση της απασχόλησης με επίδραση στον κινηματογραφικό τουρισμό και την ενίσχυση της εθνικής ταυτότητας.

 Αναφερόμενος στη δημιουργία των Film Offices ο Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «κάθε περιφέρεια και κάθε μεγάλος δήμος θα πρέπει να παίξει έναν ρόλο για να μπορέσει αυτοτελώς να μας βοηθήσει στην προσέλκυση τέτοιου τύπου παραγωγών στην Ελλάδα» υπογραμμίζοντας ότι συνομιλώντας με παραγωγούς απ’ το εξωτερικό, το ενδιαφέρον τους για την χώρα μας είναι πάρα πολύ μεγάλο.

 «Τώρα τι χρειάζεται να γίνει περαιτέρω: καταρχήν, χρειάζεται να επενδύσουμε περαιτέρω σε αυτόν τον θεσμό, ο οποίος θα σας παρουσιαστεί σήμερα. Τα FilmOffices είναι ένα βήμα επίσης προς την σωστή κατεύθυνση αλλά θα πρέπει να εμπλουτιστούν και να πάρουν περισσότερες αρμοδιότητες επάνω τους. Αυτό είναι κάτι το οποίο θα το εξετάσουμε για να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αλλά ευρύτερα μας ενδιαφέρει πάρα πολύ αυτή η βιομηχανία. Και η προσέγγισή μας πρέπει να είναι 360 μοιρών. Πρέπει να βρούμε ακριβώς το σύνολο των ενεργειών εκείνων, που θα μας επιτρέψουν να έχουμε αυτή τη πολύ μεγάλη προστιθέμενη αξία που δυνητικά έχει» υποστήριξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, λέγοντας ότι πρέπει να γίνουν βασικά βήματα και σύντομα, όπως η απλοποίηση της γραφειοκρατίας, για να γυρίζονται παραγωγές στην χώρα.

 Ανακοίνωσε επίσης ότι το Υπουργείο μαζί με το ΕΚΟΜΕ εξετάζει τα μέσα με τα οποία η Ελλάδα θα μπορεί να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική ως προς το rebate, τόσο περιφερειακά όσο και διεθνώς.

 62 παραγωγές μέσα σε 1,5 χρόνο

 «Για πρώτη φορά ένας οργανισμός προσπαθεί, χρησιμοποιώντας όλα τα ψηφιακά εργαλεία, να λειτουργήσει ως ένα πρότυπο startup του δημοσίου, ως ο δημόσιος αναπτυξιακός βραχίονας του οπτικοακουστικού συστήματος» ανέφερε στην ομιλία του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, κ. Πάνος Κουάνης, μιλώντας για την ιδέα που εκφράζει το ΕΚΟΜΕ μέσα από το τρίπτυχο εκπαίδευση-ψηφιοποίηση-επένδυση με σκοπό την δημιουργία ενός ευρύτερου και κατάλληλου οπτικοακουστικού οικοσυστήματος.

 Στο μεταξύ έκανε έναν απολογισμό του μέχρι στιγμής έργου του ΕΚΟΜΕ. Μέσα στο 1,5 χρόνο λειτουργίας του έχουν εγκριθεί και «τρέχουν» 62 παραγωγές (30 εγχώριες και 32 διεθνείς) σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες της χώρας μας με την συνολιτκή επένδυση από τα έξοδα παραγωγής να ανέρχονται στα 59 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων μέσω του cash rebate θα επιστραφούν τα 19 εκατομμύρια ευρώ. Οσον αφορά τις θέσεις εργασίας, ο κ. Κουάνης ανέφερε ότι δημιουργούνται πάνω από 14.000 θέσεις.

 Η προσέλκυση ξένων παραγωγών προϋποθέτει όχι μόνο ανταγωνιστικά κίνητρα χρηματοδότησης αλλά και υπηρεσίες διευκόλυνσης και εξυπηρέτησης. Για το λόγο αυτό προχωρούν στη δημιουργία των Film Offices τα οποία θα αποτελούν την βασική υποδομή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που εξασφαλίζουν: θετική εμπειρία, αποτελεσματικές διαδικασίες, εύκολη πρόσβαση μηχανημάτων και ανθρώπινου δυναμικού, προσβασιμότητα στους χώρους γυρισμάτων και έγκαιρη ανταπόκριση στα αιτήματα.

 «Ένα Film Office αναδεικνύει την περιοχή ως τόπο υλοποίησης μιας κινηματογραφικής παραγωγή, διευκολύνει την παραγωγή σε θέματα αδειοδοτήσεων, ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματα της παραγωγής, ενώ παρέχει πληροφόρηση για επαγγελματικούς χώρους ή για οτιδήποτε χρειαστεί μια παραγωγή» ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ.

 Στόχος λοιπόν είναι η δημιουργία 15 Film Offices στις 13 Περιφέρειες της χώρας και στους δύο μεγάλους δήμους της χώρας, Αθηναίων και Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του 2020 με το ΕΚΟΜΕ να χρηματοδοτεί με 5 εκατομμύρια ευρώ το όλο έργο. Το οποίο περιλαμβάνει τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, το πληροφοριακό σύστημα που θα διασυνδέει τα Film Offices, τις προδιαγραφές του συστήματος του εξοπλισμού, τις βάσεις δεδομένων με τοποθεσίες επαγγελματίες και επιχειρήσεις, το αλφαβητάρι αδειοδοτήσεων (οδηγός α έως ω ώστε το πλαίσιο αδειοδοτήσεων να είναι καταγεγραμμένο σε εύληπτο οδηγό καθώς και τον οδηγό χρηματοδοτικών κινήτρων), εκπαίδευση και ενημέρωση των στελεχών των film offices, επικοινωνιακή ταυτότητα προβολή και προώθηση των Film Offices σε στοχευμένες αγορές καθώς και το πληροφοριακό σύστημα που θα καταγράφει μητρώα επιχειρήσεων, locations, μια ενιαία πύλη πληροφόρησης για την οπτικοακουστική παραγωγή στην Ελλάδα, πρότυπη αίτηση αδειοδότησης για την παραχώρηση χώρου, καταγραφή στατιστικών για τα αιτήματα που θα εξυπηρετούνται και τέλος τεχνική υποστήριξη κατά τη διάρκεια υλοποίησης του.

 Στα επόμενα βήματα, είναι η προγραμματική συμφωνία του ΕΚΟΜΕ με τις 13 περιφέρειες και τους 2 δήμους για την υλοποίηση του κάθε Film Office και τη  δημιουργία ομάδας συνεργασίας για τον συντονισμό με κάθε δομή.