Με τροπολογία εντός 10ημέρου θα προσπαθήσει να αποσυμφορήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το χάος που έχει προκληθεί με την έκδοση νέων αδειών οδήγησης, κρατώντας σε ομηρία περί τις 100.000 υποψήφιους οδηγούς σε όλη τη χώρα. Όπως είπε σήμερα ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, η τροπολογία θα επαναφέρει για ένα εξάμηνο το προηγούμενο καθεστώς, προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι εξετάσεις που έχουν μείνει στον πάγο.

«Η απόφαση είναι προς την σωστή κατεύθυνση και θα δώσει ανάσα όχι μόνο στους υποψήφιους οδηγούς που παραμένουν εγκλωβισμένοι, αλλά και στους εκπαιδευτές που ως επαγγελματίες έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα» σχολιάζει μιλώντας στο tovima.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ) κ. Διαμαντής Ηλιάδης.  Πρόκειται μάλιστα για έναν χρόνο προσαρμογής τον οποίο οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας είχαν ζητήσει από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όμως οι έντονες αντιπαραθέσεις είχαν κόψει τους διαύλους επικοινωνίας.

Δεν καταργείται, αλλά αναβάλλεται το νέο καθεστώς

«Αυτό που κάνουμε με την τροπολογία είναι να δώσουμε ένα περιθώριο 6 μηνών και μέχρι να είμαστε έτοιμοι ως υπουργείο, δηλαδή να έχουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό για την εφαρμογή του νέου πλαισίου, θα επανέλθει το παλαιό καθεστώς προκειμένου να  ξεμπλοκάρει η διαδικασία» ανέφερε ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι το νέο πλαίσιο θα διατηρηθεί. «Είμαστε θετικοί σε ό,τι είναι υπέρ της διαφάνειας, αλλά όταν νομοθετούμε θα πρέπει να είμαστε και έτοιμοι. Σήμερα έχουν ήδη περάσει 10 μήνες και χρειαζόμαστε έναν ακόμη χρόνο, ενώ κρατάμε όμηρο την κοινωνία».

Μιλώντας για τον απαραίτητο εξοπλισμό για τις υπηρεσίες του υπουργείου, ο κ. Κεφαλογιάννης εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή τρέχει ο διαγωνισμός για την επιλογή τεχνικού συμβούλου, ο οποίος και θα συνδράμει στην προκήρυξη του βασικού διαγωνισμού για την προμήθεια. Διαδικασία που οδηγεί την εφαρμογή του νέου νομοθετικού πλαισίου σε διάστημα ενός χρόνου.

Μετά την τροπολογία, υπάρχει ακόμη η σκέψη, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η διαδικασία σε σύντομο χρόνο, μέσω εγκυκλίου ή απόφασης, οι εξετάσεις να γίνονται όχι με 2 αλλά με ένα άτομο στην Επιτροπή, όπως δίνει τη δυνατότητα η υπουργική απόφαση 50984/2013.

Μόλις δύο ελεγχόμενοι χώροι για εξετάσεις στην Αττική

Όσον αφορά τους ελεγχόμενους χώρους στους οποίους, βάσει του νέου νομοθετικού πλαισίου, διενεργούνται οι δοκιμασίες των υποψηφίων οδηγών, η πρόοδος είναι πενιχρή. Στην Αττική, μόλις δύο χώροι έχουν λάβει την έγκριση της Περιφέρειας. Ο ένας βρίσκεται στο ΣΕΦ και αφορά δοκιμασίες προσόντων για δίπλωμα μηχανής, ενώ ο δεύτερος είναι στον χώρο του Χολαργού. Αντίστοιχος εγκεκριμένος χώρος υπάρχει ακόμη στη Λάρισα, ενώ δυο ελεγχόμενοι χώροι στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και τα Γιάννενα βρίσκονται στο στάδιο έγκρισης από τις Περιφέρειες.

Βάσει της εγκυκλίου που εκδόθηκε στις 4 Ιουνίου 2019, για τη μετάβαση στο τρίτο στάδιο εφαρμογής του νέου καθεστώτος, από την 5η Ιουνίου, οι ειδικές δοκιμασίες θα πρέπει να διενεργούνται σε επιλεγμένες από τις οικείες υπηρεσίες Μεταφορών οδούς, στις οποίες επιβάλλονται, κατά τη διάρκεια των δοκιμασιών, περιορισμοί ή απαγόρευση κυκλοφορίας βάσει των όσων ορίζει ο ΚΟΚ. Είτε σε επιλεγμένους από την οικεία Περιφέρεια κατάλληλους χώρους μετά από πρόταση των αρμοδίων υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών, στους οποίους λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλίζεται η εφαρμογή των οικείων διατάξεων και πρωτίστως η ασφάλεια των υποψηφίων και λοιπών εμπλεκομένων στη διαδικασία.

Για να προχωρήσει όμως αυτή η διαδικασία στις Περιφέρεις της χώρας, μετά από πρόταση των οικείων Δήμων κατόπιν απόφασης παραχώρησης χώρου από το Δημοτικό Συμβούλιο, χρειάζεται επιβεβαίωση καταλληλότητας από την Αστυνομία και τέλος τη απόφαση της Περιφερειακής Αρχής. Για την προώθηση αυτής της διαδικασίας θεωρείται ότι ακόμη και το εξάμηνο περιθώριο που δίδεται ίσως να μην επαρκεί.