• Αναζήτηση
  • Μητσοτάκης: Ανεπιφύλακτη η στήριξή μας στο επενδυτικό σχέδιο της Cosco

    Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της Cosco στον Πειραιά, όπου τον υποδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Captain Fu Chengqiu

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Τη στήριξή του στο επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Πειραιά τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ζητώντας να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια.

    Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της Cosco στον Πειραιά, όπου τον υποδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Captain Fu Chengqiu.

    Τα στελέχη της Cosco παρουσίασαν στον κ. Μητσοτάκη το σχέδιο της εταιρείας για την επέκταση των επενδύσεων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, όπου απασχολούνται ήδη 3 χιλιάδες εργαζόμενοι.

    Όπως τον ενημέρωσαν, οι νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, προβλήτες για κρουαζιερόπλοια, επιβατικό σταθμό, επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων (car terminal), ξενοδοχεία και κέντρο logistics, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μετακινούνται γρηγορότερα τα εμπορεύματα σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

    Στη συζήτηση δόθηκε έμφαση στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα στη μετακίνηση εμπορευμάτων στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, καθώς η εναλλακτική διαδρομή από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης διαρκεί κατά μέσον όρο 6 ημέρες παραπάνω.

    Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε ότι με την έλευση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά ανέβηκε από την 93η θέση στην 32η παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το 2019 αναμένεται να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου.

    Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Cosco και ενημερώθηκε από κοντά για τη χωροθέτηση των νέων επενδυτικών σχεδίων της επιχείρησης.

    Στη συνάντηση που είχε ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως η θέση της ΝΔ είναι σταθερή. «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την καθυστέρηση επενδύσεων. Από εκεί και πέρα, μπορούμε πάντα να βρούμε μια ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ της ανάγκης να προστατεύσουμε τον πολιτιστικό μας θησαυρό, κάτι το οποίο φαντάζομαι ότι και οι ίδιοι οι επενδυτές το αναζητούν και το επιδιώκουν. Και της ανάγκης να μην αποτελεί αυτό εμπόδιο στη δρομολόγηση επενδύσεων» δήλωσε, προσθέτοντας πως η ΝΔ υποστηρίζει πως οι κανόνες του παιχνιδιού δεν πρέπει να αλλάζουν εκ των υστέρων.

    «Όταν έχει δρομολογηθεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο, με επενδυτές οι οποίοι έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους και οι οποίοι έρχονται να προσφέρουν στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας με ένα master plan το οποίο είναι εγκεκριμένο, οποιαδήποτε αλλαγή των κανόνων από τη διοίκηση, από το ελληνικό κράτος εκ των υστέρων δημιουργεί προβλήματα και ερωτηματικά» είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προσέθεσε:

    «Με βάση, λοιπόν, αυτές τις δύο αρχές πορευόμαστε και έτσι θα αξιολογήσουμε την προοπτική της επένδυσης στο μέλλον. Δεν χρειάζεται να ξαναπώ ότι έχουμε στηρίξει από την πρώτη στιγμή ανεπιφύλακτα την επένδυση αυτή. Θεωρούμε την ιστορία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ως μια πολύ επιτυχημένη ξένη επένδυση, η οποία έγινε στη χώρα μας, σε δύσκολες μάλιστα συγκυρίες. Αποδείξατε στην πράξη ότι δημιουργήσατε πολλές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Και το επενδυτικό σας σχέδιο είναι επαρκώς φιλόδοξο, ώστε να προσβλέπουμε στη δημιουργία πολλών χιλιάδων νέων θέσεων απασχόλησης, καλά πληρωμένων θέσεων απασχόλησης, που θα δώσουν με τη σειρά τους μια διέξοδο στο μεγάλο πρόβλημα της νεανικής ανεργίας που έχουμε στη χώρα μας».

    Απευθυνόμενος μάλιστα στη διοίκηση της εταιρείας, τόνισε πως η στήριξη της ΝΔ στα σχέδιά τους είναι δεδομένη.

    «Θα σεβαστούμε τους νόμους και το Σύνταγμα, αλλά θα διαμορφώσουμε ένα τέτοιο πλαίσιο που δεν θα δημιουργούμε αδικαιολόγητα εμπόδια στην προσπάθειά σας να ολοκληρώσετε αυτήν την επένδυση. Παρουσιάζεται μια εικόνα ενός ολοκληρωμένου λιμανιού το οποίο ξεκινάει από τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που τόσο μεγάλη σημασία έχει για εμάς, προχωράει στο λιμάνι των κοντέινερς, που γίνεται το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο. Και, στη συνέχεια, προφανώς καλύπτει τις ξενοδοχειακές ανάγκες που συνδέονται με την ακτοπλοΐα και φυσικά το κομμάτι της κρουαζιέρας, στο οποίο εμείς αποδίδουμε πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας. Για να γίνει αυτό χρειάζονται επενδύσεις, πρέπει να υποδεχθούμε περισσότερα πλοία και χρειάζονται προφανώς και οι ανάλογες υποδομές στη στεριά, σε επίπεδο ξενοδοχείων, αλλά ενδεχομένως, γιατί όχι, και άλλων χρήσεων, ώστε αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα να μη μοιάζει σε τίποτα με αυτό το οποίο ελπίζουμε ότι θα βλέπουμε σε 3 με 5 χρόνια» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    (Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

    Δείτε επίσης
    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η άνοιξη στους Δολομίτες… Το δαχτυλίδι με το ογκώδες ροζ διαμάντι του Martin Katz έστελνε χιλιάδες εκθαμβωτικές αντανακλάσεις μέσα από την ειδική, υπερσύγχρονη... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk