Στον αέρα για ακόμη μία φορά η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή της δεύτερης μειοδότριας στον διαγωνισμό για την εργολαβία «σκούπα», την ιταλική GD Infrastrutture. Απόφαση που φέρνει ήδη πονοκεφάλους στις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς συνδέεται με το καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο και τις εταιρείες που είχαν υπαχθεί στη Διαδικασία Διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Στον διαγωνισμό που έκανε restart στο πολύπαθο έργο τον περασμένο Ιούνιο προσωρινός μειοδότης αναδείχθηκε η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 49,85%, ενώ δεύτερη ήρθε η GD Infrastrutture προσφέροντας έκπτωση 42,41%. Όμως η ιταλική εταιρεία, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Μηχανική προσέφυγε στο ΣτΕ με την επιχειρηματολογία ότι οι εταιρείες που συμμετείχαν στο καρτέλ δεν είναι δυνατόν να αναλαμβάνουν δημόσια έργα, αφού έχουν ήδη ομολογήσει την ενοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι η Μηχανική δεν είχε εμπλοκή στην υπόθεση.

Αν και η πρώτη απόφαση, αυτή της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), έφερε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου χαμόγελα ανακούφισης καθώς απέρριψε την παραπάνω επιχειρηματολογία, η απόφαση της εταιρείας να προσφύγει στο ΣτΕ αλλάζει τελικά τα δεδομένα.

Αυτό που ουσιαστικά τινάζεται στον αέρα είναι το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού για το τμήμα, μήκους 48,5 χλμ., που θα ολοκληρώσει το έργο της Αμβρακίας Οδού. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Ο αυτοκινητόδρομος που θα ξεκινάει από το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας θα καταλήγει λίγο πριν την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας. Η κατασκευαστική περίοδος προβλέπεται στους 30 μήνες με προτεραιότητα στη λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης. Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο είχε ανατεθεί αρχικά στην ΑΕΓΕΚ με υψηλές εκπτώσεις άνω του 50% ως προς τα τρία από τα τέσσερα κομμάτια που είχε σπάσει το 2009, όμως η κατάρρευση της εταιρείας οδήγησε το έργο σε τέλμα. Στην πρώτη εργολαβία, η ΑΕΓΕΚ υποκαταστάθηκε από την ΑΚΤΩΡ, για την κατασκευή 15 χλμ. από το Άκτιο ως τη Βόνιτσα.