• Αναζήτηση
  • Αλλάζει την αγορά κινητής τηλεφωνίας η Forthnet

    Από την πλευρά της Forthnet θεωρείται ότι η απόφαση της ΕΕΤΤ υποχρεώνει τις δυο εταιρείες να προσφέρουν στη Forthnet τιμές χονδρικής που θα της επιτρέπουν την παροχή ανταγωνιστικών υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, εξασφαλίζοντας μια βιώσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα

    Έτοιμη να μπει ως εικονικός πάροχος στην αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι η Forthnet μετά την απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις πρόσβασης στο δίκτυο των Cosmote και Vodafone. Το πλασάρισμα της εταιρείας ως δυνητικός εικονικός πάροχος μπορεί να φέρει νέα δεδομένα για το μέλλον της για το μέλλον της αγοράς κινητής τηλεφωνίας.

    Σε γενικές γραμμές, η απόφαση εκτιμάται ότι μπορεί να ξαναμοιράσει την τράπουλα στις τηλεπικοινωνίες, δημιουργώντας ευνοϊκότερο έδαφος για εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν ως Mobile Virtual Network Operator – MVNO. Παρόλα αυτά τα μεγέθη της εγχώριας αγοράς είναι τέτοια που δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας.

    Για μια απόφαση που δικαιώνει πλήρως, με την έγκριση μάλιστα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την προσφυγή της εταιρείας, κάνουν λόγο πηγές της Forthnet. Η προσφυγή στην ΕΕΤΤ έγινε στις 25 Ιουλίου 2016, προκειμένου να επιλυθεί η διαφορά της με τις δύο εταιρείες (Cosmote και Vodafone) και να βρεθεί το πλαίσιο κανόνων ώστε να καταστεί ιδεατός πάροχος κινητής τηλεφωνίας (MVNO).

    Ο γρίφος του εύλογου τιμήματος

    Βάσει της απόφασης που κοινοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στις εμπλεκόμενες εταιρείες, η ΕΕΤΤ καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους οι φορείς εκμετάλλευσης κινητού δικτύου (MNO) θα προχωρούν σε εμπορικές συμφωνίες με εικονικούς παρόχους, ξεκαθαρίζοντας ποιο είναι το εύλογο τίμημα. Για να προχωρήσει στην απόφασή της η ΕΕΤΤ εξέτασε την καταλληλότητα των όρων και προϋποθέσεων που πρότειναν οι δύο πάροχοι στη Forthnet.

    Όπως μάλιστα αναφέρεται στη σχετική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «η ΕΕΤΤ θεωρεί τα ανώτατα όρια διεθνούς περιαγωγής ως εύλογες εκτιμήσεις των υποκειμένων δαπανών παροχής εθνικής χονδρικής κινητής πρόσβασης στην Ελλάδα και εκτιμά ότι οι χονδρικές τιμές για εθνική περιαγωγή που αρχικά προσέφερε τόσο η Vodafone, όσο και η Cosmote ήταν αδικαιολόγητα υψηλές».

    Και συνεχίζει: «Η ΕΕΤΤ θεωρεί συνεπώς σκόπιμο να καθοριστούν μέγιστες τιμές χονδρικής για εθνική περιαγωγή ίσες προς τις μέγιστες τιμές χονδρικής για διεθνή περιαγωγή. Ως εκ τούτου, για τα μεν δεδομένα, οι μέγιστες τιμές χονδρικής για εθνική περιαγωγή είναι ίσες με τα ανώτατα όρια διεθνούς περιαγωγής για τις υπηρεσίες δεδομένων, για τη δε φωνή, οι μέγιστες τιμές χονδρικής για εθνική περιαγωγή είναι ίσες με τα διεθνή ανώτατα όρια περιαγωγής μείον το σταθμισμένο μέσο τέλος τερματισμού στην Ελλάδα».

    Διαφορετικές μεταφράσεις

    Στελέχη των δύο παρόχων ξεκαθαρίζουν ότι μελετούν την απόφαση της Επιτροπής, διευκρινίζοντας όμως ότι αυτή στηρίζεται σε δεδομένα για την αγορά τα οποία βρίσκονται εκτός του κλίματος της εποχής. Μιας αγοράς που έχει διέλθει από μια 10ετή κρίση και παρουσιάζει μόλις το τελευταίο έτος σημάδια σταθεροποίησης. Παράλληλα, σημειώνουν ότι ενώ η χρήση των υπηρεσιών κινητής αυξάνεται λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, το κατά κεφαλήν έσοδο για τις εταιρείες μειώνεται. Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο εγχείρημα είχε γίνει από την Cyta που όμως δεν μακροημέρευσε, ενώ και η περίπτωση της Q είχε παρόμοια κατάληξη.

    Από την πλευρά της Forthnet αντιθέτως, θεωρείται ότι η απόφαση της ΕΕΤΤ υποχρεώνει τις δυο εταιρείες να προσφέρουν στη Forthnet τιμές χονδρικής που θα της επιτρέπουν την παροχή ανταγωνιστικών υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, εξασφαλίζοντας μια βιώσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα. Παράλληλα, υποχρεώνονται να παρέχουν άμεσα και χωρίς καμία διάκριση τις ίδιες υπηρεσίες που παρέχουν και στους πελάτες λιανικής τους.

    Στόχος της εταιρείας είναι να μπει στην αγορά κινητής, ανοίγοντας ένα νέο πεδίο δραστηριότητας, στηριζόμενη στη βάση των πελατών που ήδη διαθέτει και αποτελείται από 700.000 νοικοκυριά και περισσότερες από 40.000 επιχειρήσεις στις οποίες προσφέρει συνδυαστικές υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Αξιοποιώντας τις υφιστάμενες υποδομές, πηγές της εταιρείας εκτιμούν ότι δεν θα απαιτηθεί υψηλό κόστος επένδυσης.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk