Το θέμα του master plan του ΟΛΠ βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη με τη νέα πρέσβειρα της Κίνας στην Ελλάδα, Zhang Qiyue.

Κατά τη συνάντηση που έγινε στο δημαρχείο ο κ. Μώραλης επανέλαβε την αντίθεση του δήμου στη δημιουργία mall εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης, ενώ αναφέρθηκε και στο ύψος των κτηρίων που θα πρέπει να είναι εναρμονισμένα με την πόλη.

Επιπλέον, ο δήμαρχος Πειραιά έθεσε το θέμα της σύνταξης και έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), σχετικά με την επέκταση του προβλήτα για την κρουαζιέρα καθώς και την ανάγκη ύπαρξης κυκλοφοριακών μελετών.

Νωρίτερα, ο δήμαρχος Πειραιά συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτη Κουβέλη στο υπουργείο, με τον οποίο συζήτησαν θέματα που άπτονται του ενδιαφέροντος των δυο πλευρών.

Εν τω μεταξύ κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφερόμενοι στο master plan του ΟΛΠ τόνιζαν χαρακτηριστικά ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιλογή του υπουργείου η οποιαδήποτε καθυστέρηση. Αντιθέτως σταθερή επιλογή του υπουργείου είναι η αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Επιπροσθέτως έλεγαν πως η διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είναι το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την έγκριση των σχεδίων master plan που υποβάλλονται από τους φορείς διαχείρισης λιμένων στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προϋποθέσεων. Η έγκρισή των master-plan χωρίς την συνδρομή αυτών των προϋποθέσεων, δεν αποτελεί διακριτική ευχέρεια της ΕΣΑΛ.

Ακόμη υποστήριζαν ότι προς το σκοπό της πλήρωσης των σχετικών προϋποθέσεων και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας οι συναρμόδιοι φορείς και το υπουργείο μέσω των υπηρεσιών του, έχουν επιδείξει κάθε πνεύμα συνεργασίας με τον ΟΛΠ, προτείνοντας και πραγματοποιώντας συναντήσεις συνεργασίας και διαβουλεύσεις που συνεχίζονται. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΛΠ, συνέχιζαν, έχει υποβάλλει έξι διαφορετικά σχέδια master plan σε διαφορετικές ημερομηνίες στην προσπάθεια του να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Έλεγαν επιπλέον πως παράλληλα από την πλευρά του Δημοσίου τηρούνται οι προθεσμίες που προβλέπονται από τον Νόμο και την Σύμβαση Παραχώρησης.

Τέλος, υπογράμμιζαν ότι απαιτείται ή έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων(ΣΜΠΕ) η οποία επίσης αξιολογείται στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προδιαγραφών.