Σε καλό δρόμο που έχει ακόμη όμως πολλά επεισόδια βρίσκεται η υπόθεση της Forthnet, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, κ. Χάρης Μπρουμίδης, στο πλαίσιο καθιερωμένης συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης. Εκτιμώντας ότι η πορεία της εταιρείας τη νέα χρονιά θα είναι αναπτυξιακή, ανέδειξε τη σταθερή τηλεφωνία και τα ευρυζωνικά δίκτυα στο μεγάλο στοίχημα με αφετηρία το 2019.

Όπως επισήμανε, το πρώτο ορόσημο για την επιθυμητή έκβαση της υπόθεσης εξαγοράς της Forthnet είναι η 31η Ιανουαρίου, οπότε και λήγει η περίοδος αποκλειστικών διαπραγματεύσεων. Διάστημα εντός του οποίου θα αναλυθούν σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τα σημεία της πρότασης των Vodafone και WIND, που ως προτιμητέος πια επενδυτής θα αποκτήσουν πρόσβαση σε πιο αναλυτικές πληροφορίες προκειμένου να γίνει ο επιβεβαιωτικός έλεγχος (confirmatory due diligence). Αυτές οι πληροφορίες θα οδηγήσουν την έκβαση της υπόθεσης στην τελική ευθεία.

Κάνοντας μάλιστα λόγο για την ύπαρξη ενός πρόθυμου πωλητή κι ενός πρόθυμου αγοραστή, ο κ. Μπρουμίδης αποκάλυψε ότι έγινε μια πολύ καλή συνάντηση των Vodafone-Wind με τις πιστώτριες τράπεζες την περασμένη Δευτέρα. «Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο υπάρχει το τίμημα» είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «εμείς δεν μιλάμε για κούρεμα. Εμείς ορίζουμε μία αξία και λέμε κάνει τόσο». Διευκρινήστηκε επίσης ότι το δικαίωμα προαίρεσης που είχε συμφωνηθεί το 2014 δεν υπάρχει πια κι εφόσον προχωρήσει η εξαγορά, η εταιρεία θα αγοραστεί από κοινού από τις Vodafone και WIND.

Ως προς την ενσωμάτωση της Cyta Hellas, η μετάβαση των συνδρομητών της στη Vodafone θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου και θα χρειαστεί εύλογο χρονικό διάστημα, ενώ ήδη στα καταστήματα αναπτύσσονται συνέργειες με ορίζοντα την 31η Μαρτίου 2019.

Νέες δυνατότητες ανάπτυξης μέσω της σταθερής

Η δραστηριοποίηση της εταιρείας στη σταθερή τηλεφωνία και την τηλεόραση ανοίγει νέα πεδία ανάπτυξης, καθώς προχωρά και το επενδυτικό πλάνο στα δίκτυα νέας γενιάς. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας, η μελλοντική ατμομηχανή της ανάπτυξης θα είναι η σταθερή τηλεφωνία, καθώς η δυναμική της κινητής έχει φανεί και παραμένει λίγο πολύ δεδομένη, παρά την έλευση του 5G.

«Στη σταθερή η ευκολότερη πώληση είναι αυτή που παίρνεις έναν πελάτη από το δίκτυο χαλκού και αναβαθμίζεις τη σύνδεσή του σε δίκτυο με μεγαλύτερες ταχύτητες» είπε χαρακτηριστικά. Σήμερα, η πελατειακή βάση της Vodafone στη σταθερή είναι 930.000 πελάτες, με τη διείσδυση των υπηρεσιών νέας γενιάς (άνω των 24 Mbps) να κυμαίνεται περίπου στο 7%. Επισημαίνεται ότι η πελατειακή βάση στη σταθερή αυξήθηκε γεωμετρικά με την ενσωμάτωση της Cyta Hellas.

Στην κινητή τηλεφωνία, η πελατειακή βάση κινείται σταθερά πάνω από 5,1 εκατ. συνδρομητές, με τη χρήση data να αυξάνεται εκθετικά και να διπλασιάζεται χρόνο με τον χρόνο.

Επενδύσεις στα δίκτυα νέας γενιάς

Μέσα στο 2018, ολοκληρώθηκε η κατασκευή και ξεκίνησε η εμπορική διάθεση του πρώτου μεγάλης κλίμακας δικτύου FTTH στην Ελλάδα, στον Βύρωνα Αττικής, καλύπτοντας περισσότερα από 17.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις με τις καλύτερες ψηφιακές τεχνολογίες. Μέχρι σήμερα, οι αιτήσεις για FTTH ανέρχονται σε 1.000 και είναι όλες μέσω του κουπονιού. Μιλώντας για πολύ ικανοποιητική πορεία, ο κ. Μπρουμίδης εξήγησε ότι η οπτική ίνα στο σπίτι παραμένει ένα δύσκολο πρότζεκτ, καθώς απαιτείται έγκριση από την πολυκατοικία, κατασκευή του κάθετου δικτύου και μετά του οριζόντιου.

Αναφερόμενος συνολικά στην αγορά, ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας επισήμανε ότι με βάση τα πλάνα των παρόχων, το 2020 θα έχουμε κάλυψη 100Mbps και πάνω, της τάξης του 70% στη χώρα. Όσον αφορά δε τις συνδέσεις, «θα πρέπει να υπάρχει και πρόθυμος πελάτης να αναβαθμιστεί. Βλέποντας την επιθυμία των καταναλωτών να μεταβούν σε υψηλότερες ταχύτητες, πιστεύουμε ότι η ζήτηση υπάρχει, είναι εκεί και θα αυξηθεί».

Πάνω από 100.000 πελάτες για το νέο Vodafone TV

Ικανοποίηση επικρατεί και τις επιδόσεις του νέου Vodafone TV που διατέθηκε εμπορικά επίσης εντός του 2018 και είναι μία πλατφόρμα περιεχομένου που διατίθεται σε όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως δικτύων και τεχνολογιών, είτε μέσω σταθερής γραμμής, είτε μέσω mobile δικτύων. «Οι πωλήσεις στην τηλεόραση δεν είναι τόσο εύκολες, παρόλο που το ενδιαφέρον υπάρχει. Πλέον ξεπεράσαμε τους 100.000 πελάτες Vodafone TV, το οποίο για εμάς πηγαίνει πολύ καλά» είπε ο κ. Μπρουμίδης.

Μάλιστα, τις επόμενες εβδομάδες το Vodafone TV θα γίνει διαθέσιμο και μέσω κινητού σε πελάτες δικτύων άλλων παρόχων, φέρνοντας μία νέα εποχή για την κατανάλωση περιεχομένου στην Ελλάδα.