Παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον της Celestyal Cruises για την αξιοποίηση του επιβατικού σταθμού στο λιμάνι του Λαυρίου επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κρις Θεοφιλίδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου διευκρινίζοντας πως δεν υπάρχει αντίστοιχο ενδιαφέρον επενδύσεων σε περιφερειακά λιμάνια εν όψει της διαδικασίας υποπαραχωρήσεων.

Για το Λαύριο ο κ. Θεοφιλίδης είπε πως είναι εν αναμονή των αποφάσεων από τις αρμόδιες αρχές για τον σχετικό διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται πως πέρυσι ελήφθη η απόφαση από την Celestyal Cruises να εγκαταλείψει το Λαύριο και να μετακομίσουν τα πλοία της στον Πειραιά.

Η εταιρεία χρησιμοποιούσε το Λαύριο ως λιμάνι αφίξεων και αναχωρήσεων πλοίων της από το 2007. Τον Ιούνιο του 2015 κατά τη διάρκεια παρουσίασης των σχεδίων της Celestyal Cruises ο τότε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Αναστασιάδης είχε αναφερθεί εκτενώς στο θέμα της ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών.

Όπως είχε προτείνει, μια εταιρεία θα μπορούσε να «ενοικιάσει» μια προβλήτα και να την αναδιαμορφώσει κατάλληλα για την «υποδοχή» κρουαζιερόπλοιων παραμένοντας παράλληλα το λιμάνι υπό τη διαχείριση του Δημοσίου. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αναστασιάδης είχε επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόταση να επενδύσει η εταιρεία στο Λαύριο. Έκτοτε η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στο Λαύριο για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων έμεινε στα λόγια και στα συρτάρια υπουργικών γραφείων παρά τις προθέσεις και πιέσεις της εταιρείας. Έτσι η Celestyal Cruises πήρε τη «δύσκολη», όπως τη χαρακτήρισε, απόφαση να αποχωρήσει από το Λαύριο.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Θεοφιλίδης είπε επιπλέον πως δεν υπάρχει απόφαση για απόκτηση ή ναύλωση άλλου πλοίου και η εταιρεία θα συνεχίσει την αξιοποίηση των υπαρχόντων κρουαζιερόπλοιων.Όπως είπε μιλώντας στους δημοσιογράφους «το 2018 αποτέλεσε μία εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία, καθώς κατάφερε να ξεπεράσει τους στόχους της και να σημειώσει αύξηση επιβατών 8%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, φιλοξενώντας 108.000 επιβάτες από όλο τον κόσμο, με τη λειτουργία δύο πλοίων και επιτυγχάνοντας παράλληλα υψηλές πληρότητες».

Επίσης αναφέρθηκε «στα θετικά μηνύματα της κρουαζιέρας για την περιοχή, παρά τις γεωπολιτικές συγκυρίες του προηγούμενου διαστήματος. Ακόμη, επισήμανε τις σημαντικές προσπάθειες της Celestyal Cruises για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα, όπου φέτος, για πρώτη φορά, η περίοδος πραγματοποίησης κρουαζιέρων ήταν διευρυμένη έως και το Νοέμβριο, ενώ σημείωσε πως το 2019 τα δρομολόγια θα επιμηκυνθούν κατά 8 εβδομάδες από τις 4 εβδομάδες που ήταν το 2018, καλύπτοντας τη ζήτηση του κοινού για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και το φθινόπωρο»

Ο κ. Θεοφιλίδης τόνισε πως σκοπός της εταιρείας, κάθε χρόνο, παραμένει η συνεχής βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών αλλά και η λήψη νέων, καινοτόμων πρωτοβουλιών. Σημαντικός στόχος για το 2019, σημείωσε πως, είναι να εντείνει περαιτέρω τις προσπάθειές της για τη δραστηριοποίηση όλο το χρόνο μέσω της προσθήκης νέων δρομολογίων κρουαζιέρας.

Επιπροσθέτως σημείωσε στόχος είναι το 2019 και το 2020 είναι κρουαζιέρες όλο το χρόνο και ενδυνάμωση του ελληνικού homeporting, διευρυμένο πρόγραμμα δρομολογίων και νέα δρομολόγια στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο.

Από την πλευρά του ο κ. Leslie Peden, που το 2018 ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής Εμπορικού Διευθυντή (Chief Commercial Officer), είπε ότι αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών της εταιρείας, τη φετινή χρονιά, καταγράφηκε αύξηση των Αμερικανών και Ευρωπαίων τουριστών. Συγκεκριμένα, το 52% επιβατών προήλθαν από μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, ενώ το 29% των επιβατών από κοντινές αγορές της Ευρώπης και το 19% από Ελλάδα – Τουρκία. Όσο αφορά το 2019 στα σχέδια είναι περισσότεροι από 20.000 επιβάτες σε σχέση με το 2018 και εστίαση σε αγορές όπως Βόρεια Αμερική, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Λατινική Αμερική, Αυστραλία.

Το λόγο, στη συνέχεια, έλαβε ο κάπτεν Γιώργος Κουμπενάς Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών, ο οποίος αναφέρθηκε στη συνεχή συνεισφορά της Celestyal Cruises στην Ελλάδα, μέσω της συμβολής της στην εθνική οικονομία, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση των ελληνικών επιχειρήσεων και προώθηση των ελληνικών προορισμών παγκοσμίως. Ειδικότερα, τα άμεσα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας για το 2018 ανήλθαν στα 28 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη προώθησης και διαφήμισης της Ελλάδας έφτασε τα 4,1 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στις συνολικά 663 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια, με τη συνολική εκτιμώμενη δαπάνη των επιβατών να αγγίζει τα 39 εκατ. ευρώ, το 2018. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι η συνολική εκτιμώμενη συμβολή της εταιρείας στην εθνική οικονομία ανήλθε συνολικά στα 102,5 εκατ. ευρώ, για τη φετινή χρονιά.

Αναφερόμενος στην ελληνική φιλοξενία και το ελληνικό επίπεδο εξυπηρέτησης τόνισε ότι έχει ανέβει σε πολύ μεγάλο βαθμό και δεν είναι τυχαίο ότι στις χώρες της ΕΕ ζητούν ξενοδοχειακό προσωπικό κατά προτίμηση Έλληνες για τις τόσο καλές υπηρεσίες που προσφέρουν.

Στην συνέντευξη Τύπου το παρόν έδωσε και ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Λούης Κωστάκης Λοΐζου ο οποίος σημείωσε ότι «μας τιμά ιδιαίτερα το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε και επιχειρούμε σε αυτόν τον άγιο τόπο την Ελλάδα. Επειδή τον ζείτε, δεν μπορείτε να αντιληφθείτε την ομορφιά αυτής της χώρας και ίσως αυτό είναι το πρόβλημα που πολλά πράγματα στην Ελλάδα δεν γίνονται σωστά. Ωστόσο είναι τόσο μεγάλη η ομορφιά της που ο κόσμος διεθνώς τα τελευταία χρόνια ξανα ανακάλυψε την Ελλάδα και την Αθήνα που είναι το λίκνο του πολιτισμού». Αναφερόμενος στην ελληνική φιλοξενία και το ελληνικό επίπεδο εξυπηρέτησης τόνισε ότι έχει ανέβει σε πολύ μεγάλο βαθμό και δεν είναι τυχαίο ότι στις χώρες της ΕΕ ζητούν ξενοδοχειακό προσωπικό κατά προτίμηση Έλληνες για τις τόσο καλές υπηρεσίες που προσφέρουν.