Η Μαδρίτη απαγόρευσε σήμερα την κυκλοφορία των περισσότερων πετρελαιοκίνητων ή ντιζελοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης, καθώς επιχειρεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε μία από τις ευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η αστυνομία έκανε περιπολίες σε σημεία σε μια περιοχή σχεδόν 5 τετραγωνικών χιλιομέτρων, μεταξύ αυτών στη λεωφόρο Gran Via και τη δημοφιλή για τους τουρίστες πλατεία Puerta del Sol, προκειμένου να εμποδίσει την πρόσβαση όλων των αυτοκινήτων, εκτός εκείνων που εξαιρούνται ή των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.

Τα μποτιλιαρίσματα που προκαλούν απελπισία στους οδηγούς αλλά και η κυκλοφορία πολλών παλαιότερων ή ντιζελοκίνητων οχημάτων σε συνδυασμό με το ξηρό κλίμα συνέβαλαν στην εκτόξευση των ποσοστών του διοξειδίου του αζώτου στη Μαδρίτη, κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κανονισμών από το 2010.

Οι αρχές της Μαδρίτης θέλουν να προλάβουν άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, το Βερολίνο ή το Όσλο που έχουν ήδη επιβάλει περιορισμούς στην κυκλοφορία για να βελτιώσουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Εντούτοις, το σχέδιο ίσως να μην ευοδωθεί πριν από την πλήρη εφαρμογή του εάν το συντηρητικό αντιπολιτευόμενο Λαϊκό Κόμμα, που υποστηρίζει ότι η διοικητική διαδικασία της υιοθέτησης των νέων κανόνων έχει κενά, δικαιωθεί στην προσφυγή που κατέθεσε ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Σήμερα σημειώθηκαν μποτιλιαρίσματα περιμετρικά της νέας ζώνης αποκλεισμού, με τους οδηγούς να κορνάρουν δυνατά, ωστόσο η κατάσταση ήταν λίγο πιο διαφορετική  σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ημέρα καθώς τα οχήματα χωρίς άδεια είχαν αποφύγει την περιοχή.

Οι επικριτές σημειώνουν ωστόσο ότι στους κανόνες περιλαμβάνονται περίπλοκες εξαιρέσεις που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την αποτελεσματικότητα του όλου σχεδίου.

Για παράδειγμα, οι κάτοικοι του κέντρου μπορούν να οδηγούν οποιοδήποτε όχημα, ακόμα και ντιζελοκίνητο, κι αυτό μπορούν και οι ιδιοκτήτες ακινήτων στο κέντρο ακόμα κι αν δεν διαμένουν εκεί. Όλες οι μοτοσικλέτες επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της ημέρας.