Χρειάζονται ριζικές αλλαγές για να υπάρξει ανάκαμψη στον κλάδο της κρουαζιέρας. Την άποψη αυτή εξέφρασε σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδης.

Όπως είπε χαρακτηριστικά «όσον αφορά τον κλάδο της κρουαζιέρας, αν δεν συμβούν αλλαγές εκ βάθρων και δεν καταρτιστούν μακροπρόθεσμα σχέδια για την ελληνική κρουαζιέρα και κυρίως στην κατεύθυνση των υποδομών, οι αριθμοί θα συνεχίσουν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, παρουσιάζοντας συχνά πτωτικές τάσεις. Για να υπάρξει ανάκαμψη πρέπει, αφενός να κατανοηθεί ότι η κρουαζιέρα αναπτύσσεται παγκοσμίως με ταχείς ρυθμούς, αφετέρου να υπάρξει συνολική, οργανωμένη και συντονισμένη προσπάθεια από όλους τους αρμόδιους φορείς όπως Υπουργεία, λιμάνια, δημοτικές αρχές και τοπικές κοινωνίες».

Για το λιμάνι του Πειραιά ανέφερε πως υπάρχουν δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη του ως homeport. Ωστόσο, πρόσθεσε, υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί για την ανάπτυξή του, οι οποίοι κατά κύριο λόγο σχετίζονται κυρίως με τις υποδομές στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε, για να εκτελέσει ένα πλοίο μια 7ήμερη κρουαζιέρα, ξεκινώντας από τον Πειραιά, θα πρέπει να μπορεί να προσεγγίσει τουλάχιστον πέντε ελκυστικούς προορισμούς, οι οποίοι να βρίσκονται σε σχετικά κοντινή απόσταση μεταξύ τους και να διαθέτουν τις ανάλογες υποδομές.

Ανέφερε ακόμη πως με εξαίρεση τα λιμάνια της Τουρκίας, δεν υπάρχουν αρκετοί προορισμοί στην περιοχή που μπορούν να υποδεχτούν αυτά τα πλοία, ώστε να μπορέσει και ο Πειραιάς να αναπτυχθεί σαν μόνιμο λιμάνι home porting μεγάλης κλίμακας σημειώνοντας επιπλέον ότι δυστυχώς το πρόβλημα αυτό θα οξυνθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς τα υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοια είναι ακόμα μεγαλύτερου μεγέθους.

Επεσήμανε ακόμη πως ένας ακόμη βασικός ανασταλτικός παράγοντας, είναι η απόσταση του Πειραιά από τις χώρες από όπου προέρχονται οι περισσότεροι επιβάτες της κρουαζιέρας με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών από τη χώρα τους προς την Ελλάδα, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι του Πειραιά και να επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο. Και συμπλήρωσε «στο ήδη αυξημένο κόστος που έχει για κάποιον ξένο επιβάτη κρουαζιέρας η μεταφορά έως τον Πειραιά, προστίθεται και το, επίσης, αυξημένο κόστος των λιμενικών τελών, τα οποία ενσωματώνονται αυτόματα στην τελική τιμή του εισιτήριου. Έτσι μειώνεται η ανταγωνιστικότητα του Πειραιά έναντι άλλων λιμανιών της Μεσογείου, τα οποία βρίσκονται πιο κοντά στις χώρες από όπου προέρχονται οι επιβάτες».

Για τις αυξήσεις στα λιμενικά τέλη που έχει προαναγγείλει η διοίκηση του ΟΛΠ είπε ότι «όσον αφορά συγκεκριμένα στη Celestyal Cruises, το γεγονός ότι είμαστε μία εταιρεία που έχει επιλέξει να δραστηριοποιείται σε μόνιμη βάση στα ελληνικά λιμάνια, με αφετηρία τον Πειραιά μας φέρνει σε δυσχερή θέση, καθώς οι αυξήσεις που εξαγγέλθηκαν για το 2020, πρόκειται να επιφέρουν σημαντική οικονομική επιβάρυνση στην εταιρεία. Αναγκαστικά οι αυξήσεις αυτές θα μετακυλήσουν σταδιακά στο κόστος του εισιτηρίου, κάνοντας τις κρουαζιέρες μας λιγότερο ελκυστικές.»

Ο κ. Θεοφιλίδης τόνισε επιπλέον πως παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον της εταιρείας για το λιμάνι του Λαυρίου λέγοντας  «έχουμε επεξεργαστεί και αποστείλει σχετικές μελέτες και προτάσεις τόσο στο ΤΑΙΠΕΔ όσο και στο Λιμενικό Ταμείο Λαυρίου και αναμένουμε ενημέρωση αν θα υπάρξει κάποια εξέλιξη. Προς το παρόν και τα δύο κρουαζιερόπλοιά μας έχουν ως λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά γιατί το λιμάνι του Λαυρίου δεν διαθέτει κατάλληλες υποδομές για να τα φιλοξενήσει».

Για το σχεδιασμό της εταιρείας τα επόμενα χρόνια υπογράμμισε πως «το 2019 εντάσσουμε στα δρομολόγια μας δύο νέες 7ήμερες κρουαζιέρες, οι οποίες πρόκειται να προσφέρουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να επισκεφτούν εντυπωσιακούς, ιστορικούς προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου, όπως η Κωνσταντινούπολη και η Αλεξάνδρεια, στα οποία η Celestyal Cruises θα επιστρέψει πρώτη, ύστερα από χρόνια απουσίας. Συγκεκριμένα, εγκαινιάζουμε, από το τέλος του 2019, την ολοκαίνουρια 7ήμερη κρουαζιέρα «Εκλεκτό Αιγαίο», στα δρομολόγια της οποίας εντάσσεται η Κωνσταντινούπολη, ενώ για πρώτη φορά τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν στο λιμάνι του Βόλου, χαρίζοντας έτσι στους επιβάτες την ευκαιρία να επισκεφθούν τα εντυπωσιακά Μετέωρα. Την ίδια περίοδο, θα εγκαινιάσουμε και την 7ήμερη κρουαζιέρα «3 Ήπειροι», η οποία θα προσεγγίζει προορισμούς απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, όπως η Αλεξάνδρεια, το λιμάνι Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο, το λιμάνι ‘Ασντοντ στο Ισραήλ, το Κουσάντασι, τη Λεμεσό και τη Ρόδο. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να πραγματοποιούμε τις πλέον δημοφιλείς 3ήμερες και 4ήμερες κρουαζιέρες της εταιρείας στο Αιγαίο».