Η διαχείριση των μυστικών κονδυλίων υπήρξε διαχρονικά μια πονεμένη – και όχι μόνο – ιστορία. Είναι αυτονόητο ότι όλες οι κυβερνήσεις, απανταχού της γης, χρησιμοποιούν μυστικές πληρωμές για εθνικούς, υποτίθεται λόγους. Το πόσο εθνικοί είναι αυτοί λόγοι συναρτώνται ευθέως με τις σκοπιμότητες, την ευθυκρισία και την ακεραιότητα αυτών που διαχειρίζονται τα απόρρητα κονδύλια.

Διαχρονικά επίσης στην Ελλάδα, η κατανομή αυτών των κονδυλίων αποτέλεσε και αποτελεί λόγο αντιπολιτευτικής κριτικής ή και δημαγωγίας. Δεν έχει ξανασυμβεί όμως ποτέ στο παρελθόν να μπαίνει θέμα μέσα στο υπουργικό συμβούλιο, με σαφή υπονοούμενα ή και άμεσες κατηγορίες από ένα υπουργό σε ένα άλλο για τη διαχείριση τους. Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι το θέμα,που εμμέσως τουλάχιστον οδήγησε στην παραίτηση Κοτζιά, ξεσπά σε μια κυβέρνηση που έχει κάνει σημαία της τον πόλεμο κατά της διαπλοκής και της διαφθοράς.

Δεν περιμένουμε να μάθουμε πολλές αλήθειες για το τι πραγματικά συμβαίνει. Άλλωστε και στο παρελθόν όταν είχαν βγει στην επιφάνεια καταγγελίες για υπόγεια χρηματοδότηση ακόμα και δημοσιογράφων και μέσων ενημέρωσης, για ιδιοτελείς λόγους, δεν μάθαμε ποτέ τι ακριβώς συνέβαινε, καθώς τα στοιχεία είχαν καταστραφεί.

Οι σκιές λοιπόν για αυτό το ευαίσθητο θέμα θα συνεχίσουν να πλανώνται καθώς και ο έλεγχος της Βουλής είναι κατά βάση επιφανειακός καθώς οι κρίσιμες πληροφορίες αποκρύπτονται με τη γνωστή επωδό των εθνικών λόγων.Και βέβαια δεν είναι μόνο το υπουργείο Εξωτερικών που διαχειρίζεται τέτοια κονδύλια. Το υπουργείο Άμυνας του ευαίσθητου κ.Καμμένου δαπανά επίσης ανάλογα ποσά,το ίδιο κάνει η ΕΛ.ΑΣ το υπουργείο Μακεδονίας Θράκης… και πάει λέγοντας.

Ούτε αυτοί που τα μοιράζουν,ούτε αυτοί που τα παίρνουν ,για πραγματικούς ή άλλους λόγους,έχουν συμφέρον να σπάσουν τον κώδικά σιωπής. Απλώς θα παίζονται κατά καιρούς πολιτικά παιγνίδια, ανάλογα με τα εκάστοτε συμφέροντα όσων τα κινούν και οι πολίτες θα διαμαρτύρονται για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος χωρίς να παίρνουν απάντηση. Γιατί οι εθνικοί λόγοι θα επιβάλλουν πάντοτε μια συνωμοσία σιωπής…

ΤΟ ΒΗΜΑ